شناسهٔ خبر: 63181812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه پیام‌ما | لینک خبر

شمار شهدای غزه از هشت‌ هزار نفر گذشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، طی سخنانی در کشور نپال خواستار برقراری آتش‌بس و توقف کابوس خونریزی در نوار غزه شد

گوترش: جهان شاهد فاجعهٔ انسانی در غزه است

صاحب‌خبر -

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، طی سخنانی در کشور نپال خواستار برقراری آتش‌بس و توقف کابوس خونریزی در نوار غزه شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه ضمن تکرار درخواستش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و پایان دادن به کابوس خونریزی در سرزمین‌های اشغالی، هشدار داد وضعیت در غزه به‌سرعت در حال بدتر شدن است.
گوترش که در کاتماندو، پایتخت نپال، به‌سر می‌برد، گفت: «وضعیت غزه ساعت‌به‌ساعت وخیم‌تر می‌شود و ناامیدی این منطقه را فرا می‌گیرد. متأسفم که اسرائیل به‌جای توقف جنگ و رسیدگی به وضعیت غیرنظامیان، با حمایت جامعهٔ بین‌المللی، عملیات نظامی خود را در غزه تشدید کرده است.»
او با تأکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان امری غیرقابل‌قبول است، افزود: جهان شاهد یک فاجعهٔ انسانی است که در برابر چشمان همهٔ ما رخ می‌دهد.
روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای ۲۳ روز گذشته در غزه را بیش از هشت هزار تن اعلام کرد که بیش از نیمی از آنها کودک هستند. همچنین تاکنون ۲۰ هزار نفر مجروح شده‌اند و شمار مفقودشدگان از دو هزار نفر گذشته است.
جمعه‌شب مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامهٔ آتش‌بس را تصویب کرد، اما رژیم اسرائیل تاکنون از اجرای آن سرباز زده است و ایالات متحده نیز که به این قطعنامه رأی منفی داده بود، از تصمیم‌های مقامات تل‌آویو پشتیبانی کرده است.

نظر شما