شناسهٔ خبر: 6304230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مسئول ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر عنوان کرد:

اعلام برنامه هاي نماز عيدسعيد فطر در تهران

موج - مسئول ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر تهران برنامه ستادي برگزاري نماز عيد فطر امسال را اعلام کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيد يداله شيرمردي امروز صبح در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اين که امسال نماز عيد سعيد فطر به امامت مقام معظم رهبري در مصلي تهران برگزار مي شود، عنوان کرد: آن طور که در تقويم نوشته اند عيد سعيد فطر در روز شنبه است با اين حال اگر هلال ماه شوال در عصر پنجشنبه هم رويت شود ما آمادگي داريم روز جمعه نماز را اقامه کنيم.
شيرمردي در مورد برنامه هاي نماز عيد سعيد فطر نيز گفت: بيش از 15 کميته توسط ستاد برگزاري نماز در نظر گرفته شده است از جمله کميته حمل و نقل و ترافيک که علاوه بر تسهيل رفت و آمد مردم مسأله حمل و نقل را هم پيش بيني کرده اند.
وي افزود: از ساعت 4 صبح متروي تهران آمادگي حمل و نقل نمازگزاران را بر عهده دارد. همچنين علاوه بر آن 2 هزار و 500 اتوبوس به غير از بي آر تي، بيش از 550 دستگاه ون در اختيار کميته است. همچنين بيش از هزاران نفر از عوامل پليس انتظامي کار امنيت و سازماندهي مردم را بر عهده دارند.
وي گفت: براي تسهيل رفت و آمد مردم نقشه هايي جامع توسط اين کميته مشخص شده است و در سطح وسيع براي نمازگزاران در اتوبوس ها و مترو پخش مي کنيم.
وي با بيان اين که سال گذشته مردم در تشخيص درهاي ورودي مصلي مشکل داشتند، گفت: امسال سعي کرديم با تهيه اين نقشه ها اين مشکل براي نمازگزاران برطرف شود.
شيرمردي در ادامه بيان کرد: ايستگاه هاي صلواتي توسط ستاد پشتيباني تهيه شده است علاوه بر آن در اتوبوس و مترو از مردم پذيرايي به عمل مي آيد. همچنين از اذان صبح تا اذان ظهر سيستم حمل و نقل رايگان است.
وي خاطر نشان کرد: کميته هاي ديگري چون کميته صوت، کميته بهداشت و درمان، کميته انتظامات و اجراييات هم تشکيل شده است.
وي افزود: بيش از سه هزار نفر کار هدايت مردم و رعايت نظم در طول نماز را بر عهده خواهند داشت.
شيرمردي بيان کرد: به تعداد کافي براي آن دسته از نمازگزاراني که با خودروي شخصي به نماز مي آيند پارکينگ در نظر گرفته ايم. از جمله يک پارکينگ هفت هزار خودرويي که از اتوبان همت به سمت مصلي است، پارکينگ عباس آباد که در جنوب مصلي واقع شده است، پارکينگ بنياد مستضعفان، بيهقي و سازمان راه آهن به مجموعه پارکينگ ها اضافه شده اند.
وي يادآور شد: از مردم خواهش مي کنيم حداکثر از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده کنند.
شيرمردي درباره روند برگزاري نماز عيد فطر نيز گفت: همان اوايل صبح اتوبوس ها به سمت مصلي حرکت مي کنند هر سه دقيقه يک قطار در مترو آماده جابجايي نمازگزاران است. همچنين برنامه نماز عيدسعيدفطر با قرآن، تواشيح از ساعت 7 صبح در مصلي شروع مي شود و راس ساعت 8 نماز عيد سعيد فطر به امامت امام خامنه اي اقامه خواهد شد.
وي در پايان گفت: از مردم مي خواهيم به اطلاعيه هايي که از جانب رسانه ها درباره برگزاري نماز عيدسعيد فطر پخش مي شود توجه کنند تا راحت ترين مسير را انتخاب کنند.

نظر شما