شناسهٔ خبر: 62866545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

کابوس نتانیاهو تعبیر می‌شود/ ورود حزب‌الله لبنان به جنگ با اسرائیل

در حالی که رژیم آپارتاید اسرائیل ضربه‌ای سهمگین از عملیات «طوفان الاقصی» خورده است، با بحران جنگ مرزی با حزب‌الله لبنان که همواره کابوس رژیم اسرائیل و نتانیاهو بوده نیز رو به رو شده که به درگیری‌هایی با تلفات قابل توجه منجر شده است.

صاحب‌خبر -

پیش از آن که ضربات مهلک عملیات استثنایی، متفاوت و وحشتناکِ «طوفان الاقصی» به رژیم آپارتاید اسرائیل وارد شود، همواره کابوس حزب‌الله و موشک‌هایش خواب را از چشمان گردانندگان رژیم اسرائیل ربوده بود. همین چند ماه پیش بود که رئیس ‌مجمع شهرک‌های صهیونیستی شمال فلسطین ‌اشغالی (مرز لبنان) در سخنانی با اذعان به توان موشکی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که «از ترس موشک‌های نقطه‌زنِ حزب‌الله، راحت نمی‌خوابیم.» حالا که صهیونیست‌ها -که به جان‌دوستی مشهور هستند- زخم مهلکِ طوفانِ حماس و جهاد را بر تن دارند، قطعاً کابوس اضافه شدن حزب‌الله به این جمع، کابوسی دهشتناک‌تر خواهد بود. خبر رسیده است که حزب‌الله لبنان در پاسخ به شهادت سه تن از نیروهایش در حمله روز دوشنبه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، پایگاه آنها را با موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن هدف قرار داده است که در نتیجه آن «تعداد زیادی» از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شده‌اند. پیشتر نیز حزب‌الله در واکنش به تجاوز اسرائیل 2 پادگان این رژیم را هدف قرار داده بود؛ پادگان «برانیت» مرکز فرماندهی لشکر الجلیل و پادگاه «افیمیم» مرکز فرماندهی لشکر غربی. دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه (19 مهر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه الجرداح ارتش رژیم صهیونیستی واقع در مقابل منطقه الظهیره را هدف قرار داده و در این حمله تعداد زیادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرد: «مقاومت در پاسخ خود به تجاوزات اسرائیل علیه کشور لبنان و امنیت مردم این کشور تعیین‌کننده خواهد بود.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، در این بیانیه آمده است: «در پاسخی قاطعانه به یورش‌های صهیونیستی در روز دوشنبه نهم اکتبر ۲۰۲۳ (17 مهر) که به شهادت تعدادی از برادران مجاهد ما از جمله شهید حسام ابراهیم، شهید علی فتونی و شهید علی حدرج منجر شد، مجاهدان مقاومت اسلامی صبح روز چهارشنبه یازدهم اکتبر ۲۰۲۳ (19 مهر) پایگاه صهیونیستی الجرداح واقع در مقابل منطقه الظهیره را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند که منجر به تلفات سنگینی شد و تعداد زیادی از نیروهای ‌اشغالگر کشته و زخمی شدند.»

آمریکا را شریک صهیونیست‌ها می‌دانیم

حزب‌الله در بیانیه خود این را هم نوشته است که، «ما آمریکا را شریک کامل تجاوزات صهیونیستی و مسئول کامل کشتار، جنایت، محاصره، تخریب خانه‌ها و منازل و کشتارهای هولناک علیه غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله کودکان، زنان و سالمندان می‌دانیم. توده‌های ملت عربی و اسلامی مداخله آمریکا و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای آن ‌را محکوم کنند. اعزام ناوهای هواپیمابر به منطقه با هدف بالا بردن روحیه دشمن و سربازان مأیوس، ضعف ماشین نظامی رژیم صهیونیستی را علی‌رغم جنایات و کشتارهای مرتکب آن آشکار می‌کند و در نتیجه نیاز آن به حمایت مستمر خارجی برای تأمین این موجود غاصب موقت را نشان می‌دهد! مقاومت تا رسیدن به پیروزی نهایی و رهایی کامل آماده رویارویی است.»

حزب‌الله لبنان سه‌شنبه شب نیز ویدیویی را از لحظه هدف قرار دادن نفربر زرهی اسرائیلی در مرز با فلسطین ‌اشغالی منتشر کرد. در این ویدیو نفربر اسرائیلی با 2 موشک هدف قرار می‌گیرد که منجر به انهدام کامل آن می‌شود. حزب‌الله در این ویدیو اعلام کرد که نفربر اسرائیلی از نوع «زیلدا» است و در نزدیکی شهرک صلحا در مرز با اراضی ‌اشغالی هدف قرار گرفت. سپس شبکه ماهواره‌ای المنار وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد، با شلیک 2 راکت هدایت‌شونده از القلیله، 2 خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در مستعمره موسوم به آویویم واقع در مقابله شهرک مارون الراس لبنان هدف قرار گرفته و به طور کامل در آتش سوخت. خبرگزاری رویترز عربی نیز به نقل از 2 منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد که حزب‌الله یک دستگاه ‌تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با یک موشک‌ هدایت‌شونده هدف قرار داد. همچنین پایگاه خبری والا رژیم صهیونیستی زخمی شدن چند نظامی این رژیم در حمله موشکی به منطقه «عرب العرامشه» نزدیک مرزهای لبنان را تأیید کرد. منابع صهیونیستی اعلام کرد ارتش این رژیم درحال گلوله باران مناطق مرزی لبنان است و احتمال نفوذ از جنوب لبنان در منطقه راس الناقوره وجود دارد. شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز با پخش تصاویری از جنوب لبنان نوشت: «رسانه‌های دشمن اعلام کردند پس از شلیک موشک ضد زره از لبنان، از شهرک نشینان در مرزهای لبنان خواسته شده است به مناطق امن بروند.»

توسل به بمب‌های ممنوعه!

همچنین خبرگزاری رسمی لبنان از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرک‌های مرزی لبنان با بمب‌های فسفری خبر داد. خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بمب‌های فسفری را به اطراف 2 شهرک الماری و المجیدیه واقع در مرزهای لبنان با شمال اراضی ‌اشغالی شلیک کرد. این خبرگزاری اعلام کرد، نیروهای ‌اشغالگر منطقه مزارع شبعا، ارتفاعات کفرشوبا در جنوب را بمباران کرده و همزمان با توپخانه خود محله بسطره و اطراف کفرشو با هدف قرار دادند. همچنین این خبرگزاری اعلام کرد که در مناطق مرزی این کشور با اراضی ‌اشغالی جنگنده‌های دشمن و پهپادهای جاسوسی آن در ارتفاع پایین پرواز کردند. گفتنی است، بر اساس توافقنامه ژنو در سال ۱۹۸۰ که بر ممنوعیت استفاده از فسفر سفید به عنوان سلاحی آتش‌زا علیه انسان و محیط زیست دلالت دارد، بمب‌های فسفری یک اسلحه ممنوعه بین‌المللی است. در این میان نیروهای حفظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال انجام رایزنی‌هایی با لبنان و رژیم صهیونیستی جهت تلاش برای آرام کردن وضعیت بسیار خطرناک جنوب لبنان است. «آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل به خبرگزاری رسمی لبنان گفت: «به رایزنی‌هایمان با مسئولان دو طرف خط آبی برای آرام کردن این شرایط بسیار خطرناک ادامه می‌دهیم.» تننتی در ادامه همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری در این شرایط سخت تشویق کرد.

آخرین خبرها از شمال فلسطین اشغالی و مناطق مرزی لبنان و فلسطین حاکی است که منابع صهیونیستی، شامگاه دیروز (چهارشنبه)، خبر دادند آژیرهای خطر در تمام شهرک‌های شمال اراضی اشغالی فلسطین  فعال شده‌اند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با سناریو سازی  ناشی از ترس اعلام کرد احتمال می‌رود دست‌کم ۱۵ گلایدر از خاک لبنان وارد اراضی اشغالی شده باشد. رئیس شورای جلیل علیا در شمال اراضی اشغالی هم اعلام کرد گلایدرها سرنشین دارند.شبکه «الجزیره» خبر داد جنگنده‌ها و پرنده‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مجاورت مرز لبنان به پرواز درآمدند.

کیهان

نظر شما