شناسهٔ خبر: 63134442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحولات میدانی بیست‌ و یکمین روز عملیات طوفان الاقصی

شمار شهدای غزه به ۷۳۲۶ تن رسید/ ۶ زخمی در حمله موشکی القسام به تل‌آویو

زهرا موسوی

ارتش رژیم صهیونیستی برای بیست و یکمین روز به هدف قرار دادن نوار غزه با حملات هوایی شدید ادامه می‌دهد در حالیکه کل محله‌ها را ویران کرده و شمار شهدا و زخمی‌ها رو به افزایش است. القسام اعلام کرد، عملیات فرود زمینی دشمن را در ساحل رفح ناکام گذاشته است. این گروه مقاومت همچنین حمله موشکی به تل‌آویو انجام داد که سه زخمی برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۷۳۲۶ نفر از جمله ۳۰۳۸ کودک، ۱۷۲۶ زن و ۴۱۴ سالمند افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۱۸ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است و حدود ۲۰۰۰ مفقود در زیر آوار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت که هیچ بیمارستانی در سیستم بهداشتی نوار غزه وجود ندارد که بتواند خدمات خود را ارائه دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که اشغالگران عمدا ۵۷ موسسه بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز مراقبت‌های اولیه را از کار انداخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت: خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای احیای سیستم بهداشتی فروپاشیده هستیم. از برادران خود در مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را باز کنند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران ۴۱ قتل عام انجام دادند که جان ۲۹۸ شهید را گرفت که اکثر آنها به جنوب نوار غزه آواره شدند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که اشغالگران حملات جدیدی را در حومه شمالی اردوگاه الشاطی در نوار غزه انجام دادند. همچنین در نتیجه بمباران منازل در شمال نوار غزه بیش از ۳۰ تن شهید شدند.

هلال احمر نوار غزه در بیانیه‌ای به الجزیره گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر زیر آوار مفقود شده‌اند و آتش‌نشانان قادر به انجام کار در سایه ادامه هدف‌گیری نوار غزه نیستند.

در این راستا، محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی در غزه گفت، تعداد مفقودان زیر آوار بیش از ۱۶۰۰ تن است.

شکست فرود زمینی نیروهای اشغالگر توسط القسام

گردان‌های القسام اعلام کرد: پس از آن‌که دشمن عملیات فرود در ساحل رفح را انجام داد، با دشمن درگیر شدیم که نهایتا آنها متواری شده و مهمات خود را جا گذاشتند.

به نقل از الجزیره، گردان‌های القسام،‌ شاخه نظامی حماس امروز جمعه اعلام کرد، بامداد امروز برابر با ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، دشمن اقدام به انجام عملیات فرود در ساحل رفح در جنوب نوار غزه کرد که این تلاش توسط مبارزان ما لو رفت. نیروهای مبارز با دشمن درگیر شدند.

طبق اعلام القسام، این درگیری‌ها منجر به مداخله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شد که این نیروها را نجات داد. آنها به سمت دریا فرار کردند و مقداری مهمات خود را جا گذاشتند.

سازمان جهانی بهداشت: ۱۰۰۰ نفر در غزه زیر آوار هستند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: فهرست مفصلی از اسامی ۶۷۴۰ نفر از کشته شدگان غزه از هفت اکتبر به دست آورده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت گفت: ما تخمین می‌زنیم که هنوز ۱۰۰۰ نفر در غزه زیر آوار هستند که شناسایی نشده‌اند.

به نقل از الجزیره، سازمان مذکور افزود: حداقل ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های غزه هستند که در وضعیت وخیم قرار دارند و باید برای درمان فوری به خارج منتقل شوند.

این نهاد افزود:‌ فهرست دقیقی از اسامی ۶۷۴۰ نفر از کشته شدگان غزه از هفت اکتبر به علاوه حدود ۳۰۰ نفر که هویت آنها مشخص نشده است به دست آوردیم.

آنروا: غزه نیاز فوری به کمک «مداوم» دارد

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان (آنروا) در روز جمعه هشدار داد که غزه، تقریباً سه هفته پس از بمباران شدید این باریکه توسط رژیم صهیونیستی، نیاز فوری به کمک‌های «مداوم و متفاوت» دارد.

شمار شهدای غزه به ۷۳۲۶ تن رسید/ حمله موشکی القسام به تل‌آویو

فیلیپ لازارینی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیت المقدس اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در هفت اکتبر، ۵۷ کارمند آژانس در نوار غزه کشته شده‌اند.

وزارت داخلی در غزه گزارش داد که در بمباران یک خانه مسکونی متعلق به خانواده محیسن در اردوگاه جبالیا توسط هواپیماهای اشغالگر دست کم ۱۲ شهید و ده‌ها مجروح گزارش شده است.

اشغالگران عمدا مؤسسات تجاری و انبارهای مواد غذایی را هدف قرار می‌دهند

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل عمداً مراکز تجاری و انبارهای مواد غذایی و مراکز فروش را بمباران می‌کند تا فاجعه انسانی را تشدید کند و تخلیه آنها از بازارها را تسریع بخشد.

این دفتر همچنین با بیان اینکه اشغالگران عمدا زمین های سبزی کاری شده را بمباران و تخریب و از دسترسی کشاورزان به آنها جلوگیری می‌کنند، تاکید کرد که این بمباران بیش از ۲۴ هزار دونم از محصولات را تخریب کرده است.

در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه علیه مسجدی در اردوگاه الشاطی در شهر غزه، تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الابیض در اردوگاه آوارگان الشاطی را با چندین موشک هدف قرار دادند که منجر به انهدام آن شد.

خبرنگار المیادین در غزه نیز گفت: هواپیماهای اشغالگر همچنین مسجد طیبه در شمال بیت لاهیا را هدف قرار دادند.

یک پهپاد رژیم صهیونیستی در محله الزیتون سقوط کرد

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک پهپاد ارتش این رژیم از نوع «Sky Chaser» در محله الزیتون در شهر غزه در حالی که در حال انجام ماموریت عملیاتی بود، سقوط کرد.

شمار شهدای غزه به ۷۳۲۶ تن رسید/ حمله موشکی القسام به تل‌آویو

بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، هیچ ترسی از درز اطلاعات از این پهپاد وجود ندارد. رسانه‌های فلسطینی تایید کردند که یک پهپاد روی خانه‌های یک شهروند در محله زیتون سقوط کرده است.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خودروی دو کشاورز را در شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، این دو کشاورز به شهادت رسیدند.

همچنین در حمله دیگری در محله الزنه در خان یونس چهار کشاورز شهید شدند.

تیم‌های آتش‌نشانی و دفاع مدنی در محله یرموک در مرکز نوار غزه به تلاش برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار بمباران رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند؛ بمبارانی که ساختمان‌های هفت طبقه و منازل مسکونی را که کاملاً با خاک یکسان شده بودند، هدف قرار دادند.

شهادت یک خبرنگار و به همراه پدرش/شمار شهدای خبرنگار به ۳۲ تن رسید

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: هواپیماهای اشغالگر خانه‌ای در مجاورت بیمارستان ناصر در استان خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

پیشتر در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان در استان خان یونس ۱۵ فلسطینی از جمله یک خبرنگار به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر نیز به درجات مختلف مجروح شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۳۲ خبرنگار در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

بمباران یک مسجد در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه

منابع فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه خانواده ابوناموس در غرب شهر خان یونس را بمباران کردند که منجر به شهادت یاسر ابو ناموس روزنامه نگار و مادرش شد و همچنین خانه خانواده ابو شحمه در معن در شرق خان یونس را بمباران کردند که منجر به شهادت پنج تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل خانواده العلمی را در جاده المشروع در غرب خان یونس بمباران کردند که در این حمله دو شهروند شهید و تعدادی مجروح شدند. همچنین منزل خانواده محسن در خیابان هلال قدیم در محله الامل در غرب خان یونس نیز بمباران شد که یک شهروند شهید و تعدادی مجروح شد.

هواپیماهای اشغالگر همچنین تعدادی خانه را در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه بمباران کردند.

تعداد اسرائیلی‌هایی که از عملیات زمینی در غزه حمایت می‌کنند، کاهش یافته است

نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه معاریو نشان داد که درصد حامیان صهیونیست برای عملیات زمینی در غزه از ۶۵ درصد در هفته گذشته به ۲۹ درصد امروز جمعه کاهش یافته است.

نظرسنجی معاریو نشان داد که ۴۹ درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند قبل از تایید حمله زمینی به غزه باید احتیاط به خرج داده شده و تامل صورت بگیرد درحالیکه تنها ۲۹ درصد از ورود فوری حمایت می‌کنند.

انتشار آمار ارتش اشغالگر درباره تعداد گروگان‌ها در غزه و تعداد کشته‌های ارتش

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تعداد گروگان‌ها در غزه به ۲۲۹ نفر و همچنین تعداد سربازان کشته شده از هفت اکتبر به ۳۱۰ نفر رسیده است.

شمار شهدای غزه به ۷۳۲۶ تن رسید/ حمله موشکی القسام به تل‌آویو

به صدر در آمدن آژیرها در شهرک‌های غلاف غزه و تل‌آویو

رسانه‌های عبری امروز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های غلاف غزه خبر دادند. آژیرها در اسدود، کیسوفیم و کرم ابوسالم به صدا درآمدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حال حاضر آژیرهای خطر در تل‌آویو بزرگ و تمام شهرهای مجاور آن از جنوب و غلاف غزه به صدا درآمده است. گردان‌های القسام گفت: در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان، تل‌آویو را هدف قرار دادیم.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: یک ساختمان در تل‌آویو مورد اصابت موشک قرار گرفت و آمبولانس‌ها به سرعت به محل حادثه رفتند. شش صهیونیست در حمله به تل‌آویو زخمی شدند.

شهردار تل آویو گفت: در حالی که شهر تحت بمباران است، نمی‌توان مدارس را به حالت عادی بازگرداند.

سرویس امداد و کمک‌های اولیه Magen David Adom گزارش داد که بر اثر اصابت گلوله موشک در تل‌آویو که مستقیماً به یک ساختمان اصابت و خسارتی وارد کرده است، سه نفر مجروح شدند که یکی از آنها جراحت متوسطی برداشته، در حالی که جراحات دو نفر دیگر جزئی توصیف شده است.

انجام یک مانور زمینی محدود در مرز نوار غزه

رسانه‌های عبری گزارش دادند که ارتش اشغالگر روز پنج‌شنبه یک مانور زمینی محدود در مرز نوار غزه برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی انجام داد.

در این رابطه منابع فلسطینی اعلام کردند که شب گذشته نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به حومه شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه و اردوگاه البریج در نوار مرکزی حمله کردند.

نیروهای اشغالگر مدعی تهاجم زمینی به غزه شدند که چند ساعت به طول انجامید و طی آن به اهداف حماس حمله کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است: چندین هدف حماس را به منظور «آماده کردن میدان نبرد» پیش از تهاجم زمینی در مقیاس بزرگتر که پس از بیش از دو هفته حملات هوایی ویرانگر قرار است آغاز شود، هدف قرار دایم.

وی ادعا کرد: در آخرین روز، نیروهای پیاده نظام، زرهی و مهندسی به فرماندهی ارتش ۳۶ با همراهی پهپادها و بالگردهای ارتش اسرائیل به مرکز نوار غزه حمله کردند و در این راستا هواپیماها و توپخانه ارتش اسرائیل اهداف حماس را در محله الشجاعیه و سراسر غزه هدف قرار دادند و پس از این عملیات نیروهای پیاده نظام از غزه به مواضع خود در مرز بازگشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی ورود مستشاران آمریکایی به تل‌آویو را تایید کرد

سرتیپ دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در تماس دائمی با آمریکا است.

هاگاری تأکید کرد که «رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً روزانه با ژنرال کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا صحبت می‌کند.»

وی با اعلام اینکه گزارش‌های مربوط به حضور مستشاران آمریکایی در «اراضی اشغالی» صحت دارد، تصریح کرد: این مستشاران «تجربه‌ رزمی‌ای دارند که در عراق به‌ویژه در نبردهای شهری کسب کرده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه تفاوت این است که جنگ در حومه نوار غزه و نه هزاران مایل دورتر (مثل عراق و آمریکا) در جریان است، افزود: «ما غزه را به خوبی می شناسیم و قبلاً چندین عملیات زمینی در آنجا انجام داده‌ایم.»

در همین حال، سخنگوی ارتش اشغالگر  گفت: حملات به نوار غزه شبانه ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده با قدرت بیشتری تداوم می‌یابد. او گفت نیروهای اسرائیلی پس از یک عملیات محدود زمینی از غزه به اسرائیل بازگشته‌اند.

واکنش رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به حملات نامتناسب رژیم صهیونیستی

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات به غزه گفت که حق دفاع از خود باعث ایجاد حق «انتقام بی‌رویه و نامتناسب» نمی‌شود.

به نقل از آناتولی، دنیس فرانسیس، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی نشست اضطراری ویژه با محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت که حق دفاع از خود باعث ایجاد حق «انتقام بی‌رویه و نامتناسب» نمی‌شود.

فرانسیس در این نشست که با موضوع «اقدامات غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین» برگزار شد، اشاره کرد که بزرگترین و جدی‌ترین درگیری سال‌های اخیر در خاورمیانه در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه بسیار وحشتناک و غیرقابل قبول است، گفت: تنها در یک حادثه صدها نفر کشته شدند. این جنایت که حتی فکر کردن به آن وحشتناک است، باید به حساسیت‌های انسانی ما ضربه بزند. افزایش تنش، خشونت و ظلم که به سطوح وحشتناکی رسیده است، باید پایان یابد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حملات بی‌رویه اسرائیل به غیرنظامیان بی‌گناه و نابودی زیرساخت‌های بحرانی در نوار غزه را محکوم و رد می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما