شناسهٔ خبر: 62895626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی در دمشق:

مقاومت همه سناریوها را برای مقابله با رژیم صهیونیستی در نظر دارد/ رژیم‌ صهیونیستی و متحدانش در تلاشند قتل عام جمعی در غزه رقم بزنند

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای سوری خود با بیان اینکه رژیم‌ صهیونیستی و متحدانش در تلاشند با استمرار قطع آب، غذا و دارو به غزه قتل عام جمعی را رقم بزنند، گفت: در دیدار با سید حسن نصرالله و تعدادی از رهبران مقاومت فلسطینی در بیروت، مطلع شدم که مقاومت همه سناریوها را در مقابل خود قرار داده و اعضای آن از روحیه بسیار بالا برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد‌ و گفت: ساعاتی پیش گفت و‌گوهای مهمی با رئیس جمهور بشار اسد در دمشق داشتیم، همچنین درباره آخرین تحولات فلسطین و‌ جنایات جنگی رژیم آپارتاید و ‌‌کودک کش صهیونیستی با فیصل المقداد نیز مشورت های نزدیکی را انجام دادیم .

وی افزود: متاسفانه مطلع شدیم در مناطق مرزی جنوب لبنان جمعی از خبرنگاران با حملات‌ وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و‌ تعدادی نیز مجروح شدند. ضمن ابراز همدردی با جامعه خبرنگاران و خانواده آنها، از تلاش جامعه خبری برای انعکاس چهره واقعی این رژیم کودک‌کش صمیمانه تشکر می کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: سوریه همواره به عنوان یکی از خطوط مقدم محور مقاومت نقش اساسی در حمایت از فلسطین داشته است.

وی تصریح‌ کرد: بر اساس اخبار موجود تعدادی از شهرک های اشغالی به تصرف و‌ کنترل نیروهای مقاومت فلسطین در آمده است. همچنین تعدادی از پادگان ها و مراکز نظامی نیروهای اشغالگر در اختیار و ‌کنترل مقاومت فلسطینی است، رژیم صهیونیستی که قادر نیست در این مناطق با مقاومت رودر رو شود، اقدام به کشتار غیرنظامیان، زنان و ‌کودکان در قالب نوعی قتل عام‌ جمعی در غزه کرده است. لذا به جنگ افروزان علیه غیرنظامیان، زنان و ‌کودکان در غزه هشدار داده می شود که جنایات جنگی علیه بشریت و ‌غیرنظامیان را فورا متوقف کنند.

امیرعبداللهیان گفت: مقاومت به وظایف خود در مقابله با پدیده اشغالگری بر اساس تصمیمات فلسطینی عمل خواهد کرد، رژیم‌ صهیونیستی و متحدانش در تلاشند با استمرار قطع آب، غذا و دارو به غزه قتل عام جمعی را رقم بزنند. به همین جهت مایلم با صدای بلند از دمشق این پیام را به رهبران کشورهای اسلامی، عربی و بین المللی منتقل نمایم‌ که امروز مردم مظلوم غره نیازمند حمایت فوری و‌ توقف جنایات صهیونیست ها هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اتحادیه عرب  درخصوص تحولات غزه، گفت: بیانیه اتحادیه عرب ناامید کننده بود، طبعا آنچه در این بیانیه آمده نظر قطعی همه وزرای خارجه کشورهای اسلامی نیست. ایران و عراق و برخی کشورها از نشست فوق العاده وزرای خارجه عضو‌ سازمان همکاری اسلامی استقبال می کنند و امیدواریم این نشست به فوریت در تهران یا پایتخت کشور دیگری برگزار و با صدور بیانیه قوی به حمایت قطعی کشورهای اسلامی و عربی جهت دفاع از مردم مقاومت و فلسطین پرداخته شود.

وی افزود: مواضع مبهم ‌و‌ دو ‌پهلو‌ کمکی به تحقق ارزش ها و ‌اهداف کشورهای اسلامی در حمایت از مسجد الاقصی و‌ فلسطین‌ نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه‌ کشورمان‌ در ادامه تاکید کرد: در دیدار با سید حسن نصرالله و تعدادی از رهبران مقاومت فلسطینی در بیروت مطلع شدم که همه سناریوها را مقاومت در مقابل خود قرار داده و آنها از روحیه بسیار بالا برخوردار هستند.

مسئولیت افزایش تنش به عهده اسرائیل است

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در ادامه ضمن خیرمقدم به هیات ایرانی، گفت: ساعاتی پیش دیداری با آقای بشار اسد داشتیم و در خصوص اوضاع خطرناک‌ منطقه صحبت کردیم. در این دیدار تاکید شد مسئولیت افزایش تنش برعهده اسرائیل است و استمرار این جنایات به نادیده گرفتن حقوق مشروع فلسطین و‌ سایر کشورهای عربی می انجامد.

وی افزود: رژیم اشغالگر از ابتدای سال تا قبل از عملیات طوفان الاقصی ۵۲ کودک فلسطینی را به قتل رسانده و ‌خانه آنها را نابود کرده است. چه کسی قاتل آنهاست؟ آمریکایی و غربی ها طی ماه های گذشته با حمایت از اسرائیل، سیاست کشتار را دنبال کردند ‌و شریک جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها هستند.

المقداد تصریح ‌کرد: هیچ ‌ملتی همچون ملت قهرمان فلسطین اینگونه صبر نکرده و‌ رنج نبرده است. ملت فلسطین برای تحقق حقوق تاریخی خود انقلاب می کند و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی ناو و سلاح به منطقه ارسال و از آنها حمایت می کنند و ‌جنایات فراوانی را مرتکب می شود.

وی افزود: ما همچنین شاهدیم اروپایی ها و آمریکا اجازه نمی دهند غذا و ‌دارو به ملت فلسطین برسد و اسرائیل اقدام به ویران کردن خانه و ‌‌حتی بیمارستان ها در غزه می کند، مثل اقدام‌ نازی ها در جنگ جهانی دوم.

وزیر خارجه سوریه گفت: ما شاهدیم آنها سیاست دوگانه را اتخاذ می کنند و اجازه انجام این جنایات را می دهند، رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی ۲۵۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است، اما ما اعلام ‌می کنیم‌ که همواره در کنار ملت فلسطین و احقاق حقوق آنها ایستادیم‌. ما و ایران نیز اتفاق نظر داریم آنچه در فلسطین در حال رخداد است، جنایت علیه بشریت است.

فیصل المقداد در ادامه در پاسخ به سوالی گفت: همه نسبت به اختلاف نظر کشورهای عربی درخصوص فلسطین آگاه هستند و قبل از بیانیه اتحادیه عرب، کشورهای عربی گفتند مسئولیت اوضاع خطرناک منطقه و ‌نقض حقوق بشر و ‌حقوق فلسطینیان بر عهده اسرائیل است و آنها باید دست از جنایات بردارند./

پایان پیام

نظر شما