شناسهٔ خبر: 62899968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین اشغالی طی ساعات گذشته؛

شهادت 2215 و زخمی شدن 8714 فلسطینی در نوارغزه/ وزیر خارجه ایران: مقاومت شروط آتش بس احتمالی را تعیین می‌کند/مخالفت کادر پزشکی بیمارستان غزه با درخواست تخلیه از سوی ارتش صهیونیستی/ حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو/ زخمی شدن 4 نظامی ...

منابع رسانه ای عربی در فلسطین اشغالی به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در گزارش هایی از افزایش آمار شهدای فلسطینی نوار غزه به 2 هزار و 215 نفر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) منابع رسانه ای عربی در فلسطین اشغالی به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در گزارش هایی از افزایش آمار شهدای فلسطینی نوار غزه به 2 هزار و 215 نفر خبر دادند.

 

بر اساس گزارش ها، 8 هزار و 714 فلسطینی نیز در نوارغزه تاکنون زخمی شده اند.

 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در لبنان تاکید کرده است که این مقاومت است که برای آتش‌بس احتمالی شروط تعیین می‌کند.

 

وی افزود: «امروز رهبران مقاومت از انسجام عالی برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کردند و دست همه روی ماشه شلیک است.در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگرانی که حامی جنگی افروزی رژیم اسراییل هستند پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقاومت انجام خواهد شد.پاسخی که داده خواهد شد پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین های اشغالی است.

 

چین تمام اقداماتی را که به غیرنظامیان آسیب می رساند محکوم کرد و مخالفت خود را با هرگونه نقض قوانین بین المللی نشان داد.

 

دولت چین در واکنش به اتفاقات فلسطین اشغالی تاکید کرد:«طرف های درگیر باید آرامش و خویشتن داری را حفظ کنند، عینیت و انصاف را رعایت کنند و اجازه دهند سازمان ملل از طریق اقدامات عملی شورای امنیت نقش خود را در حل و فصل مسئله فلسطین ایفا کند.»

 

در هشتمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، رئیس بیمارستان «العوده» در شمال غزه، اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه این بیمارستان، ضرب‌الاجل تعیین کرده و اعلام کرده که کادر درمان و خدمات این بیمارستان مهلت دارند که تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت غزه، آن را تخلیه کنند. 

 

مدیر بیمارستان العوده در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، تصریح کرد: «ما درخواست تخلیه بیمارستان از سوی اسرائیلی‌ها را رد می‌کنیم زیرا بیمارانی داریم که امکان انتقال آن‌ها، وجود ندارد. کارکنان ما متشکل از ۳۵ پزشک و نیروی پشتیبانی است که مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند.

 

اکثر شهدای حملات صهیونیست‌ها در غزه را زنان وکودکان تشکیل می‌دهند

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۶۶ درصد از شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

این درحالیست که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز موج جدیدی از حملات وحشیانه خود را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن را به شهادت رسانده و هزار و ۱۸ تن دیگر را زخمی کرده اند.

 

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز در هشتمین روز طوفان الاقصی با وجود حجم سنگین آتش دشمن و بمباران سهمگین نوار غزه، تل‌آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

 

حماس اعلام کرد که این حملات را در واکنش به تداوم بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار غیر نظامیان از سوی رژیم صهیونیستی انجام داده است.

 

احتمال گفت‌وگوی مقام روس با سران حماس درباره گروگان‌های صهیونیستی

 

منابع عبری زبان اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای قسام به شهرک نیریم ۴ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

 

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه که قرار است هفته آینده به قطر سفر کند، گفته است که احتمالاً در این سفر با نمایندگان حماس درباره مسائلی همچون آزادی گروگان‌های رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

 

بوگدانوف به اسپوتنیک گفت: ملاقات با نمایندگان حماس را رد نمی‌کنم. معمولاً هر وقت که به قطر می‌روم، با رهبران حماس ملاقات می‌کنیم. اگر تمایل داشته باشند، همیشه تماس‌ها را حفظ می‌کنیم. این ملاقات به ویژه در شرایط فعلی برای حل مسائل عملی، شامل آزادی گروگان‌ها مفید است.

 

اوایل امروز (شنبه) وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس بیش از ۱۲۰ نظامی صهیونیستی را در نوار غزه گروگان گرفته است.

 

نفوذ مجدد رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی

 

 

«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (شنبه)، از نفود مجدد رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی خبر داد.

 

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: «در ادامه نبرد طوفان الاقصی و تداوم نفوذ به منطقه [تحت کنترل] دشمن، گروهی از مجاهدان ما از دیوار حائل در شرق خانیونس عبور کردند و تجمع نیروهای دشمن را هدف حمله قرار دادند. 3 خودروی نظامی منهدم شده است و درگیری‌ همچنان ادامه دارد».

 

رزمندگان مقاومت، صبح امروز، همچنین یک موضع دشمن صهیونیستی را در مجاورت نوار غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که به دنبال آن دست‌کم ۴ نظامی صهیونیست مجروح شدند.

 

شکار بالگرد رژیم صهیونیستی توسط القسام در روز اول عملیات طوفان الاقصی

 

 

منابع رسانه‌ای عبری از رهگیری یک فروند بالگرد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت فلسطین خبر دادند.

 

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی را رهگیری و سرنگون کردند.

 

این شبکه رژیم صهیونیستی درباره زمان این اتفاق گزارش داد که این بالگرد نظامی در روز نخست عملیات «طوفان الاقصی» سرنگون شد.

 

 

سخنگوی یونیسف در گفتگو با الجزیره شهادت 700 کودک فلسطینی از ابتدای روز هفتم اکتبر (شنبه 15 مهر) درپی بمباران نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را تایید کرده است.

 

خروج کاروان بیمارستان نظامی اردن از نوار غزه

 

پادشاهی اردن از خروج کاروان بیمارستان صحرایی نظامی این کشور از نواغزه خبر داد. علت این اقدام میزان صدمات وارد شده به کادر پزشکی و امکانات این بیمارستان اعلام شده است.

 

انتهی پیام/م.د

نظر شما