شناسهٔ خبر: 62919157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگزینی برنج ایرانی ‌در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران از جایگزینی برنج ایرانی به جای برنج خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: ۸۰ درصد برنج موجود در فروشگاه‌ها‌ ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نشست مشترک انجمن واردکنندگان برنج ایران با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای بررسی مشکلات برنجکاران و خرید برنج ارقام محلی از کشاورزان برگزار شد.

اخوان رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران در این نشست با بیان اینکه 80 درصد برنج موجود در فروشگاه‌ها‌ ایرانی است، اظهار داشت: مباشران خرید اقدام به تبادل و خرید و فروش برنج کیفی می‌کنند به طوری که ‌برنج تولیدی کشاورزان مازندران از شالیکوبی‌داران خرید می‌شود تا بدون واسطه خرید برنج ارقام محلی و کیفی به دست مصرف کنند برسد و منافع آن به برای کشاورزان باشد.

وی از جایگزینی برنج ایرانی به جای برنج خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و تصریح کرد: خرید برنج ایرانی مداوم و مستمر باید انجام شود تا بتوان ذائقه مصرف برنج ایرانی را فرهنگ‌سازی کرد.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خرد شدن اراضی کشاورزی سبب افزایش قیمت تولید می‌شود لذا تعاونی‌های تولید از خرد شدن زمین جلوگیری کنند، بر لزوم تهیه شناسنامه ویژه برنج ایرانی تاکید کرد و گفت: برنج ایرانی باید شناسنامه‌دار شود تا اصالت ان را بتوانیم حفظ کنیم.

‌بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه به حرکت درآوردن بازار برنج استان مازندران را باید برنامه‌ریزی کرد، گفت:‌ هیچ کس تجربه خوبی از قیمت دستوری ندارد و باید براساس قیمت تولید و هزینه تمام شده محصول، قیمت را برای شروع خرید درنظر بگیریم.

وی در نظر گرفتن قیمت اولیه ‌را سبب دلگرمی تولیدکننده دانست و افزود: زمینه صادرات برنج مرغوب مازندران را به کشورهای حاشیه خزر باید فراهم کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار وضعیت ثبات و ایجاد پایداری در بازار برنج شد و افزود: انجمن واردکنندگان برنج باید به انجمن صادرکنندگان برنج ایرانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم برنج‌های مازندران پرمحصول است و سه چهارم باقی مانده ارقام محلی است، گفت: شالیکوبی‌داران به انجمن معرفی می‌شوند تا خرید برنج را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ارائه قیمت منطقی برنج ‌سبب خروج  بازار از رکود می‌شود، خاطرنشان کرد:  خرید ارقام محلی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اولویت هم با برنج طارم است.

انتهای پیام/

نظر شما