شناسهٔ خبر: 63190978 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

اختصاصی: بازگشت کیانوش از سقف وزنه برداری ایران!

او در ٣٢ سالگی باور دارد که می تواند در المپیک ٢٠٢٤ پاریس مدال بگیرد، آن هم به رنگ طلا، قهرمانی هم این کار را قبل از این انجام داده و با داشتن دو مدال طلا و نقره از بهترین‌های تاریخ ماست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در تمام این سالها شاهد حاشیه ها و اخبار اعصاب خرد کن بسیارى در وزنه بردارى بوده ایم؛ دوپینگ، محرومیت ها، اختلافات متعدد، حذف و دعواها، جنگ هاى خانمان سوز و حتى زرگرى یا پاره شدن نوار کسب مدال طلاى المپیک در آخرین دوره ى برگزار شده ى این بازیها و حتى از دست رفتن جایگاه قوى ترین مرد المپیک که در سه دوره چهار ساله به وزنه برداران سنگین وزن سرزمینمان اختصاص داشت.

کیانوش رستمى قبل از المپیک ٢٠٢٠ توکیو تنها امید ورزش ایران بود که شاید با کسب مدال طلا مى توانست رکورد هادى ساعى را به عنوان پرافتخارترین المپین ایرانى بشکند، اما او کنار گذاشته شد و جنگى تمام عیار و حوصله سر بر تا امروز ادامه یافت و کسب مدالهاى جهانى جدید و تغییر مدیریت فدراسیون هم روند را تغییر نداد.

حال در فاصله ى کمتر از یک سال  تا المپیک ٢٠٢٤ پاریس که ورزش ایران شاهد اخبار اعصاب خرد کن و ناامید کننده ى تکرارى از اختلافات موجود وزنه بردارى بین قهرمان هم دوره آن‌هم در مسند مدیریتى، سرمربیگرى و ورزشکار است، کیانوش رستمى در گفت و گوى اختصاصى با ورزش سه از رویکردى جدید، مثبت، حمایتگرانه، و تلاش براى کنار گذاشتن اختلافات رونمایى کرده است.

•الان با هیچ کس دعوا ندارم

•فقط مى خواهم براى ایران وزنه بزنم

•حرفه اى تر از هر زمان دیگرى تمرین مى کنم

•قول مى دهم طلاى المپیک را بگیرم

•حاضرم براى نام ایران هر کارى بکنم

•مى روم ١٠٢، هشتاد و نه بماند براى جوادى

•من و حسن یزدانى شانس شکستن رکورد ساعى را داریم

•هیچ مشکلى ندارم زیر نظر نصیرشلال تمرین کنم

•تمام قواعد حرفه اى فدراسیون را قبول مى کنم

•مرا نمى خواهند بگویند مثل على ارسلان بروم

بولت هوادارنامه اى که شبانه در اینستاگرامت خطاب به ریاست جمهورى، رییس مجلس، رییس قوه قضائیه و وزیر ورزش و جوانان منتشر کردى بى شک در روزهاى آتى سر و صداى زیادى در رسانه هاى ورزشى به پا خواهد کرد.

-اتفاقا در این مصاحبه با ورزش سه حرفهایی دارم که براى اولین بار در تمام دوران ورزشى ام و قهرمانى خواهید شنید که شاید انتشار آن تمام معادلات پشت پرده را تغییر دهد. این رویکرد جدید من است. فشار و اجباری هم روی هیچ کس وجود ندارد.

نامه ات را با ویدیویى منتشر کرده اى که ١٦٠ کیلو را یک ضرب بالاى سر مى برى و بعد از انداختن وزنه رو به دوربین مى گویى امروز هفتم آبان ١٤٠٢ است و سلام دارم به مردم عزیز کشورم، فدراسیون خیلى من را اذیت مى کنه، مى گه کیانوش رستمى تموم شده، دوست داره عمر ورزشى من رو ازم بگیره و من رو از ورزش بیرون کنه، ادامه صحبتهایم را در نامه ام مى نویسم و مى خواهم بدونم کشورم نمى خواد که من ورزش کنم؟!!

-وزنه ١٦٠ کیلو را قدرتى زدم، بیست کیلو بیشتر از این را هم یک ضرب مى تونم تکنیکى بالاى سر ببرم، سه هفته است که بعد از آسیب دیدگى تمرین را شروع کردم و وزنه هاى سنگین بالاى سر نمى برم تا آسیب دیدگى ام تشدید نشود و کامل بر طرف شود.

