شناسهٔ خبر: 63172294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عذرخواهی نتانیاهو در پی تشدید انتقادات داخلی/ پست اعتراضی حذف شد!

محمدعلی تخت رونده

بنیامین نتانیاهو که اظهارات دیروزش موج انتقادات گسترده‌ای را در جامعه صهیونیستی برانگیخت، مجبور به عذرخواهی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، روز گذشته نتانیاهو از پذیرش مسئولیت شکست ناشی از حمله مجاهدان قسام در هفتم اکتبر شانه خالی کرد و نیروهای امنیتی و ارتش را مسئول این رخداد معرفی کرد.

نتانیاهو قبل از عذرخواهی، پست خود در شبکه ایکس در انتقاد از فرماندهان سرویس‌های امنیتی و ارتش و متهم کردن آن‌ها به عنوان عامل شکست امنیتی هفتم اکتبر را حذف کرد.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که نتانیاهو شب گذشته تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و در حالی که نظامیان در حال جنگ علیه حماس و حزب الله در جنوب و شمال هستند، او بجای حمایت از این نظامیان، آنها را سرزنش و ملامت کرد.

لاپید تصریح کرد که فرار از پذیرش مسئولیت این شکست و سرزنش کردن وزارت جنگ موجب تضعیف ارتش در جنگ با دشمنان خواهد شد و نتانیاهو باید سریعاً بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

در همین حال، بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم خواستار عقب‌نشینی نتانیاهو از اظهاراتش علیه سرویس‌های امنیتی و متهم کردن مسئولان این سرویس‌ها به شکست هفتم اکتبر شد.

رهبر حزب کار هم گفت که نتانیاهو در دفتر خود نشسته و فرماندهان ارتش را مسئول شکست هفتم اکتبر در مرزهای باریکه غزه معرفی می‌کند.

میخائیلی گفت: در حالی که ارتش با حماس می‌جنگد، نتانیاهو نیز با ارتش و اسرائیلی‌ها وارد جنگ شده است.

نظر شما