شناسهٔ خبر: 62876928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

الاعرجی: حتی یک عنصر مسلح نیز در مرز ایران حضور ندارد

مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران ایرانی گفت که کنترل مرز ایران و عراق به طور کامل در کنترل نیروهای دولتی عراق قرار دارد.

صاحب‌خبر -

 «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در حاشیه دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امروز خارجه ایران در جمع خبرنگاران ایرانی گفت که عراق به طور کامل به بندهای توافق امنیتی با ایران پایبند است.

قاسم الاعرجی گفت که در دیدار میان امیر عبداللهیان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، علاوه بر بحث و تبادل نظر در خصوص موضوع فلسطین و هماهنگی عربی و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین، دو طرف در خصوص توافق امنیتی میان ایران و عراق بحث و گفت‌و‌گو کرده و مراحل اجرای این توافق را مورد ارزیابی قرار دادند.

مشار امنیت ملی عراق افزود: « در این دیدار تأکید کردیم که عراق به تمامی بندهای توافق امنیتی با ایران پایبند است و وزیر محترم خارجه ایران نیز از اقدامات عراق در خصوص دور کردن تمامی عناصر مسلح از نوار مرزی تقدیر و تشکر کرد، این افراد به پایگاههایی بسیار دورتر از نوار مرزی منتقل شده‌اند و اقدامات دیگری نیز برای مختومه کردن این پرونده صورت گرفته است».

قاسم الاعرجی در ادامه گفت که عراق آماده همکاری و هماهنگی در این خصوص است و «محمد شیاع السودانی» نیز دستوراتی در خصوص همکاری کامل با جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است.

به گفته الاعرجی، به دستور السودانی از ورود هرگونه هیأت ایرانی به مناطق مرزی برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته استقبال به عمل خواهد آمد و این مناطق به طور کامل تحت کنترل نیروهای فدرال عراق (وزارت کشور) و نیروهای پیشمرگه قرار دارد.

این مقام عراقی تأکید کرد: «حتی یک عنصر مسلح نیز در مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد و عراق به هیچ گروه مسلحی اجازه حمله علیه جمهوری اسلامی از خاک خود را نخواهد داد»./تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما