شناسهٔ خبر: 63136318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش قدسنا از آخرین وضعیت اردوگاه دشمن و هدف آنان برای حمله به غزه؛

نتانیاهو و ارتش اشغالگر اسیر «سیاسی بازی» و «منفعت طلبی» شده اند

طبق آخرین گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های اسرائیلی و آمریکایی اختلافات میان فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی راستگرای سیاسی وارد فاز منفعت طلبی و رقابت خراب کردن چهره یکدیگر نزد صهیونیست ها ساکن فلسطین اشغالی شده است.

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری قدس:

 

 

در حالیکه برخی تصاویر و گزارش ها از آماده شدن ارتش صهیونیستی پشت مرزهای نوارغزه برای ورود به این باریکه منتشر شده و به گوش می رسد اما اختلافات شدیدی هم میان رهبران سیاسی و نظامی اسرائیلی درخصوص چگونگی انجام حمله به این باریکه تحت محاصره و بهترین زمان انجام عملیات زمینی و اینکه چه چیزی در انتظار آنان است، جریان دارد.

 

طبق آنچه در رسانه های اراضی اشغالی و همچنین رسانه های کشور متحد رژیم صهیونیستی (آمریکا) مشخص است، برخی رهبران سیاسی (از جمله فرماندهان اسرائیلی) نگران این هستند که جنگ در نوار غزه ارتش صهیونیستی را به جنگ شهری بی پایان و حل ناشدنی خواهد کشاند در همین حین هم برخی نگران اند که جنگ غزه منجر به کشیده شدن پای حزب الله به درگیری ها و گسترده تر شدن دایره جنگ می شود.

 

علاوه براین برخی نگرانی ها هم در خصوص راهبردی که ارتش صهیونیستی در قبال این جنگ و برای ورود به غزه درپیش می گیرد وجود دارد، اینکه عملیات نظامی یک عملیات یکپارچه است یا از طریق اجرای سلسله ای از عملیات های کوچک‌تر اجرا می شود.

 

سوال دیگر میان صهیونیست ها این است که در صورت پایان دادن به ریشه بحران های رژیم اشغالگر در غزه (مقاومت فلسطین) و سیطره احتمالی اسرائیل بر این باریکه مدیریت آن را چه کسی باید در آینده برعهده بگیرد.

 

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» همچنین مدعی شده است که چندی پیش فرماندهان نظامی اسرائیلی با ارائه طرحی به نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در صدد تدارک حمله زمینی زودتر به نوارغزه بوده‌اند اما نتانیاهو بنا به دلایلی زمان اجرای آن را به تعوبق انداخته است. البته در گزارش نیویورک تایمز عدم اعتماد اشغالگران در فلسطین اشغالی به نتانیاهو و عدم اعتماد به نفس او در صورت متحمل شدن شکست در غزه دلایلی است که باعث شده که او از این تصمیم «به طور موقت» منصرف شود.

 

در همین رابطه مجله «اکونومیست» مستقر در بریتانیا در گزارشی آورده است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش آن به طرز عجیبی از هم پاشیده اند.

 

در ادامه این گزارش تاکید شده است که اعتماد به طور کامل میان ارتش و حکومت سیاسی به رهبری نتانیاهوی راستگرا از بین رفته است و قضیه حمله به غزه کاملا شکل «سیاسی بازی» به خود گرفته است. نتانیاهو اکنون از سوی اعضای حزب لیکود و دیگر احزاب راستگرا برای اثبات اینکه حکومت او آماده ورود به غزه و از بین بردن حماس است، تحت فشار شدید قرار گرفته است.

 

همزمان با تلاش نتانیاهو برای اثبات این ادعا، نمایندگان رسانه ای نخست وزیر اسرائیل مدعی اند که ارتش اسرائیل برای حمله به نوارغزه آماده نیست و این در حالی است که حکومت برای حمایت از آن آمادگی دارد امریکه به خودی خود تلاش مقامات دو طرف برای تخریب چهره یکدیگر و کسب منفعت سیاسی را نشان می دهد.

 

گمانه زنی ها در خصوص تونل های حماس و قدرت تاکتیکی جنبش در صورت ورود ارتش صهیونیستی

 

 

منابع امنیتی در اراضی اشغالی و خارج از آن می گویند که اکنون شبکه های تونلی زیرزمینی گسترده حماس که طول آن ها به صدها کیلومتر و عمق آن به 80 متر می رسد و به «شبکه عنکبوتی» موسوم هستند، انتظار نظامیان اسرائیلی را می کشند.

 

به گفته برخی کارشناسان نظامی تونل های زیرزمینی حماس چندین برابر بزرگتر از تونل های زیرزمینی «جبهه آزادی بخش جنوب ویتنام» است.

 

به گفته کارشناسان نظامی در ارتباط با روزنامه شرق الاوسط، حماس تونل هایی با طول 360 کیلومتر مربع در اختیار دارد که از آن ها برای انجام حملات، جا به جایی کالا و تجهیزات و ذخیره سازی و دیگر عملیات ها بهره می برد.

 

به گفته مقامات آمریکایی ارتش صهیونیستی و نیروهای ویژه این رژیم با ورود به غزه با چالشی بی سابقه روبه رو خواهند شد. به گفته «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا عملیات ورود به غزه از بسیاری از عملیات های پیچیده، سخت و طاقت فرسا که در عراق انجام شد و شدت سختی آن عملیات ها قابل توصیف نیست، پیچیده تر است. در این باریکه تعداد بی شماری بمب و مین های کارگذاشته شده از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در انتظار ارتش اسرائیل است.

 

همچنین طبق ادعای سال 2021 یحیی سنوار از رهبران حماس، این جنبش بالغ بر 500 کیلومتر تونل در اختیار دارد امری که با نگاهی به گمانه زنی و ادعای غربی و اسرائیلی مبنی بر اینکه علی رغم وجود دیوار زمینی آهنین در مرزهای شمالی نوارغزه برای جلوگیری از ورود زیرزمینی نیروهای حماس به اراضی اشغالی، این جنبش دارای تونل هایی است که با کشورهای خارجی همسایه هم ارتباط دارد، قابل انطباق است.

 

 

انتهای پیام/ح

 
 

نظر شما