تا دو ماه دیگر به رکوردهاىی مى رسم که حداقل طلاى جهان و شکستن رکورد دنیا رقم بخورد.

شرایط آسیب دیدگى ات چگونه است؟

-آسیب دیدگى که چند ماه پیش و قبل تر از بازیهاى آسیایى نتوانستم در رکوردگیرى حضور یابم زانوى راستم بود، هفتاد درصد برطرف شده و مانده سى درصد آخر، کامل با پزشکان مجرب مشورت مى کنم و تمریناتم را زیر نظر مجربترین پزشکان پیش مى برم.

خیلى سخت دارم تمرین مى کنم، حتى حرفه اى تر از هر زمان دیگرى.

کیانوش الان در ٣٢ سالگى واقعا هدفت چیست از اینکه با این همه جنگ و دعوا، حرمت شکنى، حاشیه و ... خسته نمى شوى؟

-حداقل طلاى جهان، شکستن رکورد دنیا و...المپیک!  صد در صد مدال مى آورم،  هدفم المپیک است.

برنز المپیک؟!

-من همین جا قول مى دهم براى مدال طلاى المپیک، این را حتما بنویس؛ دقیقا بنویس من کیانوش رستمى قول مدال طلاى المپیک مى دهم، باور کن قول طلا مى دهم. من اگر بخواهم کارى را بکنم انجامش خواهم داد. همانطور که قبل از المپیک ٢٠١٦ ریو قول طلا داده بودم، دیدى هم که طلاى آن بازیها را براى ایران و سرزمینم گرفتم.

مثلا حاضرى از برخى مواضع خودت عقب بشینى؟ خیلى ها تو را یک دنده و لجبار یا حتى مغرور معرفى مى کنند.

-این روزها دارم به حضور در دسته و وزن ١٠٢ کیلوگرم  فکر مى کنم، دارم مى اندیشم که شرایط ایده آلى ایجاد کنم، خیلى فکر مى کنم که بخواهم در ١٠٢ کیلوگرم وزنه بزنم.

چرا؟

-فدراسیون معتقد است که مصطفى جوادى در ٨٩ کیلو از من خیلى بهتر است و در المپیک مدال مى گیرد، همین چند ماه قبل دو مدال طلاى جهان کسب کرد هر چند در بازیهاى آسیایى با همان رقیبان جهانى نهم شد، به خاطر موفقیت ایران حاضرم حتى به حضور در رقبتهاى ١٠٢ کیلو فکر کنم که مصطفى جوادى بتواند در ٨٩ کیلوى المپیک خودش را امتحان کند و على داوودى هم در مثبت ١٠٢ کیلوگرم.

یعنى شانس سه مدال المپیک در سه وزن براى وزنه بردارى ایران در المپیک ٢٠٢٤ پاریس؟

-دقیقا، من در ٨٩ کیلوگرم سهمیه را گرفته ام چون جزو ١٠ نفر اول هستم، ایشان یعنى مصطفى جوادى هم سهمیه را گرفته است اما هنوز فرصت هست تا بتوانم در ١٠٢ کیلوگرم سهمیه بگیرم و مصطفى در ٨٩ کیلو به المپیک برود، من در ١٠٢ و على داوودى دو مثبت ١٠٢ یا همان سنگین وزن.

فرصت کسب سهمیه ١٠٢ کیلوى المپیک را دارى؟

-فرصت هست، مسابقات جهانى پنج ماه و نه روز دیگر برگزار مى شود و آخرین جاست براى کسب سهمیه، دو گزینشى قطر کاپ و قهرمانى آسیا هم هست که مى توانم شرکت کنم براى کسب امتیاز و رنکینگ.حاضرم در هر سه رویداد در پیش در ١٠٢ کیلوگرم شرکت کنم.الان با هیچ کس دعوا ندارم، فقط مى خواهم براى ایران وزنه بزنم.دوست ندارم به کشور دیگرى بروم و عاشق وطنم هستم.سى و دو سالم شده و پاریس آخرین المپیک من است، البته شاید المپیک بعدى هم باشم.

واقعا دارى به حضور المپیک ٢٠٢8 هم فکر مى کنى؟ آنهم در ٣٧ سالگى و ورزش وزنه بردارى؟

-کار که نشد ندارد و من هم توان و بدن خودم را مى شناسم البته گفتم شاید، نمى شود ریسک و طمع کرد، عقل سلیم مى گوید پاریس آخرین المپیک و فرصت من است. این دفعه نباید حذفم کنند.

