شناسهٔ خبر: 62851033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

منتظری: 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی علامه ذوالفنون رسیده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- سرپرست بنیاد نخبگان استان قم از وصول 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی علامه ذوالفنون خبر داد و گفت: از این تعداد، 53 مقاله در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار شفقنا، آقای سید سعیدرضا منتظری در همایش ملی علامه ذوالفنون بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی که امروز 19 مهرماه در سالن همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان تجلیل از بزرگان انسانی اسلامی است و این همایش در همین راستا برگزار شده است.

وی افزود: حدود 200 مقاله به همایش علامه ارسال شد که بخاطر سلوک رفتاری و علمی ایشان مقالات سنگین بود و 53 مقالات بسیار خوب در مجلات علمی پژوهشی چاپ می شود.

وی گفت: تکریم قلم استاد از دیگر کارهای بنیاد نخبگان است که آثار علمی استاد حسن زاده آملی احصا و معرفی شده است از جمله کتاب «دیروز دانش» تالیف آقای حداد عادل است و کتاب «در ثنای آفتاب» که در آن آثار علامه حسن‌زاده آملی در قالبی مشخص معرفی شده‌ است. همچنین تمبر یادبودی نیز امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رونمایی می‌شود.

آقای منتظری گفت: این عالم بزرگ شخصیتی جامع داشتند و در ابعاد مختلف توانستند میان عرفان،‌ قرآن و برهان و نیز علوم نقلی و عقلی و همچنین بین معنا و صورت جمع ایجاد کنند و در نهایت ایشان علم و عمل را با هم درآمیختند.

وی افزود: ما بر این عقیده هستیم که این همایش طلیعه همایش بین المللی خواهد بود که مقالات آن سال های آینده چاپ و منتشر خواهد شد.

نظر شما