شناسهٔ خبر: 63011393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

معضل ژیمناستیک حل نشد؛ قانون ورود کرد / ایمیل جنجالی، المپیک را هم می‌پراند؟

مهدی فیضی صفت

ظاهرا ورود قانون به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار است ریاست عابد حقدادی را فعلا منتفی کند.

صاحب‌خبر -

شنیده می‌شود ورود دیوان عدالت اداری به انتخابات جنجالی فدراسیون ژیمناستیک، به ابطال این انتخابات منجر شده است.

به گزارش طرفداری، ابطال سریالی انتخابات فدراسیون‌های ورزشی به چالش جدید ورزش ایران تبدیل شده؛ از دوچرخه سواری در گذشته تا کشتی و ناشنوایان در روزهای اخیر با ابطال انتخابات روبه‌رو بوده‌اند. ژیمناستیک هم چند سالی به دلیل شکایت رییس پیشین فدراسیون، روزهایی پر التهاب را سپری کرد و حتی امکان شرکت ملی‌پوشان در برخی رویدادهای بین‌المللی از دست رفت. زهرا اینچه درگاهی در انتخابات 24 اسفند 1401 هم کاندیدا بود ولی به شکلی عجیب در جلسه اعلام شد صلاحیت او احراز نشده؛ اتفاقی که با واکنش رییس پیشین مواجه شد و او تاکید کرد از نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک همچنان رییس فدراسیون ایران است.

یکی از معضلات بزرگ فدراسیون؛ روش ساده‌ای برای تبادل پیام به نام «ایمیل» بود! ایمیل رسمی فدراسیون در اختیار اینچه درگاهی بود و او نیز تحت هیچ شرایطی؛ حتی فشار وزارت ورزش و جوانان، آن را در اختیار سرپرستان و رییس بعدی قرار نداد. او شکایت خود در مراجع قانونی را پیگیری کرد و حالا شنیده می‌شود نتیجه دلخواه را هم کسب کرده و انتخابات منجر به ریاست عابد حقدادی را باطل کرده است. این سومین انتخابات برگزار شده از سوی وزارت ورزش بعد از کشتی و ناشنوایان است که با رای قانونی باطل می شود. اگر حکم لازم‌الاجرا باشد وزارت ورزش باید بار دیگر سرپرستی جدید برای فدراسیون ژیمناستیک انتخاب کند و انتخابلت جدیدی برگزار شود.

از سوی دیگر رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای ژیمناستیک در چهار تورنمنت جام جهانی به ترتیب در مصر، آلمان، آذربایجان و قطر برگزار می‌شود. فرصت ثبت نام در دو رویداد جام جهانی آلمان و مصر تا دوم و چهارم آبان است. هر دو کشور ۹۰ روز زودتر مدارک را برای صدور ویزا تحویل می‌گیرند و امکان ثبت نام آنلاین برای ایران وجود ندارد. برای ثبت نام نیاز به ایمیل رسمی است و فدراسیون ژیمناستیک به دلیل تایید نشدن انتخابات، هنوز ایمیل ندارد.

فدراسیون جهانی ژیمناستیک فقط زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون را به رسمیت می‌شناسد و ایمیل را را تایید می کند، بنابراین برای ثبت نام ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های کسب سهمیه؛ تنها او می تواند اقدام کند؛ همانند اتفاقی که در بازی‌های آسیایی رخ داد، وگرنه نقره تاریخی مهدی الفتی به دست نمی‌آمد. ژیمناستیک ایران در ماده‌های پرش خرک و دارحلقه شانس کسب سهمیه دارد و مهدی احمدکهنی، محمدرضا خسرونژاد و مهدی الفتی می‌توانند مسافر پاریس شوند. باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا اینچه درگاهی به صندلی ریاست بازمی‌گردد یا حقدادی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظر شما