شناسهٔ خبر: 63068807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین اشغالی طی ساعات گذشته/ دوشنبه 1 آبان

اسارت 222 صهیونیست در غزه/ شمار کشته های نظامی صهیونیست به 308 نفر رسید/ شهادت 5087 نفر و زخمی شدن 14245 فلسطینی در نوارغزه/ هلاکت 1500 صهیونیست اشغالگر طی 17 روز/ 3 وزیر اسرائیلی به دنبال استعفا هستند/ اختلاف شدید فرماندهان نظامی ...

قتل عام فلسطینیان غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی در هفدهمین روز از عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که تنها طی روز گذشته (یکشنبه 30 مهر)‌ 400 نفر از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه (1 آبان)‌ در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در 17 روز حملات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه به 4741 نفر افزایش یافته است. در میان شهدا نام 1873 کودک، 1023 زن و 187 سالخورده به ثبت رسیده است.

 

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در مقابل دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده اند و تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در کشورهای جهان به منظور اعلام همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

 

رژیم صهیونیستی از روز عملیات طوفان الاقصی (15 مهر) تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

 

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: بحران اعتماد بین نتانیاهو و ارتش، تصمیم گیری درباره حمله زمینی به غزه را دشوار کرده است.

 

وزارت کشور فلسطین در غزه از شهادت 6 کودک و زن در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلی در خانیونس در جنوب غزه خبر داد.

 

هواپیماهای جنگی رژیم اسرائیل 4 خانه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن 29 نفر به شهادت رسیده و تعداد زیادی هم زخمی شدند.

 

آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ما حمایت کامل خود را از اسرائیل اعلام و حق دفاع از خود را برای آن تایید می‌کنیم.»

 

منابع فلسطینی اعلام کردند در حملات هوایی شب گذشته به نوار غزه، دست کم ۹۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. آمار شهدا در شبانه روز گذشته ( ۲۴ ساعت گذشته) دست کم ۴۰۰ نفر بوده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) اسامی تعدادی دیگر از کشته‌های خود در درگیری‌ با مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی را منتشر کرد. با احتساب آمار جدید، شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه به 308 نفر افزایش یافته است.

 

دست و پازدن صهیونیست ها برای فرار آبرومندانه از جنگ زمینی با غزه :سران صهیونیست که در روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی تهدید به حمله زمینی به نوار غزه می‌کردند طی روزهای اخیر به دلیل ترس از عواقب فاجعه‌بار آن در تلاش برای عقب‌نشینی آبرومندانه از این تهدیدات هستند.

 

المنار نیز به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد: بحران اعتماد بین نتانیاهو و ارتش و خشم نخست وزیر رژیم اشغالگر از ارتش این رژیم، تصمیم گیری درباره حمله زمینی به غزه را دشوار کرده است.

 

ارتش صهیونیستی در تازه ترین خبر امروز دوشنبه (1 آبان) مدعی شد که تاکنون 222 نفر از صهیونیست ها و افراد دو تابعیتی در نوارغزه از سوی حماس به اسارت گرفته شده اند.

 

نماینده جنبش حماس در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی ؛ اشغالگران برای نابودی کامل غزه از آمریکا و غرب چراغ سبز گرفته اند.

 

نیروهای گردان قسام: مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیست در نزدیکی شهرک مفکعیم را با حملات موشکی هدف قرار دادند.

 

بیش از 120 هزار صهیونیست از ترس مقاومت آواره شدند:روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» امروز دوشنبه نوشت که بیش از 120 هزار شهرک‌نشین صهیونیست از مناطقی در مرزهای لبنان و غزه آواره شده‌اند.

 

هشدار آمریکا به شهروندان خوددر بیروت : هرچه سریع تر لبنان را ترک کنید.

 

آمار کشته شدگان رژیم صهیونیستی: از 1400 نفر فراتر نرفته است .رژیم صهیونیستی در نظر دارد که آمار کشته شدگان به صورت قطره چکانی منتشر می شود.

احتمال آزادی 50 اسیر دوتابیعیتی از سوی حماس: نیویورک تایمز به نقل از منابع نظامی مدعی شده که حماس قصد دارد 50 اسیر صهیونیست دوتابعیتی را آزاد کند.

 

موشه یعالون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: ارتش رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

 

نخست وزیر فلسطین : مردم ما هدف ماشینی آدم کشی و جنایات و اسراییل قرار گرفتند.

 

تقدیر وتشکر هنیه و النخاله از حمایت های ایران از فلسطین:

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با وزیر خارجه ایران از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تقدیر کردند.

 

حمله موشکی نیروهای مقاومت به پایگاه های آمریکایی :بعد از دو پایگاه آمریکایی عین‌الاسددرعراق والتنف درسوریه،بزرگترین پایگاههای آمریکا درشرق سوریه (العمر) نیزهدف حمله موشکی شدید قرارگرفته است.

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شهدای بمباران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به 5087 نفر افزایش یافته است.

بنابر این گزارش از تعداد 5087 شهید فلسطینی 2055 نفر آن‌ها کودک و 1119 نفر هم زن هستند.
همچنین تعداد مجروحان به 15273 نفر رسیده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: از هفتم اکتبر (15 مهرماه شروع عملیات طوفان الاقصی) تا امروز، 800 فلسطینی از جمله 500 عضو حماس در کرانه باختری بازداشت شدند.

 

دیدبان حقوق بشر : جلوگیری از ورود کمک به مردم غزه یک جنایت جنگی محسوب می شود.

 

سلاح مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی سلاح مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به سوختگی 70 درصد تا 100 درصد منجر میشود. وزارت بهداشت غزه از سلاحی خبر داد که در حملات منجر به سوختگی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد می شود.

 

هاآرتص : صد ها نظامی اسراییلی دوچار مشکلات روحی و روانی شدند.

 

 

 

 

انتهای پیام / ی.ح

 

 

 

 

نظر شما