شناسهٔ خبر: 63138983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

در کشورهای عربی صورت گرفت؛

راهپیمایی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

شهرها و پایتخت‌های عربی بار دیگر امروز، جمعه صحنه راهپیمایی‌هایی با درخواست برای پایان دادن به تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها به نوار غزه بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، تظاهرات گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت قتل عام رژیم صهیونیستی برگزار شد. تظاهرکنندگان خواستار توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه، پایان محاصره نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه شدند.

در این راستا، تظاهراتی در امان، پایتخت اردن در حمایت از غزه و محکومیت تجاوزات اشغالگران برگزار شد.

به نقل از المیادین، تظاهرکنندگان در پایتخت اردن خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند.

همچنین طبق گزارش شبکه المسیره، هزاران یمنی امروز در میدان سبعین صنعا پایتخت کشورشان در حمایت از غزه راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه سبعین گفتند: هر نوع حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که نوک پیکان را به سمت ملت ما و مقدساتشان گرفته‌اند.

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

آنها افزودند: واقعیتی را که حاکمان عرب و رژیم‌های دست نشانده به آن رسیده‌اند و نقش شرم آور آنها در بی‌ثباتی کشورها و آزار ملت‌ها و زمینه‌سازی برای دشمنان استکباری را به شدت محکوم می‌کنیم. از مردم ملت عربی و اسلامی خود، علما، متفکران، نخبگان و اقشار مختلف آن می‌خواهیم که مسؤولیت‌های دینی، اخلاقی و انسانی خود را انجام دهند.

آنها در بیانیه خود ادامه دادند:‌ از همه اقشار ملت خود می‌خواهیم به اقدامات آگاهانه برای ابراز خشم و انکار جنایات دشمنان بشریت و قاتلان پیامبران و پیروان‌شان ادامه دهند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی پس از اقامه نماز جمعه برای شرکت در راهپیمایی حمایت از غزه به جمع حاضران در راهپیمایی پیوست.

همچنین صدها تظاهرکننده پس از اقامه نماز جمعه در استان مأرب یمن در حمایت از فلسطین و رد تجاوزات صهیونیست‌ها و کشتارهای آن علیه غیرنظامیان در نوار غزه تظاهرات کردند.

فعالان همچنین یک موضع همبستگی در حمایت از غزه در لندن، پایتخت بریتانیا ترتیب دادند و جنگ جاری رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند و خواستار کمک به مردم نوار محاصره شده غزه شدند.

در دهلی نو هند، نیروهای امنیتی بعدازظهر امروز جمعه تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی را در منطقه گونتر مانتر پایتخت دستگیر کردند.

معترضان همچنین در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر سورابایا در اندونزی برای همبستگی با نوار غزه که در بحبوحه محاصره خفه کننده در معرض بمباران شدید رژیم صهیونیستی است، تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی تظاهرات حمایت از غزه را در مسجد جامع الازهر متفرق کردند و برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات بعدی، یک حلقه امنیتی در خیابان های اطراف ایجاد کردند.

 

نظر شما