شناسهٔ خبر: 62993977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیرعبداللهیان: کشورهای اسلامی که با رژیم اسرائیل رابطه دارند فورا روابط خود را قطع کنند

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: انتظار داریم از کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند، فورا روابط خود را قطع کنند و سفیر اسرائیل را از کشورشان اخراج کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز بعد از دیدارهای خود با برخی از مقامات کشورهای اسلامی در جده در جمع خبرنگاران گفت: رایزنی‌ها با دبیر سازمان همکاری اسلامی و هم با وزرای خارجه کشورهای اسلامی تمرکز دارد بر اینکه اولا باید یک بیانیه قوی صادر شود. این بیانیه به موضوع توقف فوری جنایات جنگی و نسل کشی رژیم جعلی اسرائیل بپردازد. همچنین بحث لغو محاصره انسانی مورد تاکید ویژه قرار گیرد و مسئله کوچاندن مردم غزه بایستی قویا محکوم‌ و متوقف شود.

وی افزود: من هم با آقای دبیرکل و هم به وزرای خارجه در ملاقات‌ها تاکید کردم که ما امروز در جده گردهم آمده‌ایم تا اقدامات عملی را در مقابل این جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی از جمله فاجعه‌ای که شب گذشته در بیمارستانی در غزه توسط تل‌آویو و جنگ افروزانه اسرائیل رخ داد، باید اقدام عملی کنیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اقدام عملی یعنی که اولا انتظار داریم از کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند، فورا روابط خود را قطع کنند و  سفیر اسرائیل را از کشورشان اخراج کنند. ثانیا صادرات هرگونه نفت به سمت اسرائیل و هر پروژه‌ای که بین کشور اسلامی با رژیم جعلی وجود داشته باید فورا متوقف شود. 

وی ادامه داد: اتفاق نظر داریم بر این که آتش بس فوری برای توقف جنایات جنگی اسرائیل و برای موضوع لغو محاصره انسانی در مورد سایر موضوعات از جمله تشکیل دادگاه برای جنایاتکاران رژیم صهیونیستی هم مشورت‌ها و رایزنی‌ها جریان دارد.

امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم که امروز همه وزرای خارجه کشورهای اسلامی تصمیم قوی اتخاذ کنند و شاهد توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما