شناسهٔ خبر: 62937945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیرامورخارجه پیش از سفر به بغداد؛

ریشه مشکلات غرب آسیا اشغالگری رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه گفت: ریشه اصلی بحران در منطقه غرب آسیا از زمانی شروع شد که رژیم جعلی صهیونیستی نسبت به اشغال سرزمین مادری فلسطینیان اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر امور خارجه کشورمان در سفری منطقه ای به منظور دیدار با مقامات عراقی و رایزنی درباره مسائل دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای از جمله  اوضاع فلسطین عازم بغداد شد. آقای امیرعبداللهیان دقایقی قبل از سفرش با آقای شاهسون خبرنگار صدا و سیما گفتگو کرد.

سوال : درباره اهداف سفرتان به بغداد برای ما و بینندگان بفرمایید :

امیرعبداللهیان : امروز سفر دوره ای را از عراق شروع می کنیم و در ادامه در سوریه و لبنان هم با مقامات این کشورها رایزنی و مشورت خواهیم داشت ، صحنه‌های دلخراشی را که نشانگر تلاش رژیم صهیونیستی برای قتل عام کردن مردم بی دفاع غزه و غیرنظامیان در غزه است در روزهای اخیر جهانیان شاهد هستند ، کمتر کسی هست که اطلاعی نداشته باشد که ریشه اصلی بحران در منطقه ی غرب آسیا از زمانی شروع شد که رژیم جعلی اسرائیل سرزمین مادری فلسطینیان را اشغال کرد. این رژیم تاکنون صدها هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بر اساس آمارهای موجود بین المللی فقط ۳۳ هزار کودک را صهیونیست ها به شهادت رسانده‌اند ، امروز ادامه جنایات جنگی نتانیاهو و صهیونیست ها علیه غیرنظامیان غزه ، محاصره و قطع آب و برق و ندادن مجوز برای ورود دارو و غذا ، اوضاع را به گونه‌ای رقم زده که نشان می‌دهد صهیونیست ها به دنبال قتل عام همه مردم غزه هستند ، ما در رایزنی ها تلاش خواهیم کرد که با برخی مقامات گفتگو کنیم تا بتوانیم صدای مردم غیرنظامی و مقاوم در غزه را منعکس کنیم،  البته این جنگی که ما امروز در غزه شاهد آن هستیم جنگ صهیونیست ها با یک گروه نیست، بلکه جنگ صهیونیست ها با همه فلسطینیان است . جمهوری اسلامی ایران مواضع کاملا آشکار و روشنی در این رابطه دارد. البته اقدام خودجوش و همه فلسطینی که در پاسخ به جنایات و تندروی های نتانیاهو در روز شنبه در سرزمین های اشغالی انجام شد بخشی از پاسخ مقاومت و فلسطینی ها به ادامه جنایات جنگی صهیونیست ها بود .

نظر شما