شناسهٔ خبر: 62969734 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

توماس توخل یادآور دوران لوئیس فن خال؛ چرا بازیکنان بایرن مونیخ از مربی خود ناراضی هستند؟

مهدی ابراهیمی

به نظر می‌رسد سرسختی توماس توخل و اصرار این مربی به اصلاح برخی عادت‌های قدیمی اشتباه باعث ناراحتی برخی بازیکنان بایرن مونیخ شده و این رویکرد چندان در رختکن باواریایی‌ها مورد قبول واقع نشده است

صاحب‌خبر -

طرفداری | چندی پیش نشریه TZ مونیخ در گزارشی مدعی شد که بازیکنان بایرن مونیخ طاقت‌شان نسبت به توماس توخل طاق شده و رختکن این باشگاه اکنون علیه این مربی است.

با این حال نشریه کیکر به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن ضمن مقایسه شرایط فعلی با توماس توخل و دوران حضور لوئیس فن خال که انقلابی در بایرن ایجاد کرد، دلایل ناراحتی برخی بازیکنان را نیز توضیح داده است.

به گزارش گئورگ هولتسنر از کیکر؛ ورود توماس توخل یادآور دوران لوئیس فن خال در بین سال‌های 2009 تا 2011 است که جای یورگن کلینزمن را گرفت و باید تغییرات زیادی در تیم ایجاد می‌کرد. سرمربی آلمانی نیز پس از سال‌ها نادیده گرفتن شدن برخی مسائل در مونیخ، اکنون باید چیزهای زیادی را اصلاح کند. از زمان ورود توخل، تغییرات زیادی از جمله در ترکیب تیم، نظم تیمی و همچنین سلسله مراتب تیمی به وجود آمده است.

  • بیش‌تر بخوانید: رختکن بایرن مونیخ علیه توماس توخل؛ سرنوشت کارلو آنچلوتی در انتظار مربی آلمانی؟

هر چند این تغییرات می‌تواند برای بسیاری از بازیکنان آسان نباشد یا حتی باعث ناراحتی برخی شود اما دلیل خوبی پشت آن وجود دارد. توخل قصد کنار گذاشتن برخی عادت‌های قدیمی را دارد. او می‌دانند رویکردش چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد که البته فن خال نیز شرایط مشابهی داشت. توخل درست مانند فن خال، فرد سرسختی است که انتظارات زیادی از بازیکنانش چه در داخل و چه در خارج از زمین دارد.

شرایط غیر قابل باور بایرن مونیخ برای توماس توخل هنگام ورودش به این باشگاه

توماس توخل به سختی می‌توانست شرایطی که تیم هنگام ورودش به بایرن مونیخ داشت را باور کند. او با دیدن ناامیدی تیم، بلاتکلیفی‌شان در خصوص سبک بازی، نداشتن آمادگی کافی جسمانی و ذهنیت بد بازیکنان، از همان موقع متوجه شد که باید همه چیز را تغییر دهد.

هر چند او فصل گذشته از انجام مصاحبه‌های انتقادی در خصوص وضعیت تیمش خودداری کرد اما از زمان شروع تمرینات پیش فصل 24-2023، او با بی‌رحمی درباره حقایق ناخوشایندی که در مونیخ وجود داشت، صحبت کرد. این رویکرد توخل هر چند از طرفی برای مدیران باشگاه خوب بود اما در آن روی سکه، توخل با این صحبت‌ها و انتقاد‌ها روی یک یخ نازک پا گذاشته است. هر چند توخل با اینکه انتقادات زیادی را مطرح کرده اما منظور او مدیران فعلی باشگاه نیست بلکه مربوط به تصمیم‌گیرندگان قبلی یعنی حسن صالح حمیدزیچ و اولیور کان می‌شود.

رابطه خوب توماس توخل با یک مدیر ورزشی، برای اولین‌بار در بایرن مونیخ

توماس توخل به همراه کریستوف فرویند مدیر ورزشی بایرن مونیخ در حال برنامه‌ریزی برای انتقال‌های احتمالی در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی هستند. توخل رابطه خوبی با فرویند دارد و این دو، هر روز با یکدیگر بحث می‌کنند و تبادل نظر می‌کنند. چیزی که چندان برای توخل اتفاق معمولی نیست زیرا اغلب با مدیران ورزشی باشگاه‌های سابقش درگیر می‌شده است. با این حال، هم فرویند و هم توخل به خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند.

  • همچنین بخوانید: توماس توخل چگونه توانست با تغییرات مدیریتی و برنامه های جدید بایرن مونیخ سازگار شود؟

آن‌ها روی این موضوع که در ژانویه نیاز به جذب یک مدافع دارند، هم‌نظر هستند و همچنین اعتقاد دارند باید بازیکنان جوانی مانند ماتیس تل و فرانس کراتزیش به تدریج در تیم اصلی ادغام شوند. در گذشته بازیکنان جوان کار آسانی برای اثبات خود در مونیخ نداشتند و این شرایط اکنون باید تغییر کند.

نظر شما