شناسهٔ خبر: 62844947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مروری بر ریالیتی شو پدر خوانده 2 | هدیه بازوند بزرگترین تبر بازی ها را زد؟ | ماجرای رامین راستاد و تقلب بهاره افشای | امیر علی نبویان همچنان در اوج؟ | صدا و سیما نمی خواهد رئالیتی های رقیب باشند؟

ار مهم و فوریاخبار هنرمندان آیا در قسمت اول پدرخوانده ۲ برای حذف نقش جک یا همشهری کین اشتباه شده است؟

صاحب‌خبر -

فصل دوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به پایان رقابت‌های گروه اول خود رسید، نقطه‌ای که می‌توان عملکرد بازیکن‌های حاضر در این سه رقابت را آنالیز کرد، آنچه که بیش از هرچیز در این سه رقابت به چشم آمد، بازی دور از انتظار و پر ایراد دو بازیکن برتر فصل قبل یعنی مجید واشقانی و معین زندی بود. در این میان واشقانی با رفتارهای هیجانی و عدم خویشتنداری عنوان بازنده بزرگ این دور از رقابت‌های را به خودش اختصاص داد.
 فصل دوم پدر خوانده بر خلاف فصل اول نتوانسته تا به اینجا انتظارات مخاطبان این رئالیتی‌شو را برآورده کند. گذشته از مشکلات بنیادین این فصل از جمله دکور ، لباس‌ها و قوانین مربوط به ساید مستقل، بازی پرایراد و غلط تعدادی از شرکت کننده‌ها نیز مزید بر علت شد تا پدر خوانده 2 شروع امیدوار کننده‌ای نداشته باشد. در اینجا عملکرد شرکت‌کننده‌های حاضر در سه رقابت اول را مورد بررسی قرار داده‌ایم. بازیکن‌های که بازیشان مورد تحلیل قرار نگرفته آنقدر ضعیف بوده‌اند که تحلیلی روی بازی آن‌ها نمی‌توان انجام داد.

آرمین رحیمیان 

آرمین رحیمیان از جمله تازه واردهای «پدر خوانده» است. بازیگری که البته حضورش در این جمع کمی غیر منتظره بود. او طی سه بازی گروه اول نشان داد که هوش خوبی دارد و اصول و قواعد بازی را بلد است. رحیمیان در بازی اول مجال عرض اندام پیدا نکرد چراکه در همان شب نخست توسط پدر خوانده «حس ششم» شد و از بازی بیرون رفت. در بازی دوم در ساید مافیا حضور داشت . در این قسمت بازی بسیار محافظه‌کارانه‌ای از خودش ارائه داد و همین موجب شد تا توسط شهروندان شناسایی شود. اما اوج بازی او در قسمت سوم بود. رحیمیان در این قسمت نقش مهمی هم بر عهده داشت و «لئون» بازی بود. او اگرچه بازهم بی‌پروا بازی نکرد، اما آرام آرام توانست نبض بازی را دردست بگیرد و از لایه محافظه‌کارانه خود خارج شود و با تیزهوشی شهر را با خود همراه کند. نکته قابل توجه درباره بازی او ارائه استدلال‌های درست برای معرفی مافیاها بود. هر چند در ابتدا اشتباهی داشت، اما وقتی به بازی مسلط شد توانست به اصطلاح کار را دربیاورد تا جاییکه مجید واشقانی را به مرز انفجار رساند و از بازی خارجش کرد. نکته قابل توجه درباره بازی آرمین، متانت و خویشتنداری او در قبال رفتارهای هیجانی واشقانی بود.
امین میری

امین میری جز بازیکن‌هایی است که شاید در وهله اول کسی از او توقع چنین بازی خوبی را نداشت. اما میری با تسلطی مثال زدنی توانست گلیم خودش را به خوبی از آب بیرون بکشد. مهمترین خصیصه میری در این سه رقابت نترس بازی کردنش بود. او بدون اینکه تحت تاثیر نام‌ها قرار بگیرد بی پروا به افرادی که به آن‌ها ظن مافیایی داشت حمله می‌کرد. مجید واشقانی خواسته یا ناخواسته در رده «بهترین بازیکن‌ها » طبقه بندی شده، از همین رو مبارزه با او برای افراد تازه وارد کار سختی است. اما میری در هر دو قسمتی که واشقانی مافیا بود با استدلال درست مچ او را برای دیگر افراد شهر باز کرد. او کنترل بسیار خوبی هم روی رفتارش داشت و همین موجب می‌شد تا هیجان زده بازی نکند. امین میری در هیچکدام از بازی‌ها جلوی هیچ پلیری کم نیاورد، به خصوص مجید واشقانی.

پیام احمدی نیا

پیام احمدی‌نیا هم از خوب‌های سه رقابت اول بود. البته که در بازی دوم خیلی زود از جریان مسابقه خارج شد و نتوانست کمکی به سایدش بکند. اما احمدی‌نیا در دو مسابقه اول و سوم حضور درخشانی داشت. او در مسابقه اول در ساید مستقل قرار گرفت و تلاش داشت تا به تنهایی پیروز بازی شود. تا زمانیکه در بازی حضور داشت توانست به درستی شهر را با خودش همراه کند. اگر طلسمش روی نفر شات خورده نمی‌نشست شاید می‌توانست بازی را به سود خودش تمام کند. ویژگی بارز احمدی‌نیا این بود که بی‌پروا بازی می‌کرد. او هم به مانند میری از بازیکنی مثل واشقانی نترسید در دو بازی اول و سوم حسابی به پر وپایش پیچید. احمدی نیا آنقدر به بازی اشراف داشت که حتی در رقابت اول که واشقانی قصد داشت در هنگام دفاع او را وادار به اکت کند تا حق رای‌اش را بسوزاند، به اصطلاح دم به تله نداد . او حتی با ریشخند به واشقانی فهماند که حواسش به همه چیز هست.

الیکا عبدالرزاقی 

الیکا عبدالرزاقی در رئالیتی‌شو «ارتش سری» قابلیت‌هایش دربازی مافیا را نشان داده بود و در پدرخوانده 2 این فرصت را به دست‌ آورد تا خودی نشان دهد. عبدالرزاقی در طول این سه رقابت سعی داشت رفتار «کول»ی داشته باشد. روشی که در عمل هم جواب داد و توانست او را به عنوان یک پلیر خوب معرفی کند. عبدالرزاقی خیلی با دقت به حرف‌ها گوش می‌کرد و به آنالیز درستی از رفتار آدم‌ها می‌رسید. بر پایه همین آنالیز او مسیر رویارویی با هر فرد را شناسایی می‌کرد و از همان نقطه طرف را به سمت و سویی که می‌خواست هدایت می‌کرد. با اتکا به همین ویژگی بود که در بازی دوم توانست به عنوان ساید مستقل پیروز بازی شود. البته که اگر ساغر قناعت آن اشتباه مرگبار را در زمان دفاع او انجام نمی‌داد شاید نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

غلامرضا نیکخواه

پدیده بی چون و چرای رقابت‌های گروه اول کسی نیست جز غلامرضا نیکخواه که با بازی‌های حساب شده خودش توانست پا به پای دیگران جلو بیاید. حوصله و صبر ویژگی بارز بازی‌های نیکخواه در این سه رقابت بود. او به درستی حرف‌ها را گوش می‌کرد نت برمیداشت، آن‌ها را آنالیز می‌کرد و سپس براساس برداشت‌هایش نظراتش را ارائه می داد. نکته جالب اینجا بود که نظراتش کاملا براساس فکت ارائه می‌شد و همین موجب شد تا بازی نیکخواه به چشم بیاید. شاید خیلی‌ها حتی پلیرهای داخل بازی هم او را در ابتدا جدی نمی‌گرفتند، اما هرچه بازی موتوزش گرمتر می‌شد بازیکن‌ها به توانایی‌های نیکخواه بیشتر پی می‌بردند و متوجه می‌شدند که با حریف سرسختی  روبه رو هستند.

مجید واشقانی 

مجید واشقانی به عنوان یکی از بست پلیرهای فصل اول پا به رقابت‌های فصل دوم «پدر خوانده» گذاشت. اتفاقا همین عنوان تبدیل به پاشنه آشیل او در این فصل شد. واشقانی بواسطه تعریف و تمجیدهایی که از بازی‌اش شده بود و همچنین دریافت عنوانی چون «بست پلیر» موجب شد تا با یک تبخدری در این رقابت‌ها حاضر شود. موضع بالا به پایین واشقانی نسبت به دیگر شرکت‌کننده‌ها از همان لحظه اول رقابت نخست خودش را جلوه‌گر کرد. البته قرار گرفتن در ساید مافیا هم به این ماجرا دامن زد. در واقع واشقانی این سیستم را برای بازی‌اش انتخاب کرد تا دیگر بازیکن‌ها جرات نزدیک شدن به او را پیدا نکنند، اما مشکل جایی بود که این بازیکن به اصول این سیستم آشنایی نداشت. بروز رفتارهای هیجانی و بعضا نامحترمانه او در لحظاتی که مورد اتهام قرار می‌گرفت عیارش را عیان کرد. واشقانی برای پیروز شدن اصول اخلاقی را در خیلی جاها زیر پا گذاشت. رفتار او با هدیه بازوند در رقابت اول نشان داد که حتی برای پیروز شدن حاضر است شخصیت طرف مقابلش را له و خاکشیر کند . واشقانی طوری رفتار کرد که بازوند حس کرد اگر با او همراه نشود اعتبار  و موقعیتش در شبکه‌های مجازی نابود خواهد شد. در واقع او بازی را از مدار طبیعی‌اش خارج کرد تا به پیروزی برسد. رفتار او با هدیه بازوند در رقابت اول و متعاقبا مجموعه رفتارهایش در دو رقابت دیگر به خصوص تقابلی که با امین میری داشت نشان داد که قبای «بست پلیری» برای او خیلی گشاد است. واشقانی در هر دو رقابتی که در ساید مافیا بازی کرد آنقدر دستش برای بازیکن‌های حرفه‌ای رو بود که مجبور شد برای زنده ماندن از در بی اخلاقی وارد شود. او تا به اینجا بازنده بزرگ فصل دوم است.

پدرام کریمی 

مشخص نیست بازیکنی در این سطح چطور برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب شده است. پدرام کریمی در رده بازیکن‌های ناکاربلدی است که به دلیل عدم تسلطشان به بازی ترسو هستند و به اصطلاح پشت دست بازی می‌کنند. این بازیکن‌ها معمولا توسط پلیرهای مسلط شکار می‌شوند بخصوص اگر آن پلیر در ساید سیاه هم قرار داشته باشد. در هر دو رقابتی که واشقانی در ساید مافیا بازی می‌کرد توانست از همین ضعف پدرام کریمی استفاده کند و او را به عنوان تبر به جان شهر بیندازد. اتفاقی که در هر دوقسمت افتاد و کریمی به عنوان یک شهروند در زمین مافیا بازی کرد. نقطعه ضعف دیگر این بازیکن لجاجت کردن با افرادی است که به او تارگت می‌زنند. این دسن بازیکن‌ها بدون توجه به استدلال‌های موجود دربازی فقط به فکر تار ومار کردن نفر مقابل هستند.

ساغر قناعت 

ساغر قناعت می‌توانست تبدیل به ستاره این رقابت‌ها شود. او در طول این سه رقابت تلاش کرد با رصد درست بازی و آنالیز رفتار بازیکن‌ها ، فکت‌های درستی را وارد بازی کند. تا حدود زیادی هم موفق بود. در رقابت دوم که به عنوان حرفه‌ای در بازی حاضر بود توانست با شات‌های درست خود نقش‌ها را شناسایی کند. او تنها کسی بود که با فکت به این اطمینان رسید که الیکا عبدالرزاقی «جک» بازی است. توانست این حرف خودش را هم در نهایت به کرسی بنشاند و این بازیکن را وارد رای‌گیری کند. اما یک اشتباه مرگبار که همان اکت دادنش در زمان دفاع بود موجب شد تا حق رای‌اش گرفته شود و همین عامل موجب پیروزی جک شد. در رقابت سوم هم درست در بحرانی‌ترین لحظه بازی این اشتباه را مرتکب شد تا در نهایت در این بازی‌ها تبدیل به یک بازنده شود.

معین زندی 

معین زندی هم جز بست پلیرهای فصل اول بود که در این فصل فروغی نداشت. او در رقابت اول در ساید سفید بازی بود و نقش «لئون» را برعهده داشت. اما تشخیص فوق‌العاده اشتباهش در شب اول برای شات کردن موجب شد تا روند بازی به نفع مافیا تغییر کند. چون با همین اشتباه ، عملا شهروندان از شب دوم به بعد خلع سلاح شدند. زندی در دوبازی بعدی در ساید مافیا بازی کرد، در این دو رقابت او به حدی رو بازی کرد که خیلی زود شناسایی شد و از روند بازی کنار گذاشته شد.

نیما شاهرخ شاهی

بزرگترین مشکل نیما شاهرخ شاهی این است که رفتار پخته‌ای ندارد. عکس العمل‌هایش غالبا احساسی است و همین غلیان احساسات موجب می‌شود تا استدلال ‌های خام و ناپخته‌ای داشته باشد. حتی اگر او استدلال درستی هم داشته باشد به خاطر نوع رفتارش مخاطب آن را نمی‌پذیرد. او با هیجان بالایی حرف می‌زند این هیجان زدگی حرف‌هایش را از منطق تهی می‌کند. از همین رو شاهرخ شاهی هیچ وقت نتوانسته و نمی‌تواند در بازی مافیا خودی نشان بدهد.  
فصل دوم رئالیتی‌شو «پدر خوانده» به کارگردانی سعید ابوطالب پنجشنبه‌ها به شکل اختصاصی از پلتفرم «فیلمنت» پخش می‌شود. قرار است از پنجشنبه دوم شهریورماه رقابت‌های گروه دوم آغاز شود.

اتفاقات و حواشی قسمت هفتم «پدرخوانده» که کلی حرف و حدیث به همراه داشت | یک سناریو برای تخریب

قسمت هفتم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» که اولین رقابت گروه سوم را شامل می‌شد با اتفات و حاشیه‌هایی همراه بود ، جرقه این حاشیه‌ها از صحبت‌های کنایه آمیز رامین راستاد خطاب به بهاره افشاری شروع شد و با واکنش سید جواد هاشمی و کامبیز دیرباز ادامه پیدا کرد.

به گزارش فیلم‌نیوز، قسمت هفتم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب روز جمعه 24 شهریورماه منتشر شد. در این قسمت از گروه سوم این رئالیتی‌شو رونمایی شد و آن‌ها اولین رقابت خود را انجام دادند. طبق روال همیشگی پیش از شروع رقابت اول مراسم معارفه برگزار شد و دیرباز از شرکت‌کننده‌ها درخواست کرد تا اگر حرفی برای گفتن دارند بگویند.

رامین راستاد در حالیکه در فصل قبل حضور نداشت براساس شنیده‌ها نکاتی را درباره تقلب در فصل اول مطرح کرد.

شروع یک سناریور | جرقه حاشیه‌ها از جایی زده شد که بهار قاسمی از دیرباز تقاضا کرد تا متن کوتاهی که روی کاغذ نوشته شده بود را بخواند. در این متن آمده بود : «ادب مرد به ز دولت اوست ،ادب زن به ز بردن اوست.» بلافاصله بعد از بیان این جمله توسط قاسمی، رامین راستاد نیز وارد ماجرا شد و از دیرباز خواست که نکاتی را مطرح کند. او بدون اشاره به نام بازیکن خاصی گفت :« نه بردن تو این بازی اینقدر شیرین هست و نه باختنش اینقدر تلخ که یک هنرمند بخواهد شرفش را زیر پا بگذارد.به نظرم حتی اگر من بهترین باشم و مردم مرا باهوش‌ترین شرکت‌کننده از بین این 11 نفر بدانند ؛ ولی شب که می‌خواهم بخوابم یادم بیافتد که فلانی به من کمک کرد که بتوانم برنده شوم و این هوش من نبود و یک تقلب بود ترجیح می‌دهم که صبح از خواب بیدار نشوم تا اینکه ببینم من چقدر کامنت گرفتم و چقدر باهوشم.» سیدجواد هاشمی، بلافاصله بعد از اینکه صحبت‌های راستاد به پایان رسید، در تایید حرف‌های او از دیگر شرکت‌کننده‌ها خواست که به افتخارش :«تیرهوایی شلیک‌کنند.» در ادامه دیرباز وارد ماجرا شد و با اشاره به اسکت جمجمه‌ای که روی میز قرار داشت گفت :«دفعه قبل یکی تقلب کرد، دادم خوردنش و حالا به این روز افتاد.»

سید جواد هاشمی از جمله افرادی بود که نسبت به صحبت‌های راستاد واکنش مثبت نشان داد و به نوعی به حرف‌های او مهر تایید زد.

مرور اتفاقات گذشته | در فصل قبل و در یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها ، بین علی صبوری و بهاره افشاری جر و بحثی شکل گرفت. بعد از انتشار این قسمت. علی صبوری با انتشار یک استوری مدعی شد که افشاری در طول بازی مرتکب تقلب شده و با ایرپادی که به همراه داشته اطلاعات بازی را از این طریق دریافت می‌کرده است. انتشار این استوری به سوژه یکی از برنامه‌های اینترنتی که در خارج از کشور تولید می‌شود، تبدیل شد. این ماجرا هیچگاه اثبات نشد و حتی صبوری با انتشاری استوری دیگری از مواضع خود عقب‌نشینی کرد. ماجرای تقلب افشاری به اندازه‌ای بی پایه و اساس بود که وقتی فیلمنت درپایان فصل اول ازمخاطبانش خواست که بهترین پلیرهای فصل را انتخاب کنند، بهاره افشاری با آرای مردم همراه با مجید واشقانی و امیرعلی نبویان به عنوان بهترین پلیرها معرفی شدند.

سناریو طراحی شده | روند اتفاقات در قسمت هفتم به گونه‌ای بود که کاملا احساس می‌شد ماجرای تخریب بهاره افشاری یک سناریو از پیش تعیین شده است، چراکه اولا با توجه به اینکه ماجرای تقلب اثبات نشده بود، کارگردان برنامه یعنی سعید ابوطالب می‌توانست، این بخش‌ها را در مرحله تدوین حذف کند تا به این شک و شبه‌ها دامن زده نشود. اما یک اتفاق در اواخر بازی نشان داد که همه اتفاقات بر مبنای یک سناریو طراحی شده است. در اواخر بازی هدی استواری به اشتباه بهار قاسمی را بهاره افشاری خطاب کرد در همین لحظه تصویر بلافاصله روی جمجمه ای که در ابتدا دیرباز از او به عنوان فرد متقلب یاد کرده بود ، کات خورد تا به این شکل تاکید دوباره‌ای به ماجرای تقلب بشود.

عکس العمل کامبیزدیرباز به عنوان گرداننده به گونه‌ای بود که نشان می‌داد همه چیز براساس یک سناریو از پیش طراحی شده جلو می رود.

یک اتفاق ناجوانمردانه | بهاره افشاری با وجود اینکه جز سه پلیر برتر فصل اول شناخته شد، اما در فصل دوم حاضر نشد تا یکی از غایبان بزرگ این فصل لقب بگیرد و بسیاری از مخاطبان با ثبت کامنت‌های پیگیر این ماجرا بودند. حالا شاید این سناریو به این شکل طراحی شده که پاسخ مخاطبان به شکل غیر مستقیم داده شود. اما این اتفاق در عمل یک حرک ناجوانمردانه است. چراکه ، پلیری که مورد اتهام قرار گرفته در برنامه حضور ندارد که بتواند از خودش دفاع کند ضمن اینکه طرح این موضوع از سمت بازیکنی که در فصل قبل حضور نداشته و همه داده‌هایش براساس شنیده‌های اطرافیان است اتفاق عجیبی است که نشان می‌دهد دست‌اندارکان برنامه خواسته‌اند حرف‌هایشان را از زبان یک شخص ثالث بگویند تا عواقب حرف‌های او زیاد دامن‌گیرشان نشود.

واکنش بهاره افشاری |  بهاره افشاری از زمان انتشار این قسمت از پدرخوانده هیچ واکنش مستقیمی به ماجرا نشان نداده که همین سکوت نشان می‌دهد که اهمیتی به این اتفاقات نداده است. او روز شنبه ویدیویی را درقالب استوری در صفحه‌اش منتشر کرد. حرف‌های مطرح شده در این ویدیو به گونه‌ای است که می‌توان گفت به نوعی پاسخ رامین راستاد و عوامل «پدرخوانده» را داده است. در این استوری آمده :«این بزرگترین داستانی است که در مورد بخشیدن می‌شنوید.هیچکس به خاطر گاز مار نمی‌مییرد. این سم است که کشنده است.اگر کسی به تو آسیب زد صرفا گازت گرفته اما کینه ، خشم و نفرتی که داریبه آرامی تو را از درون تسخیر می‌کند.»

متنی که بهار قاسمی در ابتدای رقابت خواند، موجب بروز سوتفاهماتی شد.

واکنش بهار قاسمی |  بهار قاسمی که  به نوعی شروع کننده ماجرا بود، با انتشار متنی خودش را از ماجرا عقب کشیده و عنوان کرده که اصلا  منظورش از آن متن بهاره افشاری نبوده است. در متن بهار قاسمی آمده است :«واقعا ماشالله به صبر خانم افشاری. من هزاربار خواستم جواب قضاوت‌ها  و برداشت‌های اشتباهات شما را بدم. هی نوشتم و هی پاک کردم. شما هم دارید با من کاری مشابه می‌کنید. تو بازی‌های «ارتش سری» کلی نقد داشتم که اگر هم بازیش خوبه ولی پررو و بی‌ادبه.  و ازاین چیزا. که چرا گفته می‌خوام بازی یادتون بدم. اومدم خیر سرم تو «پدرخوانده» آروم و مودب بازی کنم که یه جور دیگه ریختن روی سرم. من با خانم افشاری نه تا حالا بازی کردم  ونه دیدمشون. فقط از دوستان مشترکمون شنیدم دختر بسیار خفنف قوی و باهوشیه و از منم خوب گفته. منم حسم به ایشون همین‌قدر که شنیدم مثبت و خوبه. اصلا هم در مورد چیزی که نمی‌دونم جایی که نبودم هرگز اظهار نظر نمی‌کنم.»

واکنش معنا دار کامبیز دیرباز | کامبیز دیرباز به عنوان گرداننده می‌توانست بعد از اینکه رامین راستاد این اتهامات را متوجه یکی از پلیرهای فصل قبل کند ، وارد ماجرا شود و داستان را فیصله دهد . اما از آنجاییکه همه‌چیز طبق سناریویی از پیش طراحی شده جلو می‌رفت او هم به این ماجرا پر وبال داد. در حالیکه می‌توانست همان‌جا اعلام کند که در فصل قبل اتفاقی نیفتاده است . اما این کار را انجام نداد تا همه چیز طبق سناریو پیش برود.

درباره بازی منحصربفرد و شگفت انگیز امیر علی نبویان در هر سه رقابت گروه سوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» | نابغه لعنتی

«مافیا» یک بازی استنطاقی و استنتاجی است که خوب بودن در آن نیازمند چند فاکتور اساسی است، هوش بسیار زیاد ، قدرت استدلال و سخنوری و البته تمرکز بالا. امیر علی نبویان تمامی این فاکتورها را یکجا دارد، او در بازی مافیا یک نابغه تمام عیار است که با داشتن این فاکتورها با فاصله بهترین است. او این بهترین بودن را در هر سه رقابت گروه سوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به رخ کشید.

به گزارش فیلم‌نیوز، سومین رقابت از گروه سوم شرکت کننده‌ها در رئالیتی‌شو «پدر خوانده» برگزار شد تا به این ترتیب پرونده رقابت‌های دور مقدماتی بسته شود. در سه رقابت آخر آنچه‌که بیش از هر چیز جلوه‌گری داشت، بازی بی نظیر امیر علی نبویان بود که توانست با هوش بالای خود و با بهره‌گیری از قدرت استدلال و سخنوری خود هر سه مسابقه گروه سوم را تحت تاثیر بازی هوشمندانه‌اش قرار دهد و بار دیگر با عملکرد بی نقص خود وجه دیگری از جذابیت و هیجان بازی «مافیا» را برای مخاطبان عیان کند.

امیر علی نبویان در فصل دوم «پدر خوانده» با بازی منحصر بفردش مخاطبان را بار دیگر شگفت زده کرد.

نبویان پیش از این در فصل اول «پدرخوانده» و در آن فینال معروف که مافیا برای نخستین بار با پیشنهاد او دست به خودزنی می‌زنند، نشان داد که سطح بازی‌اش یک سر وگردن از مابقی بازیکن‌ها بالاتر است. نبویان اما در فصل جدید بازهم مخاطب را با بازی‌اش شگفت زده کرد.

او در این سه رقابت ، یکبار در ساید سفید بازی کرد و دوبار در ساید سیاه که از این دوبار یک بار مستقل بازی بود و یکبار هم مافیا که در هردو رقابت توانست با وجود شو شدن نقشش باقدرت بازی را به نفع سایدی که در آن بازی می‌کرد تمام کند.

ویژگی بارز بازی نبویان در این سه رقابت این بود که بادقت و تمرکز بالا حرف‌های سایرین را می‌شنید، در حد فاصلی که نویت به او برسد حرف‌ها را آنالیز می‌کرد و سپس با با توجه به سایدی که در آن قرار داشت، بررسی‌هایش از آنچه‌که دریافت کرده بود را ارائه می‌داد.

برگ برنده نبویان دقیقا جایی است که برای آنالیز دریافت‌هایش از صحبت‌ها و حرکات بازیکن‌ها ، به درستی از علم منطق و البته احتمالات کمک می‌گیرد و با استفاده از فرمول‌های آن‌ها دست به رمزگشایی می‌زند . او با اتکا به همین توانایی منحصر بفرد نه تنها به نزدیکی نقش‌ بازیکن‌ها دیگر می‌رسد بلکه می‌تواند اقدام بعدی آن‌ها را هم به درستی حدس بزند.

نبویان در هر سه رقابت گروه سوم طوی بازی کرد که نشان داد یک سر وگردن از همه بازیکن‌های این رئالیتی‌شو بالاتر است.

فقط به دوبازی آخر او که تقریبا همان ابتدا هویتش برملا می‌شود دقت کنید. او در وهله اول تمرکزش را از دست نمی‌دهد و با اطمینان روی صندلی‌اش می‌نشیند و بازی را ادامه می‌دهد. نبویان در طول بازی به درستی به حرف‌ها گوش می‌دهد ، آن‌ها را آنالیز می‌کند، سپس دریافت‌هایش را ارائه می‌دهد . داده‌های او دقیقا روند بازی را به سمت و سویی می‌برد که در نهایت به نفع سایدش تمام می‌شود.

در طی سال‌هایی که بازی مافیا در قالب رئالیتی‌شوهای مختلف ارائه شده ، چند نفر توانستند در بازی مافیا حساب خودشان را کاملا از بقیه جدا کنند، آن‌ها همگی خوب بودند، اما مشکلشان جایی بود که این خوب بودن را وقتی در بازی فریاد می‌زدند، مخاطب آن‌ها پس می‌زد، چراکه بازی مدعیانه ذهن و روان تماشاگری که پای بازی نشسته کاملا بهم می‌ریزد. یکی دیگر از ویژگی‌های نبویان این است که شخصیتی کاریزماتیک دارد و همین عامل موجب می‌شود تا مخاطب همیشه کنارش باشد ، حتی اگر در بازی دست بالا را بگیرد و با ادعا بازی کند. البته که او راه و روش با ادعا بازی کردن را هم بلد است و همین بلد بودن موجب شده تا مخاطب او را هیچگاه پس نزد حتی زمانی‌که به قول خودش «کثیف» بازی می‌کند.

امیر علی نبویان در دور سوم رقابت‌های پدرخوانده با اختلاف بهترین بازیکن این فصل بوده و برنده مطلق دربین بازیکن‌های گروه سوم است.

نظرات کاربران سایت جنجالی نینی سایت:

هووف دیروز اینقد حرص خوردممواشقانی دست گذاشت رو ترسش دیگ فکر نکرد برا ردحت شدن از دست واشقانی رفت وایساد کنارش در کل هم تو مخم رفت همینجوری نگا کردنششش هم بدم اومد از مجید ک اینجوری اذیتش کرد

مجید اصلا مافیایی خوب نیست زود شو میشه فقط شهروند خوبیه

کلللل شهر فهمیده بودن این … نابلد فک کرد علامه است رفت به مجید دست داد

سایت باغستان نوشت:

ریحانه:
هدیه بازوند از اول تا اخر به مجبد شک داشت یهو چی میشه که مجید شهرت میشه و نیکخواه مافیات؟؟بعد نیما رفته بیرون میخوندش گودمن بعد محید میگه تو از کجا میدونی اون مافیا بوده من نمیدونم🏻‍️🏻‍️بازوند اول تا اخر خوب بازی کرد تو انتخاب آخرش بازی خوبشو گند زد،چقد مجید و الیکا بد و مزخرف بودن،بدترین بازی مافیایی مجید بود این دست و تا اخر هم موند،مافیا توی روز اصلا عملکرد خوبی نداشت و شو شدن اما حرکتای شبشون عالی بود و همبن باعث بردشون شد

طوبی کاشانی :
کاشکی یه ناظر سینمایی بیاد این سری برنامه های مزخرف ( مافیا، ناتو ، پدرخوانده و … ) که یه عده هنرپیشه از رده خارج دورهمدیگه جمع می شن و مثلا بازی می کنند رو جلوشو بگیره ، بسه دیگه بروید سراغ یه ایده جدید ، چیه این برنامه های چرت ، درسته من جزو اون آدم‌هایی نیستم که ابن مزخرفات دانلود کنم ولی هر شبکه ماهواره ای فارسی زبان که می زنم داره این چرت و پرتها رو نشون میده ، یعنی واقعا کسی هست واسه این مدل برنامه ها هزینه بکنه؟ حتی ارزش ندارن اینترنت رو واسه دانلود رایگانشون هزینه بکنی 🥸🥸

خیلی مزخرف بود هم تم برنامه هم لباساشون هم بازی خراب کردی ابوطالب اون کت و شلوار شیک چش بود؟!

هلیا: از کجا فهمیدن همشهری کین رو؟ خیلی مشکوک بود همچین چیزی

فاطمه:
نظرات همه محترم ولی این اولین قسمت بود نمیشه براساس اولین قسمت قضاوتی کرد مبنی برخوب بودن یا بد بودن برنامه ولی با بخشی کوچیک حرف هاتون موافقم یک اینکه چرا موقع شلیک دقت کرده باشید همون اکت یا صدایی که درشب های مافیا پخش می شد روی شلیک چرا از اون دوباره استفاده کردن دووقتی که شب معارفه میشه فقط گروه مافیا وجک بیدارمیشن وبازی نه چندان خوب خانم قناعت این یکی رواصلا دوست نداشتم وقتی درشب های مافیا بودن خیلی مسلط بربازی نبودن نمیدونم چه جوری بگم بازی شون رونمی فهمم درکل طول بازی همش استرس دارن پراکنده حرف می زنن امیدوارم که رفته رفته بازی شون بهتر با تسلط بیشتر باشه ویک نکته واقعا اگه بخوام بهترین شون روبگم مجید معین الیکا نیما وآرمین که تالحظه آخر به مجید شک داشت بقیه خیلی بد نبودن خوب هم نبودن

سمانه:
مگه گفتن آرمین همشهری کین هستش تو لب خونی چیز دیگه ای بنظر می اومد

آزاده:
خیلی خوب بود البته طول می کشه تا به این لباسها و گریم ها عادت کنیم….خسته نباشید…

اس کا:
مجید واشقانی تو بست پلیر این بازی هستی! چجوری اینقد باهوشی؟؟؟ چجوری هر سری ما رو انگشت به دهن میکنی!؟ سلاخی؟ شب اول؟! و بعد هم از سناریو جک استفاده کردی برای سفید مردن خودت تنها اشتباهت اینجا بود که نمی‌دونستی جک بره بیرون توسط گرداننده اعلام میشه! که طبیعیه پیش میاد اما با همون اشتباه تا اخر بازی خودت رو سفید کردی هر چند من اگه شهروند بازی بودم بعد اون اشتباه تا اخر بازی پشت دستت بازی میکردم! اما اینا انگار نمیدونستن فکت چیه! هر بار بلند شدن المی گفتن مجبد واشقانی!! یه فکت نیاوردن!!!! به هر حال بردی … نوش جونت که بردی تو لیاقتشو داری همیشه برنده باشی… جان دلم

فن مجید:
هزار ماشالا واقعا!!! چه میکنی شما … اوفففففف چی یود دیدم … فوق العاده بودی… الیکا هم عالی بود … بقیه شوت … فکت مکت هم تو کارشون نبود فقط میخواستن مجید واشقانی بیرون بدن بعد با خیال راحت بشینن دور هم و تو درو دیوار بزنن و بخندن

شمیم معینی:
فک کنین اگ آقای واشقانی جک اسپارو بشه چی میشه تک نفره همه رو ببره وایی

امیدواریم از خواندن نظرات کاربران فصل ۲ پدرخوانده قسمت اول خوشتان آمده و مورد پسند بوده باشد .

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان مطالعه یک دقیقه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا در قسمت اول پدرخوانده ۲ برای حذف نقش جک یا همشهری کین اشتباه شده است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا گرداننده پدرخوانده به اشتباه نقش جک یا همشهری کین را حذف کرده است؟

بسیاری از علاقه‌مندان و بینندگان فصل دوم رئالیتی شوی پدرخوانده بعد از دیدن قسمت اول این مجموعه نسبت به اشتباه فاحش کامبیز دیرباز گرداننده این گیم شوی اعتراضاتی داشته اند.

آن‌ها معتقد بودند که در شب اول، مجید واشقانی از پدرخوانده گروه مافیا درخواست داشته است که از حس ششم برای سلاخی آرمین رحیمیان یکی از شرکت کنندگان قسمت اول را حذف کند.

واشقانی معتقد بود که آرمین نقش جک اسپارو را دارد و با استفاده از حس ششم سلاخی شود. ولی الیکا عبدالرزاقی که به عنوان پدرخوانده نقش داشت با گفتن همشهری کین به جای جک به گرداننده می خواهد او را حذف کند.

حالا بعضی از مخاطبین اعتقاد دارند که الیکا عبدالرزاقی نیز همان نقش جک اسپارو را به زبان آورده است و گرداننده به اشتباه همشهری کین را در روز اول سلاخی می کند!

فیلم صحبت های الیکا عبدالرزاقی مبنی بر اینکه تمام این صحبت ها شایعه بوده است را با هم می بینیم:

ممنون که اینقدر متعصبانه پدرخوانده تماشا میکنید اما بدانید و آگاه باشید که کامبیز دیرباز آنقدر دلسوزانه و عادلانه بازی رو مدیریت میکنن که امکان نداره خطایی اینچنین بکنن ،خیالتون راحت عزیزان دل

سلام خدمت همه عزیزان و بینندگان پر و پاقرص برنامه پدرخوانده
یک سوءتفاهم به وجود آمده است که خیلی از عزیزان احساس کرده‌اند گرداننده بازی در این قسمت دچار اشتباه شده است.
در شبی که بنده و جناب آقای واشقانی مافیا بودیم، ایشان پیشنهاد داده‌اند که آقای آرمین رحیمیان جک اسپارو و من چون پدرخوانده بودم پیشنهاد همشهری کین را دادم و گرداننده در اینگونه مواقع فقط به دهان پدرخوانده نگاه می کند و هیچگونه اشتباهی صورت نگرفته است.
خواستم که این را اطلاع رسانی بکنم . مخلصم

تلویزیون «شهروند و مافیا» دارد اما می‌خواهد «شب‌های مافیا» نباشد!؟

فیلم نیوز/ در پی انتشار و پخش همزمان چند رئالیتی‌شو برپایه بازی مافیا، ساترا تصمیم دارد از طریق شورای راهبری مجمع «رصتا» محدودیت‌هایی را برای تولید این قبیل رئالیتی‌شوها ایجاد کند . این در حالی است که یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون رئالیتی‌شو «شهروند و مافیا»ست که از شبکه نسیم پخش می‌شود.
شورای راهبری مجمع «رصتا» به توصیه رئیس سازمان صداوسیما، قرار است به جدول پخش برنامه‌های شبکه نمایش خانگی ورود می‌کند. آنطوریکه ایسنا گزارش داده هدف از این تصمیم ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌ها در جهت تولید رئالیتی‌شوهایی بر پایه بازی مافیا است.
سعید ابوطالب با سرمایه‌گذاری پلتفرم «فیلیمو» در سال 1398 رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا» را تولید کرد. این رئالیتی‌شو با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و همین شرایطی را موجب شد تا ابوطالب فصل‌های بعدی آن را هم تولید کند.
وجود برخی اشکالات اجرایی در تولید شب‌های مافیا و اعتراض‌هایی که از سوی مخاطبان و برخی شرکت‌کندها به مقرارات بازی وارد شد، شرایطی را ایجاد کرد تا ابوطالب تولید این رئالیتی را متوقف کند و آن را به شکل دیگری در پلتفرم «فیلمنت» تولید کند.
ماحصل این تصمیم تولید رئالیتی‌شو «پدر خوانده» بود که در آن بازی مافیا به شکلی کاملا حرفه‌ای تر و نزدیک به قوانین بازی اصلی اجرا می‌شد. طراحی یک سناریو جذاب و کم ایراد و اجرای آن توسط تعدادی از بازیکن‌های حرفه‌ای «پدر خوانده» را تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین محتواهای پلتفرم‌ها در سال 1401 کرد.
موفقیت پدر خوانده موجب شد تا ابوطالب تولید فصل دوم این رئالیتی‌شو را در برنامه کاری خود بگذارد، اما او پیش از آنکه تولید فصل دوم را شروع کند، بر پایه بازی مافیا دو رئالیتی دیگر به نام‌های «ارتش سری» و «ضد» را هم کارگردانی کرد. این دو رئالیتی اگر چه موفقیت «پدر خوانده» را به همراه نداشتند اما تب تولید این رئالیتی‌ها داغ نگه داشتند ، تا جاییکه «فیلیمو» تصمیم گرفت تا به عنوان پلتفرمی که شروع کننده تولید این قبیل رئالیتی‌ها بود، فصل دوم «شب‌های مافیا» را با حضور تیمی جدید تولید کند.
 «فیلیمو» بعد از موفقیت رئالیتی‌شو «پدرخوانده» تصمیم گرفت تا برند«شب‌های مافیا» را احیا کند، که ماحصل آن تولید رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا، زودیاک» بود.
تولید و پخش  فصل جدید «شب‌های مافیا، زودیاک» خیلی زود به سرانجام رسید و این همزمان شد با پخش فصل دوم پدر خوانده و البته انتشار رئالیتی شو «ضد» از پلتفرم «تماشاخونه». به این ترتیب سه پلتفرم در یک برهه زمانی سه رئالیتی شو بر اساس بازی مافیا را در شبکه خانگی عرضه کردند.
پخش همزمان و حضور تعدادی بازیگر ثابت در این رئالیتی‌ها گویا ایجاد حساسیت کرده و همین عامل موجب شده تا پیمان جبلی ریس صداو سیما به ساترا این ماموریت را بدهد تا با هدف « طراحی چارچوب برای تعیین جدول پخش شبکه نمایش خانگی» محدودیت‌هایی را برای پلتفرم‌ها در زمینه تولید رئالیتی شوهایی که بر اساس بازی مافیا ساخته می‌شوند ایجاد کند.
ریس صدا وسیما در حالی قصد ایجاد این محدودیت را دارد که رسانه تحت مدیریتش بنیانگذار تولید رئالیتی براساس بازی مافیا بوده است. در سال 1397 برای نخستین بار پای بازی مافیا توسط تلویزیون به یک رسانه باز شد. شبکه سلامت براساس این بازی مسابقه «شهروند و مافیا»را تولیدکرد . مسابقه‌ای که آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که پخش و تولید آن به شبکه نسیم واگذار شد. در حال حاضر یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این شبکه رئالیتی‌شو «شهروند و مافیا» است.
 این خبر را رئیس شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران(رصتا) اعلام و تاکید کرده است از این طریق مردم می‌توانند بیشتر از منافع شبکه نمایش خانگی بهره‌مند شوند.
گویا تصمیم جدید ساترا در پی تولید و انتشار برنامه‌های مافیا و برخی برنامه‌های مشابه اتخاذ شده و مجمع رصتا به عنوان مجمع صنفی، مأموریت پیدا کرده است تا چهارچوبی را برای تعیین جدول پخش سکوهای نمایش خانگی طراحی کند تا از این پس شاهد پخش همزمان برنامه های مشابه در شبکه نمایش خانگی نباشیم.
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به نقل از مهدی شاملو ـ رئیس شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران(رصتا) ـ که در سیزدهمین جلسه این مجمع صحبت می‌کرد، آورده است: رویکرد مجمع «رصتا» در نظر گرفتن توأمان منافع ذی‌نفعان و کاربران و همچنین پیگیری سیاست‌ها و اهداف نهاد تنظیم‌گر فضای مجازی است.
این مقام مسوول با اشاره به جلسه مجمع رصتا با شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور، به رسمیت شناخته شدن مجمع «رصتا» بین سازمان‌های مرتبط با حوزه صوت‌و تصویر فراگیر را از دستاوردهای عملکرد این مجمع دانست و گفت: به‌زودی کمیسیون نقشه بازار مجمع «رصتا» تشکیل خواهد شد تا با همکاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب‌و کارهای ساترا شاهد فعالیت‌های دیگری در این حوزه باشیم‌.

سینا رازانی، بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در فصل دوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» حضور دارد، می‌گوید: قبل از بازی نگران این بودم که مخاطبم را عصبانی کنم و شکست بخورم اما همین مسئله جذابیت برنامه را دوچندان می‌کند. این بازیگر در عین حال یادآوی می‌کند که قبل از حضور در مسابقه «پدرخوانده» تجربه بازی مافیا را نداشته اما تماشاگر فصل اول «پدرخوانده» بوده و آن را می‌شناخت.

سینا رازانی، بازیگر مجموعه «پدرخوانده ۲» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره عوامل موفقیت این رئالیتی شو و تجربه بازی مافیا در مقابل دوربین با دیگر چهره‌های سینمایی و تلویزیونی صحبت کرد و به ذکر نکاتی پرداخت.

این بازیگر ابتدا در پاسخ به اینکه عامل موفقیت برنامه «پدرخوانده ۲» به عنوان یک رئالیتی شو چیست؟ خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم موفقیت رئالیتی‌شوی «پدرخوانده ۲» مربوط به عوامل و نکاتی می‌شود که باید از وجوه مختلف به آن نگاه کرد. در این برنامه یک بازی جهانی اجرا می‌شود که همین بازی به خودی خود محبوبیت دارد. از طرفی برای مردم جالب است که هنرمندان محبوبشان را در این موقعیت ببینند تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

او توضیح داد: در واقع این رئالیتی‌شوها کمک می‌کنند مخاطبان با نحوه معاشرت و همچنین برخورد این هنرمندان با مسائل آشنا می‌شوند و نکته دیگر این است که چون مسابقه مافیا یک مسابقه استنتاجی است و بازیکن برای پیشروی نیاز به فکر و تحلیل دارد مخاطب علاقه دارد ببیند که آن فرد خاص در این موقعیت چگونه با این چالش برخورد می‌کند و همچنین سعی دارد خود را هم درگیر این چالش کند به همین دلیل من فکر می‌کنم این درگیری مضاعف می‌شود و کمک می‌کند برنامه‌ای ساخته شود که برای بیننده‌اش قابل پیگیری است؛ چراکه ما می‌بینیم این برنامه با مدت زمانی شاید بیش از دو ساعت هم برای بیننده خسته‌کننده نیست.

ابتدا نگران بودم

رازانی در پاسخ به اینکه مواجه شدن مخاطب با شخصیت واقعی شما به عنوان بازیگر این نگرانی را به همراه نداشت که شاید این مواجهه منجر به قضاوت‌هایی درباره شخصیت شما شود؟ هم اظهار کرد: قطعاً این نگرانی وجود دارد و من هم به آن فکر کردم اما از نظر من درصدی از این هیجان و شور و اشتیاقی که در این برنامه وجود دارد به همین مسئله مربوط می‌شود. من نگران این هستم که مورد قضاوت مخاطب قرار بگیرم یا اشتباهی مرتکب شوم که مخاطب را عصبانی کنم. تصور کنید یک فوتبالیست ماه‌ها تمرین می‌کند و در تمرینات بارها پشت توپ قرار می‌گیرد و پنالتی می‌زند و هر بار هم گلزنی می‌کند و در یک مسابقه ویژه که مثلاً در جام جهانی است پنالتی را از دست می‌دهد و همه را از دست خودش عصبانی می‌کند.

وی در تکمیل همین صحبت‌هایش بیان کرد: از آنجا که این برنامه هم یک مسابقه واقعی است چنین حالتی دارد و ممکن است من در تمرینات خیلی خوب ظاهر شوم اما جلوی دوربین دچار اشتباهاتی شوم که منجر به شکست تیمم شود. این ترس از اشتباه و مورد قضاوت قرار گرفتن قطعاً وجود دارد اما همین شرایط و درگیری ما بازیگرها یکی از ویژگی‌های رئالیتی شو است که جذابیت اثر را دو چندان می‌کند. در واقع تماشاچی تمرین‌های ما را که شاید در آن‌ها عملکرد بهتری داشتیم، ندیده اما کوچکترین اشتباه ما جلوی دوربین را می‌بیند و این واقعاً ترسناک است.

بازیکنان فرصتی برای جبران اشتباه ندارند

بازیگر سریال‌های «جیران»، «هزاران چشم»، «شهریار»، «بچه‌های نسبتا بد» و «ایلدا» درباره اینکه در این رئالیتی شو بازیکنان فرصتی برای جبران اشتباه داشتند یا همه چیز واقعی و با قواعد بازی پیش می‌رفت؟ هم توضیح داد: بازیکنان «پدرخوانده ۲» هیچ فرصتی برای جبران اشتباهشان ندارند. همه آنچه که مخاطب می‌بیند با یک برداشت ضبط شده و اگر تعدد زاویه دید وجود دارد در واقع کات سینمایی نیست و دوربین سوئیچ می‌شود؛ چراکه فکر می‌کنم حدود ۲۰ دوربین در لوکیشن وجود دارد و همه دوربین‌ها هم خارج از کشتی هستند و زمان برنامه کاملاً رئال‌تایم است و ما اگر سه ساعت درگیر بازی بودیم زمان ضبط هم سه ساعت است.

رازانی همچنین در پاسخ به اینکه تغییراتی که در بازی مافیا برای برنامه «پدرخوانده ۲» صورت گرفته چقدر در موفقیت این برنامه تأثیرگذار بوده است؟ چنین گفت: مافیا یک بازی جهانی است و کسی نمی‌تواند آن را متعلق به خود بداند اما «پدرخوانده» بازی جهانی مافیا به روایت سعید ابوطالب است. تا جایی که من می‌دانم از بازی مافیا سناریوهای مختلفی اقتباس شده و بازی پدرخوانده یکی از همین سناریوها است. کاراکترها تغییر کرده‌اند و نحوه بازی نیز تغییر کرده است. به عنوان مثال شما در هیچ یک از سناریوها کارت آخر تعریف نشده و آقای ابوطالب در این نسخه از بازی این کارت‌ها را تعریف کرده است. در واقع من فکر می‌کنم هر کس می‌تواند روایت خودش را از این بازی داشته باشد.

سناریوی ابوطالب برای مخاطب ایرانی مناسب است؟

بازیکن «پدرخوانده» سپس در واکنش به این پرسش که چقدر سناریوی سعید ابوطالب از بازی مافیا برای مخاطب ایرانی مناسب است؟ مطرح کرد: بازی «پدرخوانده» در حالی که به تِم اصلی بازی مافیا وفادار است با شناختی که سعید ابوطالب از مدیا و رسانه دارد در بازی تغییراتی ایجاد کرده که بازی کاملاً شخصی شده است و تماشاچی با روایت سعید ابوطالب با این مسابقه همراه می‌شود. 

او تاکید کرد: آقای ابوطالب با یک مخاطب‌شناسی به این پرداخت از بازی مافیا رسیده است. من فکر می‌کنم ما ایرانی‌ها در ادبیات کهن‌مان و حتی ادبیات معاصرمان اصولاً قصه‌گو هستیم و به قصه علاقه داریم. اینکه در این برنامه ما یک کشتی در نظر گرفتیم، این کشتی «جک اسپارو» دارد و گرداننده بازی آقای کامبیز دیرباز هم در ابتدا با یک روایت و قصه، مسابقه را شروع می‌کند این مسابقه را حائز یک ویژگی کرده تا مخاطبی که با بازی مافیا آشنا نیست وارد یک قصه شود و از طریق قصه این برنامه را دنبال کند.

رازانی گفت: در واقع حتی اگر مخاطب بازی مافیا را نشناسد از آنجا که «پدرخوانده» قصه‌ای علاوه بر بازی مافیا دارد، تماشاگر وارد یک قصه می‌شود که او را به شکل دیگری با «پدرخوانده ۲» همراه می‌کند. به نظر من انتخاب قصه کاملاً هوشمندانه بوده و با خلق و خوی ما ایرانی‌ها همراه است و این اثر را چالش‌برانگیزترکرده است.

قبل از «پدرخوانده» مافیا بازی نکرده بودم

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره اینکه پیش از «پدرخوانده» بازی مافیا را تجربه کرده‌ بود؟ توضیح داد: قبل از حضور در مسابقه «پدرخوانده» تجربه بازی مافیا را نداشتم اما تماشاچی فصل اول «پدرخوانده» بودم و آن را می‌شناختم. ما پیش از اینکه جلوی دوربین قرار بگیریم جلسات تمرینی بسیاری داشتیم و آقای مرتضی ابوطالب و آقای علی صفردوست دو مربی بسیار خوب ما بودند که ما بالای ۲۰ جلسه تمرین داشتیم و بعضی روزها حتی سه بار بازی می‌کردیم و در این بین به ما نکاتی را می‌گفتند و حتی تمرین ما به ۱۰ ساعت هم می‌رسید.

سینا رازانی در پاسخ به اینکه آیا بازخوردی از برنامه «پدرخوانده ۲» داشتید؟ خاطرنشان کرد: برخی دوستان به من لطف داشتند و نظرات مثبتی از آنها شنیدم و در صفحه شخصی‌ام هم از افراد آشنا به بازی مافیا تحلیل‌هایی شنیدم که خوشبختانه عملکرد من را در این بازی مثبت و درست می‌دانستند و این برای من بسیار دلگرم‌کننده بود و امیدوارم در ادامه بیننده‌ها را ناامید نکنم.

به گزارش ایسنا، مجموعه رئالیتی شوی «پدرخوانده ۲» به کارگردانی سعید ابوطالب از پلتفرم «فیلم نت» در حال پخش است.

در این رئالیتی شو بازیکنان که از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی هستند بازی معروف مافیا را با قواعدی تازه یا به اصطلاح با سناریویی جدید در فضایی متفاوت با دیگر آثار مشابه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما