شناسهٔ خبر: 63073197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

زنگنه عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با افکارنیوز:

مراجعات مردمی جهت بازگشت به طرح دریافت یارانه نقدی/کالابرگ علاوه بر یارانه نقدی به مردم داده شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات مردمی جهت بازگشت به طرح دریافت یارانه نقدی پیرو اجرای توزیع کالابرگ الکترونیکی،گفت:در شرایط فعلی تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ طرحی به نفع مردم نیست.

صاحب‌خبر -

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری افکارنیوز، در ارزیابی خود پیرو نحوه اجرای توزیع کالابرگ الکترونیکی در کشور گفت: به دلیل اینکه کالابرگ الکترونیکی به منزله قطع یارانه نقدی است در حال حاضر خیلی از خانواده ها با توجه به تورم موجود، روی مبالغ یارانه نقدی حساب باز کرده اند.

 

وی با اشاره به طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی از سال 99 با وجود تورم ایجاد شده در کشور بیان کرد: در زمان مطرح شد که دولت برای اینکه به اقشار جامعه کمک کند، حمایت خود را به صورت کالابرگ و با هدف اینکه این یارانه در حوزه موادغذایی باشد، اقدامات خود را عملیاتی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پس از افزایش مجدد تورم،  دولت اقدام به ارائه یارانه 300 الی 400 هزار تومانی به اقشار متوسط و محروم جامعه کرد، ادامه داد قطعا این افراد برای  مبلغ یارانه نقدی حساب باز کرده اند و برخی از آنها این مبالغ را صرف حمل و نقل فرزندان خود و برخی دیگر آن را صرف اجاره بهای خود می کنند.

امکان بازگشت مردم به دریافت یارانه نقدی فراهم شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس  با بیان اینکه در حال حاضر ارائه کالابرگ به جهت اینکه  در ظاهر گفته می شود 120 هزار تومان به یارانه ماهیانه افراد اضافه خواهد شود،حائز جذابیت است، بیان کرد: با این حال ممکن است این جذابیت در ابتدا باعث شود تا خانواده های محروم به سمت این مسئله حرکت کنند اما مشکلی که برخی از نمایندگان و بنده در حوزه انتخابیه با آن مواجه بودم این است که افرادی که براساس تصوری به مدت یک ماه این طرح را پذیرفته اند در حال حاضر احساس می کنند آن مبلغ نقدی مشکلاتشان را بهتر حل کرده و سعی دارند به همان روش سابق بازگشته و یارانه نقدی دریافت کنند اما این امکان  وجود ندارد و خیلی از افراد با مراجعه به ما در صدد این هستند تا متوجه شوند چگونه باید از این طرح خارج شوند.

مراجعات مردمی جهت بازگشت به طرح دریافت یارانه نقدی/کالابرگ علاوه بر یارانه نقدی به مردم داده شود

کالابرگ علاوه بر یارانه نقدی به مردم داده شود

زنگنه با اشاره به نوع کیفیت محصولات در قالب این طرح و مسائلی جانبی دیگر بیان کرد: در شرایط فعلی  تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ طرحی به نفع مردم نیست لذا اگر ما کالابرگ را علاوه بر یارانه نقدی به مردم بدهیم حتما هم نمایندگان و هم مردم استقبال خواهند کرد اما اینکه ما یارانه نقدی را به کالابرگ تبدیل کنیم حتما این موضوع منفعتی با وجود هزینه های - مادی و معنوی -  که دولت خواهد کرد، نخواهد داشت.

افزایش دهک ها پیرو توزیع کالابرگ؛ سیاست نادرست!

عضو کمیسیون برنامه  بودجه مجلس بیان کرد: اینکه ما تلاش داریم تا دهک های جامعه را نیز به این طرح اضافه کنیم هم حقیقتا سیاست درستی نیست.

نظر شما