شناسهٔ خبر: 63120280 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد

پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور

صاحب‌خبر -
 
 
 
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در فعالیت سامانه بارشی و احتمال آب‌گرفتگی معابر در چند استان کشور هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال برف تا جمعه 5 آبان‌ماه خبر داد. این شرایط جوی روز پنج‌شنبه در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و جمعه در هرمزگان، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.
بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی مورد انتظار است.
این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال گردوخاک، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات برف تا جمعه خبر داد. این شرایط جوی روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی و جمعه سیستان و بلوچستان، نیمه‌جنوبی کرمان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما