شناسهٔ خبر: 62947955 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

احتمال محرومیت 18 ماهه ساندرو تونالی از میادین فوتبال

علیرضا نجاتی

در روزهای بی‌خبری بازی‌های ملی، تنور اخبار فوتبال ایتالیا به‌واسطه پرونده شرط‌بندی بازیکنان ملی‌پوش داغ است

صاحب‌خبر -

طرفداری | ساندرو تونالی در کنار نیکولو فاجولی و نیکولو زانیولو یکی از ملی‌پوشان ایتالیایی است که به قمار اعتیاد دارد و در همین راستا پرونده‌ای در دادستانی تورین برای او باز شده است.

هفته گذشته بود که پلیس ایتالیا با مراجعه به کوورچانو، کمپ تیم ملی ایتالیا، از ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو در رابطه با شرط‌بندی غیرقانونی بازجویی کرد. تونالی با گریه به خطایش اعتراف کرده و حالا قرار است برای ترک اعتیاد به قمار، تحت روان‌درمانی قرار گیرد. 

گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده هافبک جوان نیوکاسل قصد دارد راه نیکولو فاجولی، هافبک یوونتوس را در پیش گیرد و ضمن همکاری کامل با فدراسیون فوتبال ایتالیا و دادستانی تورین، جزئیات شرط‌بندی‌های غیرقانونی خودش و تمام چیزهایی که درباره این رسوایی می‌داند را فاش سازد. تونالی و فاجولی هر دو تایید کرده‌اند که روی مسابقات فوتبال هم شرط‌بندی کرده‌اند و براساس ماده 24 قوانین ورزشی ایتالیا، باید با سه سال محرومیت مواجه شوند اما همکاری کامل آن‌ها با مقامات، باعث تخفیف در مجازات خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

میزان محرومیت تونالی و فاجولی پس از شرط‌بندی

نیکولو فاجولی، هافبک 22 ساله یوونتوس اولین نفری بود که ماجرای شرط‌بندی‌اش لو رفت اما به‌واسطه این‌که این موضوع را به اطلاع باشگاهش و مقامات رساند و البته روی یوونتوس شرط‌بندی نکرده، احتمالا با محرومیتی 10 الی 18 ماهه روبه‌رو خواهد شد. این محرومیت برای ساندرو تونالی و سایر بازیکنان احتمالا بالاتر خواهد بود چرا که فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌خواهد تلنگری جدی به فوتبالیست‌ها و افکار عمومی بزند.

هنوز مدارک معتبری مبنی بر شرط‌بندی ساندرو تونالی روی میلان مشخص نیست و ماموران دادستانی در حال کاوش تلفن‌ها و لپ‌تاپ هافبک نیوکاسل هستند. اگر ادعاهای ساندرو تونالی مطابق با یافته‌های درون وسایل الکترونیکی‌اش باشد، او با 18 ماه محرومیت روبه‌رو خواهد شد اما تا پایان کامل تحقیقات چند ماه فرصت لازم است و محرومیت تونالی فورا اعمال نخواهد شد. اگرچه پیش‌بینی می‌شود ساندرو تونالی و احتمالا نیکولو فاجولی در صورت راهیابی ایتالیا به یورو 2024، از حضور در این تورنمنت هم محروم باشند. 

نظر شما