شناسهٔ خبر: 63185580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان:

اوقافی بودن زمین‌ برخی واحدهای تولیدی همدان روند دریافت کارت بازرگانی را مختل کرده است

همدان - اسدی، نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: اوقافی بودن زمین‌ برخی واحدهای تولیدی در استان روند دریافت کارت بازرگانی را مختل کرده است.

صاحب‌خبر -

خیراله اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به فرآیند پیچیده صدور کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: رایزنی برای حل و فصل این موضوع در دست اقدام است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

اسدی با اشاره به فرآیند پیچیده، غیرشفاف و سلیقه‌ای تشکیل پرونده کارت بازرگانی اظهار داشت: طولانی‌شدن اخذ استعلام ها برای صدور کارت، طولانی‌شدن فرآیند صدور فیزیکی کارت پس از اخذ استعلام و برخی ناهماهنگی‌ها یا تداخلات بین برخی دستگاه‌ها از دیگر عوامل دخیل در این روند است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی در دریافت کارت بازرگانی، نداشتن سند مالکیت زمین‌ واحدهای تولیدی است چراکه به عنوان مثال زمین برخی واحدهای تولیدی اوقافی بوده و اغلب دارای سند نیستند.

اسدی همچنین با تاکید براینکه باید در پی تحقق و اجرای برنامه هایی باشیم که ظرفیت های آن در استان همدان وجود دارد، گفت: ایجاد بارانداز برای واردات و صادرات کالا در جلسات متعدد با مدیریت استان طرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

احداث بندر خشک همدان می تواند برای جوانان اشتغال زایی به همراه داشته باشد و از آنجا که همدان شهر صنعتی نیست ایجاد آن به اشتغال جوانان همدانی کمک خواهد کرد

اسدی به مزیت های احداث بندر خشک در همدان اشاره کرد و افزود: احداث بندر خشک همدان می تواند برای جوانان اشتغال زایی به همراه داشته باشد و از آنجا که همدان شهر صنعتی نیست ایجاد آن به اشتغال جوانان همدانی کمک خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر محل اجرای این طرح در جاده تهران پشت انبار نفت همدان و در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه ایجاد این بارانداز و فعالیت آن برای پنج هزارنفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل همدان در غرب کشور حرف اول را می‌زند اما متاسفانه حدود ۶۰ درصد از وسایل حمل و نقل بار در همدان فرسوده هستند، گفت: فعالان اقتصادی استان همدان باید برای توسعه این منطقه همراه شده و همقدم پیش بروند.

نظر شما