شناسهٔ خبر: 62922641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

قمه کشی در مسابقات قوی ترین مردان / فدراسیون بدنسازی قول برخورد داد

مهدی فیضی صفت

قمه کشی در مسابقات قوی ترین مردان ایران، واکنش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

قمه کشی در مسابقات قوی ترین مردان کشور به ایجاد رعب و وحشت بین دوستداران این رشته منجر شد.

به گزارش طرفداری، هفته گذشته مسابقات قوی ترین مردان قهرمانی کشور در سالن چمران شادآباد برگزار شد و در پایان رضا قیطاسی به مقام قوی ترین مرد ایران دست پیدا کرد. در جریان این مسابقات، رامین فرج نژاد از قهرمانان ادوار گذشته این رشته از نظر کمیته داوری موفق به اتمام یکی از آیتم‌ها نشد. این مسئله ناراحتی همراهان این ورزشکار را به دنبال داشت و آنها به شدت با عوامل داوری و برگزارکننده مسابقات درگیر شدند. برخی همراهان فرج نژاد در این درگیری اقدام به چاقوکشی و ضرب‌ و شتم سرداور مسابقات کردند. البته این ورزشکار هیچ واکنشی نشان داد و صرفا از ادامه مسابقات کناره‌گیری کرد.

مهدی فاطمی از پیشکسوتان این رشته که از شاهدان عینی درگیری بوده، در این باره به ایرنا گفت:

چنین اتفاقاتی در همه ورزش‌ها رخ می‌دهد و از آنجایی که این رشته قدرتی است و ورزشکاران آن نیز قدرتمندتر از دیگران هستند، خشونت بیشتری به چشم می‌آید. کمیته‌ فنی فعلی بهترین عملکرد را نسبت به ادوار گذشته داشت و مسابقات بسیاری خوبی را برنامه‌ریزی کرد. با این حال برخی که نه شرکت‌ کننده‌ هستند و نه شاگردی دارند، نمی‌خواهند این مسابقات به سلامت برگزار شود و حاشیه ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد:

خود ورزشکار هیچ اعتراضی نکرد اما اطرافیان او دست به حاشیه‌سازی بزرگی زدند. به نظرم فرج نژاد اگر به مسابقه ادامه می‌داد، روی سکو می‌رفت اما به نظر می‌رسد برخی پیشکسوتان و دوستانش که با این مسابقات مشکل دارند، او را بازی دادند! من به همراه برادرانم به دنبال برگزاری رقابتی سالم برای جوانان و پهلوان‌های این رشته هستیم تا موجب پیشرفت ورزشکاران کشورمان شویم.

علیرضا ظرفچی، پیشکسوت و سرداور این مسابقات نیز با اشاره به درگیری‌های پیش آمده، گفت:

من داور نبودم بلکه به عنوان سرداور کرنومترها را چک می‌کردم. فرج نژاد از قهرمان‌های خوب ما است اما وقتی دیدم کرنومتر داورها نشان‌دهنده تمام شدن وقت ورزشکار برای کامل کردن آیتم بود، نباید امتیازی می‌دادم تا زحمت دیگران که از راه‌های دور و نزدیک برای مسابقات آمده بودند، ضایع نشود. همراهان فرج نژاد فقط می‌خواستند از ورزشکار خود حمایت کنند و زمانی که رای به حقیقت دادیم، با سلاح سرد به ما حمله کردند. تنها با حمایت دوستانم بود که نتوانستند به من نزدیک شوند و جراحتی وارد کنند.

شنیده می‌شود یکی از نزدیکان افراد شرکت‌کننده در مسابقات که ظاهرا در کمیته‌ فنی قوی‌ترین مردان نیز مسئولیت دارد، در گذشته نیز سابقه درگیری‌هایی با ماهیت مشابه در مسابقات داشته که یکی از دلایل توقف برنامه پرمخاطب «مردان آهنین» از نظر تعداد زیادی از کارشناسان همین موضوع بوده است. ایجاد رعب و وحشت، نزاع‌ با سلاح سرد و ... موجب مختل شدن نظم عمومی و هراس مردم از چنین افرادی می‌شود.

توضيح فدراسيون بدنسازى در خصوص حواشى

فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام هم اعلام كرد بعد از بررسى دقيق حواشى به وجود آمده در مسابقات قويترين مردان با خاطيان برخورد جدى خواهد كرد. در بیانیه فدراسیون آمده است: هجدهمين دوره مسابقات قويترين مردان قهرمانى كشور طى روزهاى ١٨ تا ٢١ مهر در سالن شهيد چمران استان تهران برگزار شد كه در روز پايانى اين رقابت ها در پى اعتراض به راى داوران، برخى از تماشاگرنماها با يكديگر درگير شده و براى دقايقى جو سالن را متشنج كردند. هيچ كدام از ورزشكاران حاضر در مسابقات و عوامل برگزارى در جريان اين درگيرى دخيل نبودند و سعى در آرام كردن فضا داشتند. 

بعد از دقايقى با تلاش مسئولين برگزارى مسابقات، نيروهاى حراست و انتظامى مسابقه در شرايط عادى ادامه پيدا كرد. فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام ضمن محكوم كردن اين اتفاقات و حواشى اعلام مى دارد در پى گزارش مسئول برگزارى مسابقات، كميته انضباطى در اولين جلسه خود حواشى به وجود آمده را بررسى و با خاطيان برخورد جدى خواهد كرد.

نظر شما