شناسهٔ خبر: 62969627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مقاومت در عملیات طوفان الاقصی

«تحلیل و تفسیر قدسنا»

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری قدس:

 

در این گزارش سعی بر آن است تا اخرین بمب های مورد استفاده نیروهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس و دیگر گروه های مقاومتی علیه اشغالگران اسرائیلی در عملیات بزرگ عملیات طوفان الاقصی ارائه شود.

 

موشک های الیاسین

 

 

گردان های عزالدین قسام به تازگی از جدیدترین بمب ساخت داخل نوارغزه با نام الیاسین خبر دادند.

 

این بمب یا گلوله ضد زره از نوع 105 میلی متری است.

 

قسام در خصوص جزئیات این بمب مخرب توضیح داده است که بمب الیاسین دارای قدرت تخریب بسیار بالایی است.

 

این بمب در جریان عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین وارد کارزار درگیری شد.

 

موشک «رجوم»

 

 

موشک «رجوم» از جمله تسلیحات جدیدی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، برای نخستین بار علیه ارتش رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار داد.

 

«رجوم» موشکی کوتاه برد با کالیبر 114 میلی متری است و روند ساخت و بهره برداری از آن در داخل نوارغزه صورت گرفت.

 

نمونه مشابه این موشک، موشک کاتیوشا 107 میلی‌متری است.طبق ویدئوهای منتشر شده پرتاب‌ گر این موشک دارای 15 دهانه آتش است و هربار قادر است 15 موشک «رجوم» را به شکل رگباری، شلیک کند.

 

همچنین گردان‌های القسام برای خنثی‌سازی سامانه «گنبد آهنین» که کارآمدی آن در صورت مواجهه با انبوهی از راکت‌ها، به شدت افت می‌کند، از چندین موشک هایی استفاده می کنند.

 

طبق گزارش رسانه های فلسطینی، نیروهای مقاومت حماس به منظور محبوس کردن نظامیان اسرائیلی در داخل پناهگاه ها در اراضی اشغالی از این نوع موشک استفاده می کنند تا بدین گونه روند اعزام و رسیدن نیروهای خودی به منطقه مورد هدف را پشتیبانی کنند.

 

بمب‌های کوچک پهپادی

 

 

گردان‌های القسام همچنین صحنه‌هایی از استفاده از بمب‌های سبک پرتاب شده از پهپادهای کوچک را پخش کرد که یکی از بمب‌ها مستقیماً به یک تانک مرکاوا اصابت کرد و دیگری در کنار 3 سرباز اسرائیلی افتاد. صحنه‌های بعدی نشان داد که دست‌کم یکی از آنها زخمی شد.

 

نیروهای مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی از این نوع پهپادها به دفعات بالا استفاده کرده و نتایج بزرگی را کسب کرده اند. این نوع پهپادها تاکنون برای از کار انداختن برجک های مراقبتی شلیک خودکار ارتش صهیونیستی در مرز غزه، هدف گیری برخی مواضع نظامی در شهرک های صهیونیست نشین در مجاورت غزه مانند سدیروت و عسقلان و همچنین از کار انداختن تانک های مرکاوای اسرائیلی که ستون فقرات ارتش اشغالگران به حساب می روند مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

 

انتهای پیام/ح

نظر شما