شناسهٔ خبر: 63089351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به تذکر نماینده مجلس

احتراماً، در خصوص تذکر نماینده محترم رودبار به وزیر محترم نیرو، مبنی بر رسیدگی به وضعیت ناپایدار آبرسانی به شهرها و روستاهای این شهرستان موارد به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد.

صاحب‌خبر -

شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با انتشار نامه سرگشاده به مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی فردا درخواست نمود درباره اقدامات انجام شده برای تامین نیاز آبی شهرستان رودبار این مطلب منتشر شود :

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی فردا

سلام علیکم؛

با احترام، نظر به درج مطلبی تحت عنوان "تذکرات کتبی نمایندگان"  در تاریخ 29/07/1402 خواهشمند است دستور فرمایید، به منظور اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای تامین نیاز آبی شهرستان رودبار، مطلب ذیل از طریق آن پایگاه وزین منتشر گردد.

احتراماً، در خصوص تذکر نماینده محترم رودبار به وزیر محترم نیرو، مبنی بر رسیدگی به وضعیت ناپایدار آبرسانی به شهرها و روستاهای این شهرستان موارد به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد:

با توجه به عدم وجود سفره های تحت الارضی پایدار و مطمئن و شرایط خاص زمین شناسی منطقه، نقطه یا نقاط خاص برای استحصال آب با کمیت و کیفیت مناسب در منطقه رودبار وجود ندارد. بر این اساس استفاده از آبرفت های کم عمق نزدیک رودخانه های سفیدرود و شاهرود، تنها منابع استحصال آب برای جمعیت شهری این منطقه محسوب شده و آب استحصالی به دلیل ضخامت کم آبرفت به شدت تحت تاثیر کیفیت و کمیت رودخانه های یاد شده می باشد.

پیرو سفر پر برکت جناب آقای دکتر قالیباف؛ ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به استان گیلان و تشکیل جلسه درفرمانداری شهرستان رودبار، موضوع وضعیت بحرانی آب شرب در هفت شهر این شهرستان مطرح گردید که با عنایت ودستور مساعدت ایشان، در خصوص تامین250 میلیارد تومان اعتبار جهت اصلاح و بازسازی شبکه و خطوط انتقال و همچنین بهبود ساختار آبرسانی این شهرستان همراه گردید.

با توجه به اضطرار لوله گذاری آب شرب در شهرستان رودبار پس از زلزله سال 1396جهت آبرسانی به شهرها و روستاها،اختلاف ارتفاع زیاد بین نقاط مختلف منابع تولید، خطوط انتقال و شبکه های توزیع که منجر به ایجاد فشارهای بالا در اکثرنقاط میگردد، طول قابل توجهی از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب شهری و روستایی این شهرستان دچار فرسودگی شده و جهت کاهش هدررفت و استمرار ارائه خدمات به مشترکین محترم نیاز به اصلاح خطوط انتقال و شبکه های توزیع به شدت احساس میگردد.

در همین راستا جهت کاهش هدر رفت آب از شبکه های توزیع و خطوط انتقال نیاز به اصلاح و بازسازی حداقل 197کیلومتر

شبکه توزیع در اقطار مختلف و همچنین حدود 38 کیلومتر خطوط انتقال عموماً از جنس چدن داکتیل ضد زلزله می باشد. و درخواست طی مکاتبه شماره 5857/161/1402مورخ 17/03/1402 به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقدیم گردید.

ضمن آنکه از آنجایی که اعتبارات شهرستانی تکافوی اصلاح شبکه و خطوط انتقال فرسوده این شهرستان را نداشته و سرعت

ایجاد فرسودگی در شبکه بیشتر از سرعت اصلاح و بازسازی آن است، طی نامه شماره 4178/161/1401 مورخ 07/03/1401 از استاندار محترم استان گیلان درخواست شده تا طی هماهنگی با مقامات ذیربط از اعتبارات ملی جهت نوسازی تاسیسات آب شهرها و روستاهای شهرستان رودبار استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفت، آب با کیفیت و کمیت مناسب دراختیار مشترکین قرار گیرد.

نظر شما