شناسهٔ خبر: 63082665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هنیه و نخاله در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان:

دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را در هم بشکند

رئیس‌ دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در تماس تلفنی امیرعبداللهیان اعلام کردند که مقاومت با اراده‌ای راسخ همچنان نبض نبرد و مبارزه علیه اشغالگران را علی‌رغم وحشیگری دشمن صهیونیستی در کنترل خود دارد.

صاحب‌خبر -
 
 
در تماس‌های تلفنی جداگانه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی 
قرار گرفت.
وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوها، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و لزوم توقف کشتار غیرنظامیان در غزه قرار داد.
امیرعبداللهیان ضمن اعلام حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، بار دیگر بر لزوم توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، گشایش گذرگاه رفح و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و مقابله با کوچ اجباری ساکنان غزه تأکید کرد.  
اسماعیل هنیه هم در این گفت‌و‌گو ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین که آن را دیپلماسی پویای اسلامی با هدف تبیین حقایق خواند، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.
وی حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی را از دلایل اصلی ادامه جنایات این رژیم نئونازی خواند و افزود: حملات وحشیانه و کور صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع و شهروندان در غزه نشانگر ناتوانی این رژیم در مقابله با مبارزه شجاعانه مقاومت و پایداری مردم فلسطین علیه اشغالگری است و مقاومت پس از ضربه راهبردی بزرگ خود به دشمن، با اراده‌ای راسخ همچنان نبض نبرد و مبارزه علیه اشغالگران را علی‌رغم وحشیگری دشمن صهیونیستی در کنترل خود دارد. رئیس‌دفتر سیاسی حماس کمبود دارو، سوخت و از کار افتادن ژنراتورهای تولید برق بیمارستان‌ها را مقدمه‌ای برای وقوع یک فاجعه انسانی عظیم در غزه خواند.
به گفته وی جبهه مقاومت با عملیاتی شدن طوفان الاقصی توانست توازن راهبردی جدیدی را در منطقه بنیان نهد. 
زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین گفت: علی‌رغم کشتار زنان، کودکان و افراد سالخورده توسط رژیم صهیونیستی و تخریب منازل مسکونی و حمله به اهداف غیرنظامی از سوی این رژیم، وضعیت میدانی و روحی  مقاومت در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با قدرت به مقابله با تجاوزگری گسترده رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و دشمن نمی‌تواند اراده مقاومت را 
در هم شکند. 
زیاد نخاله همچنین عنوان داشت: همبستگی بین‌المللی با فلسطین مسئله مهمی است و هر روز این همبستگی بیشتر می‌شود و نقش ایران در این خصوص حائز اهمیت است.
استقبال وزیر خارجه مصر از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران 
برای مردم غزه
در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با مقامات کشورهای اسلامی درخصوص لزوم توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، شامگاه یکشنبه ۳۰ مهر ماه حسین امیرعبداللهیان با «سامح الشکری» 
وزیر امور خارجه مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.
این دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای مصری در ۲ هفته اخیر است.
امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با اشاره به میزبانی مصر در برگزاری نشست بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی و بحران کنونی غزه، از تلاش‌های مصر برای توقف درگیری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه بار دیگر آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه از طریق مصر را اعلام کرد. در گفت‌وگوی قبلی نیز امیرعبداللهیان آمادگی هلال احمر برای ارسال این کمک‌ها را اعلام کرده بود.
تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها
این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی در گفت‌وگوی امشب هدف نهائی رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل را کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری به منطقه سینا در مصر و بخش‌هایی از اردن خواند و افزود: رژیم صهیونیستی برای ایجاد دولت فلسطین، در خارج از سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها تلاش می‌کند. اما مقاومت مانع اصلی تحقق خواب‌های پریشان صهیونیست‌ها شده است. 
«سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر نیز در این تماس تلفنی ضمن ارائه توضیحاتی درباره نشست روز گذشته در قاهره، از ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران استقبال کرد.
این دیپلمات عالی‌رتبه مصری بر ضرورت رایزنی و ادامه هماهنگی‌ها بین کشورهای اسلامی و عربی، از جمله ایران و مصر درباره موضوع فلسطین تأکید کرد.
وزرای خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بر توقف فوری کشتار مردم فلسطین و ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کرده و مخالفت قاطع خود با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را اعلام کردند.
وزیر خارجه مصر همچنین گفت: ما مخالف گسترش دامنه جنگ هستیم و معتقدیم که ملت فلسطین باید در سرزمین خود بمانند.
نامه امیرعبداللهیان
 به وزیر خارجه واتیکان 
درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۳۰ مهر ماه در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در نامه‌ای به «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان نوشت: در حالی‌که جهان بیش از هر زمان دیگر به آرامش، صلح و اخلاق نیاز دارد، متاسفانه امروز با نسخه جدیدی از توحش مدرن در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مواجهیم. 
وزیر امور خارجه در این نامه تصریح کرد: جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی و بمباران کلیسای تاریخی سنت پورفیلیوس در غزه که کودکان و زنان در آن پناه گرفته بودند، نشان‌دهنده وجه دیگری از خوی وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی است.
امیرعبداللهیان افزود: این نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل آپارتاید سیستماتیک را نه تنها در قبال مسلمانان، بلکه در مقابل پیروان همه ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیان اجرا می‌کند. 
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش واتیکان برای توقف جنایت جنگی علیه غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان و ارسال کمک به مردم غزه، خاطرنشان کرد: بی‌تردید همصدایی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، نقش موثری در مهار تندروی صهیونیست‌ها، بازگشت آرامش به جهان و استقرار ارزش‌های اخلاقی در پی خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما