شناسهٔ خبر: 62916592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار امیرعبداللهیان با امیر قطر

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با امیر قطر در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های خود در قطر، امروز صبح با "شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی"، امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره تحولات منطقه به‌ویژه فلسطین اشغالی و محاصره غزه رایزنی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته به‌منظور دیدار و گفتگو با مقامات قطر وارد دوحه شد.

وی در ابتدا با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و حساسیت تحولات جاری در فلسطین و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه، از حمایت قوی قطر از فلسطین در تحولات جاری تشکر کرد.

وی افزود: موضوع پیشِ‌روی ما موضوع، کشتار روزمره شهروندان فلسطینی در غزه است. این‌که رژیم صهیونیستی روزانه چند صد فلسطینی را به شهادت برساند، قابل تحمل نیست و این جنایت جنگی و همچنین محاصره انسانی غزه و قطع آب و غذا و دارو باید پایان داده شود.

امیرعبداللهیان پس از این دیدار، با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اینکه مسئله فلسطین همانند قبل مهمترین موضوع جهان اسلام است، گفت: حمایت از فلسطین یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی است و امروز بیش از گذشته می‌بایست همه مسلمانان و مؤمنان و انسانهای آزاده کنار فلسطین و ملت مظلوم آن باشند.

انتهای پیام/+

نظر شما