شناسهٔ خبر: 62871231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ایلام در انتظار محرومیت زدایی

صاحب‌خبر -

ایلام در نشست «زنجیره پشم تا فرش» برای محرومیت زدایی مورد بررسی قرار گرفت. دکتر شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست بر اهمیت برندسازی تمرکز کرد.

ایلام رسانه نوشت: دکتر «شهریار عباسی» در نشست «زنجیره پشم تا فرش»، محرومیت‌زدایی را از برنامه‌های اصلی و محوری دولت سیزدهم عنوان و اظهار کرد: دولت سیزدهم با جدیت پیگیر تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات است و ایجاد زنجیره‌های ارزش تولید محصولات باید بر اساس ظرفیت‌های اصلی مبتنی بر طرح آمایش استان بوده که این مهم نیازمند مطالعه و بررسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: بحث خام‌فروشی یکی از آسیب‌های جدی استان است که با توسعه زنجیره ارزش محصولات بنیه اقتصادی مردم تقویت می‌شود و باید از ظرفیت هلدینگ‌هایی که پیگیر زنجیره ارزش و تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی و افزایش ارزش محصولات و بهره‌وری بیشتر هستند، استفاده کنیم و همه دستگاه‌ها را ‌در این مسیر هماهنگ کنیم.

عباسی تاکید کرد: تکمیل زنجیره پشم تا فرش و تکمیل زنجیره گوشت قرمز و گوشت مرغ، می‌توانند تکمیل شوند چون در استان میزان تولید مازاد بر نیاز است و می‌توان در امر صادرات آن را مد نظر داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در استان وجود دارد که در این راستا منابع طبیعی مکلف شده که زمین‌های واگذار شده را بررسی و اگر فعال نشده‌اند به چرخه عملیاتی بازگرداند.

عباسی با بیان اینکه در حوزه پشم و مواد غذایی در حوزه جنوب استان دارای ظرفیت‌های زیادی هستیم که مشاغل خانگی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار می گیرند، گفت: پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام یا طرح های پیشران نیز در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند و همه طرح‌های پشم تا فرش از محل تسهیلات تبصره «۱۸» پرداخت و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود عدم توجه به «برندسازی» و «بازاریابی» را از مشکلات اصلی استان در عدم شناخت و معرفی محصولات استان دانست و بیان داشت: ظرفیت ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یک کریدور اقتصادی از عراق تا مدیترانه است که باید برای استفاده از این توانمندیها و ظرفیت‌ها از آن استفاده کرد.

او همچنین «موازی‌کاری» را یکی دیگر از مشکلات استان در معرفی محصولات تولیدی و زنجیره‌ها برشمرد و گفت: باید هر دستگاه اجرایی روی یک بخش کار کنند تا بتوانند با تکمیل زنجیره و به صورت تخصصی و تقسیم کار منطقی روی گیاهان دارویی فعالیت انجام گیرد و تا بر موضوع برندسازی متمرکز نشویم نمی‌توانیم به خوبی از ارزش افزوده محصولات استفاده کنیم و در این بخش از مجوزها و پرداخت تسهیلات در بحث طراحی لباس‌های با نماد ایرانی و اسلامی نیز حمایت می‌شود.

نشست «زنجیره پشم تا فرش» روز دوشنبه 17 مهر 1402 برگزار شد.


انتهای پیام

نظر شما