شناسهٔ خبر: 62940118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پوتین خبر داد

ضدحملات اوکراین شکست خورد ناتو در اندیشه تهاجمی دیگر

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد ضدحملات اوکراین به طور کامل شکست خورده، با این حال «دشمن در حال آماده‌‌سازی عملیات‌های تهاجمی جدید در مناطق مختلف خط مقدم است.»

صاحب‌خبر -

 

سرویس خارجی-

ناتو تابستان گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده بود تا با شروع ضد حمله توسط اوکراین شکست سختی به روسیه در جنگ کنونی تحمیل کند. با این وجود این ضد حمله فرجام بسیار بدی پیدا کرد و اوکراین ده‌ها هزار تن از نیروهای خود و همچنین بسیاری از تسلیحات و تجهیزات اهدایی غرب را در جریان این ضد حمله از دست داد.«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» این کشور گفت ضدحملات کیف علیه مواضع نیروهای روس در شرق و جنوب اوکراین به طور کامل شکست خورده است. وی با این حال تاکید کرد اوکراین در حال آماده‌‌سازی عملیات‌های تهاجمی در مناطق مختلف خط مقدم است و روسیه نیز به طور متناسب پاسخ می‌دهد. رئیس‌جمهور روسیه افزود نیروهای این کشور در حال بهبود مواضع خود در اکثر نقاط منطقه و مشغول دفاع فعال هستند و پیشرفت‌های قابل توجهی در مناطق خاص داشته‌اند. 
«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای حامیان غربی این کشور را مسئول شکست ضدحملات کیف علیه نیروهای روسیه خواند. پیش از او، «کریل بودانوف» رئیس ‌اطلاعات نظامی اوکراین اذعان کرده بود ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است. 
 خبر دیگر این که پوتین در اولین سفر بعد از آغاز جنگ در اوکراین، برای شرکت در جشن دهمین سالگرد ابتکار یک پهنه یک راه به چین سفر می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن از ۱۷ تا ۱۸ اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهر ماه) میزبان نمایندگان ۱۳۰ کشور است تا دهمین سالگرد ابتکار یک پهنه یک راه (BRI) را را جشن بگیرد این یک پروژه ژئوپلیتیک کلیدی برای شی جین پینگ با هدف گسترش نفود و دسترسی جهانی برای چین است. اما در این مراسم همه نگاه‌ها به پوتین خواهد بود که ماه گذشته در سن پترزبورگ به «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت: دعوت شی جین پینگ برای دیدار از چین و شرکت در گفت‌وگوهای یک پهنه یک راه را با کمال میل پذیرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما