شناسهٔ خبر: 63136859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

واکنش مجلس به ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما در اسرع وقت ایرادات و ابهامات وارده شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را رفع خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی در واکنش به ایراد شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس درباره لایحه حمایت از فرهنگ خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن مجلس) و در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد.

به نقل از مهر، وی بیان کرد: اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت ایرادات و ابهامات وارده به لایحه حمایت از فرهنگ خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را بررسی و رفع می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ایرادات وارد شده به این مصوبات را به سرعت رفع کرده و آن را برای ارائه اظهارنظر مجدد به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم.

موافقت رئیس قوه قضائیه با مصوبه عفاف و حجاب

پیش از این در اوایل مهرماه نیز رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی با اشاره به موافقت رئیس قوه قضائیه با مصوبه عفاف و حجاب گفته بود: باتوجه به این‌که میزان بازدارندگی لایحه بالا است، ظرف یک الی سه ماه کاهش بسیار زیاد پرونده را خواهیم داشت و فکر می‌کنم جای نگرانی وجود ندارد.

موسی غضنفرآبادی، درباره این‌که بیان می‌شود لایحه عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید در زمان اجرایی شدن باعث ازدیاد پرونده در محاکم قضایی خواهد شد، گفته بود: در ماه‌های اول ممکن است یک تعدادی پرونده داشته باشند که دستگاه قضایی باید نسبت به رسیدگی به این پرونده‌ها، تدبیر و اقداماتی را انجام دهد.

آنطور که ایلنا نوشته است، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرده بود: نگاه‌ ما و کار کارشناسی که صورت گرفته این است که باتوجه به این‌که میزان بازدارندگی لایحه بالا است، ظرف یک الی سه ماه کاهش بسیار زیاد پرونده را خواهیم داشت و فکر می‌کنم جای نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرده بود: آن چیزی که در رسانه‌ها هر کسی از ظن خود بیان می‌کند درست نیست، نیروی انتظامی در برخی از موارد فقط می‌تواند به صورت فیزیکی وارد شود در عمده موارد دیگر دلایل را جمع‌آوری و به دادگاه ارائه می‌دهد و دادگاه تصمیم می‌گیرد.

غضنفرآبادی گفته بود: در مجازات‌ها، میزان جرائم نقدی بالا است و بازدارندگی خودش را دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما