شناسهٔ خبر: 63029603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شلیک انصارالله به سمت ناو آمریکایی

صاحب‌خبر -

 

منابع رسانه‌ای آمریکا از حمله موشکی به ناو جنگی این کشور در سواحل یمن خبر داده و مدعی شدند جنبش انصار‌الله عامل این حمله بوده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در سواحل یمن با حمله موشکی مقابله کرده است. این مقام آمریکایی مدعی شد که کشتی جنگی آمریکا چندین موشک شلیک شده به سمت آن را در سواحل یمن رهگیری کرده است. شبکه سی‌ان‌ان هم مدعی شد که عامل این حمله موشکی، جنبش انصار‌الله یمن بوده است.
به گزارش مهر، سی‌ان‌ان همچنین افزود که هدف این حمله موشکی هنوز روشن نیست، اما به نظر می‌رسد که ناو جنگی «یو‌اس‌اس کارنی» متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا هدف قرار گرفته باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ حرکت کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم در نشست خبری مدعی شد که ناو «یو‌اس‌اس کارنی» سه موشک و چند پهپاد را که از سوی حوثی‌ها شلیک شده بود، رهگیری کرده است.
این خبر در حالی است که برخی منابع یمنی اعلام کردند که مقامات آمریکایی به شبکه «‌ای‌بی‌سی» گفتند: ناو جنگی یو‌اس‌اس کارنی چندین موشک را که حوثی‌ها به سمت شمال پرتاب کردند، رهگیری کرد، اما خودِ کشتی هدف این موشک‌ها نبود. برخی رسانه‌ها نیز مدعی شده‌اند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند و به سمت شهرهای فلسطین اشغالی موشک شلیک کردند. در این ارتباط گفته شده که انصارالله یمن با موشک مناطق اشغالی را هدف قرار داده، اگرچه نیروهای آمریکایی این موشک را پیش از رسیدن به مقصد منهدم کردند.
در همین ارتباط نیز، برآوردهای نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، اسرائیل را هدف گرفته بود و یک ناو جنگی آمریکایی این موشک‌ها را منهدم کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفته بود.با این حال، پنتاگون برخلاف منابع صهیونیستی اعلام کرد که هنوز مقصد این موشک‌ها مشخص نیست. پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما