شناسهٔ خبر: 63045256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

به بهانه سفر ابدی سر بابی چارلتون / کاپیتان پرسپولیس درگذشت! + عکس

مهدی حدادپور

قرار بود بابی چارلتون کاپیتان تیم پرسپولیس باشد

صاحب‌خبر -

سر بابی چارلتون فوتبالیست بزرگ و تاریخ ساز انگلستان درگذشت، سر بابی در انگلستان همان نقش و تاثیری را داشت که فرانتس بکن باوئر در آلمان، پله در برزیل و مارادونا در آرژانتین داشتند.

به گزارش طرفداری، چارلتون در بین بازیکنان و عوامل فوتبال انگلستان مثل بابی مور، استانلی ماتیوس، الف رمزی و الکس فرگوسن، جزو معدود مردانی بودند که لقب سر را از ملکه انگلستان دریافت کردند.

در سال 1351 مرحوم علی عبده رییس پرسپولیس که تیم را تازه حرفه ای کرده بود، در راستای اهداف بلند پروازانه خود خبر حضور بابی چارلتون و جرج بست، 2 اسطوره بزرگ فوتبال انگلستان را در ایران و تیم پرسپولیس مطرح کرد، هر چند خبر حضور چنین ستاره هایی در ایران دور از ذهن بود اما به هر حال همین که پرسپولیس با هدایت علی عبده صاحب ورزشگاه اختصاصی و تشکیلات حرفه ای در 51 سال قبل بود، طبعا مذاکره کردن با چارلتون در زمان مربیگری آلن راجرز، دور از ذهن نیست. قرار بود روز 28 مهر 51 سال قبل، پرسپولیس با تیمی از چک و اسلواکی بازی کند و در این روز قرار بود این 2 اسطوره فوتبال جهان پیراهن پرسپولیس را بپوشند. علی عبده حتی پیشنهاد کاپیتانی پرسپولیس را به بابی چارلتون داده بود.

نه بابی چارلتون و نه جرج بست هیچ کدام به پرسپولیس نیامدند، اما حضور این 2 می توانست نام چارلتون و بست را در بین ستارگان تاریخ ساز پرسپولیس ثبت کند.

آلن راجرز سرمربی پرسپولیس هم خود انگلیسی بود و فضای سازمانی پرسپولیس هم تحت تاثیر مدیریتی انگلو فیل بود، نه فقط آلن راجرز بلکه به روز رسانی پرسپولیس در ابتدای دهه پنجاه فطرتی انگلیسی داشت؛ مربی انگلیسی، پیراهنی با طرح آرسنال برای پرسپولیس و آلن ویتل و مک لوری بازیکنان انگلیسی که پیراهن تیم پرسپولیس را بر تن کردند.

بابی چارلتون بزرگ مرد، بزرگان تاریخ ساز فوتبال دنیا یکی یکی ترکیب تیم منتخب ستارگان بهشت را تکمیل می کنند، مارادونا، د استفانو، پوشکاش، اوزه بیو، لویاشین، پائولوروسی، پله، کرویف، گردمولر، بابی مور و... جای سر بابی هم واقعا خالی بود.

علی عبده از بابی چارلتون دعوت کرده بود به تهران بیاید و در دو بازی مقابل تیم هایی از چکسلواکی و آرژانتین کاپیتان پرسپولیس باشد

 

همچنین بخوانید:

بابی چارلتون قرار بود کاپیتان پرسپولیس باشد!

 

نظر شما