اگر به المپیک ٢٠٢٤ پاریس بروى آنوقت دو ورزشکار ایرانى شانس این را دارند که رکورد شانزده ساله بهترین المپین تاریخ ورزش کشورمان را از جنگ هادى ساعى در بیاورند، تو و حسن یزدانى.

-بهتر است اجازه دهند من و حسن یزدانى شانس خود را براى شکستن رکورد هادى ساعى آزمایش کنیم. من دوره قبل المپیک با داشتن یک طلا و یک نقره، این شانس را داشتم که حذفم کردند و نگذاشتند اعزام شوم، اما در این دوره هم کشتى و هم وزنه بردارى با مدالهاى طلاى حسن و من مى‌توانند از دو طلا و یک برنز هادى در تکواندو عبور کنند. من و حسن این توانایى و شانس را داریم.

گفتى حاضرى هر کارى بکنى که مشکلات حل شود، حالا یه چالش، حاضرى زیر نظر نواب نصیر شلال به عنوان سرمربى تمرین کنى؟

-اگر نگاه فدراسیون وزنه بردارى کمک به من باشد من هیچ مشکلى براى کار با نواب نصیرشلال به عنوان سرمربى تیم ملى و تمرین زیر نظر او ندارم.

براى اصلاح رابطه با فدراسیون چى؟! در همین مصاحبه پیش قدم مى شوى؟

-من به خاطر کشورم و نام ایران تمام قواعد حرفه اى فدراسیون را قبول مى کنم. بحث کیانوش رستمى، ایکس یا ایگرگ نیست، اینجا فقط نام ایران، سرافرازى سرزمینم و خوشحال کردن مردمم برایم ارجحیت دارد.

حرفم با فدراسیون این است: براى نام و سرافرازى ایران هر چه مى گویید؛ قبول. کمتر از ١٠ ماه مانده به المپیک و براى من زمان مناسبى محسوب مى‌شود که آماده شوم. ده ماه شبانه روز همه‌ى فکر و ذهنم مى شود المپیک و نام ایران. براى من این موضوع کارى ندارد.

واقعا حرفهاى جدید و تازه اى طبق وعده ى ابتداى مصاحبه ات دارم از تو مى شنوم

-من مشکلى با سجاد انوشیروانى به عنوان رییس فدراسیون، بهداد سلیمى به عنوان نائب رییس، نواب نصیرشلال به عنوان سرمربى و حسین رضازاده به عنوان کمیته فنى یا هر شخص دیگرى از مجموعه یا مابقى ندارم، این حرفى که مى خواهم بزنم گفتنش برایم سخت است، دوستان اگر مرا نمى خواهند رسما اعلام کنند تا مثل "على ارسلان" در کشتى فرنگى بدون تغییر ملیت بروم براى کشور دیگرى به عنوان یک ایرانى در المپیک وزنه بزنم.

رسما بگویند کیانوش رستمى را نمى خواهیم، مى روى؟!

-من چهره‌ى سیاسى نیستم، من مملکتم را خیلى دوست دارم. اول، دوم، سوم تا دهم دلم مى خواهد فقط با نام و پرچم ایران و براى سرزمینم در المپیک وزنه بزنم اما من را نخواستند و شاید باز هم هم نخواهند...

-گوشه ایى از مدال هاى کیانوش رستمى

آنچه دیگران می خوانند
  • همسر سابق و جدید شهاب حسینی به جان هم افتادند | تیکه و کنایه های سنگین همسر جدید شهاب حسینی همه را شوکه کرد

  • ناکامی وکلای ترامپ در تاکتیک وقت کشی | ترامپ به نقطه سقوط نزدیک تر شد

  • خبر مهم در مورد افزایش حقوق کارگران

  • حال رضا رویگری وخیم شد ؟ | عکسی بسیار ناراحت کننده از رضا رویگری در خانه سالمندان

  • یارانه نقدی آبان نفری 3 میلیون و 600 هزارتومان شد | دهک‌های ۸ و ۹ هم منتظر یارانه تشویقی باشند

کلیک کنید
  • دعای معجزه گر برای رفع بی پولی و بیکاری | این دعا را بخوان و معجزه اش را ببین

  • رقابت امیکرون و آنفلوآنزا در فصل پاییز | آیا ممکن است همزمان به چند ویروس مبتلا شویم؟

  • تنفس هوای «قابل قبول» در تهران

  • صفر تا صد دریافت سهام عدالت متوفیان | چطور سهام عدالت فرد فوت شده را دریافت کنیم؟

  • چطور مشمول یارانه ۵۲۰ هزار تومانی شویم؟

  • فال حافظ 14 مهرماه | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

  • نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد

نظر شما