شناسهٔ خبر: 63139312 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در مناطق مختلف ادامه دارد؛

تظاهرات همبستگی آزادگان جهان با مردم مظلوم نوار غزه/ محکومیت جنایات مستمر رژیم صهیونیستی/ درخواست مردم اردن برای لغو معاهده سازش با رژیم صهیونیستی/ عراقیها خواستار باز شدن مسیر رفتن به مرزهای فلسطین اشغالی شدند/ درخواست مقتدی صدر برای بسته شدن ...

تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها، در چندین کشور به ویژه عربی و اسلامی با محکومیت تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، آزادگان جهان به تظاهرات همبستگی خود با مردم مظلوم نوار غزه با تاکید بر حمایت از آنها و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.

 

در این تظاهرات که امروز هم در مناطق مختلف جهان برگزار شد، شرکت کنندگان بر حمایت خود از مردم غزه و محکومیت جنایت نسل کشی و کوچ اجباری آنها تاکید کردند.

 

بر اساس گزارش المیادین، تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها، در چندین کشور به ویژه عربی و اسلامی با محکومیت تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه برگزار شد.

 

رژیم صهیونیستی امروز در بیست و یکمین روز تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه، جنایات ددمنشانه خود علیه مردم بی دفاع نوار غزه را با چراغ سبز و حمایت آشکار آمریکا و کشورهای همپیمان آن ادامه داد.

 

بر اساس این گزارش، امان پایتخت اردن شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود که طی آن مردم اردن خواستار لغو و ابطال معاهده سازش وادی عربه با رژیم صهیونیستی و بستن سفارت این رژیم شدند.

 

در عراق شمار زیادی از مردم در نماز جمعه یکپارچه و وحدت آفرین به یاری مردم غزه برخاستند، این مراسم در مرزهای عراق و اردن برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات به سمت گذرگاه طریبیل در مرز با اردن سرازیر شده و از حکومت اردن خواستند مرزها را برای رسیدن به مرزهای فلسطین اشغالی و یاری برادران فلسطینی شان باز کند.

 

از سوی دیگر مقتدی صدر رهبر جریان صدر امروز خواستار تصمیم دولت و پارلمان عراق برای بستن سفارت آمریکا در بغداد به سبب حمایت گسترده این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی شد.

 

صنعاء پایتخت یمن هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در میدان السبعین بود که طی آن جمعیت پرشور بر حمایت خود از مردم و مقاومت فلسطین در غزه تاکید و جنایات نسل کشی و محاصره علیه مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 

شهروندان یمنی در تظاهرات خود تاکید کردند که آمریکا و دیگر کشورهای غربی مسئولیت جنایات رژیم صهیونیستی را برعهده دارند. تعز و برخی دیگر از استانهای یمن هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین بود.

 

دوحه پایتخت قطر هم شاهد تظاهرات گسترده ای بود که با حضور شمار زیادی از مردم قطر و اقلیت های عربی و اسلامی مقیم آن برگزار شد، شرکت کنندگان بر حمایت خود از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

 

در مصر هم تظاهراتی در حمایت از غزه در دانشگاه الازهر قاهره برگزار شد، اما نیروهای امنیتی مصر به آن حمله کرده و تظاهرات کنندگان را متفرق کردند و با ایجاد کمربند امنیتی در خیابانهای اطراف مانع برگزاری تظاهرات دیگر شدند.

 

مردم عمان هم در حمایت از مردم فلسطین در دانشگاه سلطان قابوس تظاهرات کردند که طی آن شعارهایی در حمایت از مقاومت سر داده و توطئه و همدستی بین المللی و منطقه ای علیه آن را محکوم کردند.

 

روز گذشته نیز ایالت نیویورک در آمریکا شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با مردم غزه و محکومیت تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی بود.

 

تورنتو در کانادا هم شاهد برگزاری تظاهرات باشکوهی بود که طی آن شرکت کنندگان تجاوزات به غزه را محکوم کرده و شعارهایی در مخالفت با رژیم صهیونیستی و در حمایت از غزه سر دادند.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما