شناسهٔ خبر: 62843987 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پرتاب بطری آب در مسابقات قهرمانی جهان دردسرساز شد

اتحادیه جهانی کاپیتان تیم ملی را تعلیق کرد گرایی المپیک 2024 پاریس را از دست داد؟!

اتحادیه جهانی کشتی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی را از حضور در میادین بین‌المللی تا صدور رای نهایی محروم کرد.

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-

در پی اتفاقاتی که در حین مبارزه محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مسابقات جهانی کشتی 2023 بلگراد رخ داد و پرتاب بطری آب به تشک، اتحادیه جهانی کشتی (UWW) محمدعلی گرایی را به حالت تعلیق درآورد. در مبارزه حساس محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مرحله مقدماتی وزن 67 کیلوگرم مسابقات جهانی، در حالی که نتیجه مساوی دنبال می‌شد، یک بطری آب به تشک پرتاب و مانع از اجرای فن از سوی کشتی‌گیر ژاپنی شد.
بعد از وقفه ایجادشده در این مبارزه، کشتی با نتیجه مساوی به ‌سود گرایی تمام شد اما با توجه به حساسیت مبارزه‌های این وزن از جهت کسب سهمیه المپیک، ژاپنی‌ها نسبت به پرتاب بطری به تشک معترض شدند و اعتقاد داشتند این اقدام منجر به عدم اجرای فن از سوی کشتی‌گیرشان و تغییر نتیجه شده است. آنها محمدعلی گرایی برادر بزرگ‌تر محمدرضا را پرتاب‌کننده بطری به تشک معرفی کردند، به این ترتیب محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی فعلاً اجازه حضور در مسابقه‌ای را ندارد تا اینکه در مورد اتفاقی که در سالن اشتارک آره‌نا رخ داد، اتحادیه جهانی تشکیل جلسه دهد. این رای ممکن است شامل محرومیت یک‌ساله از حضور در میادین کشتی شود که با این حساب وی حضور در المپیک را از دست خواهد داد. جریمه نقدی و توبیخ نیز از دیگر گزینه‌های کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود.
فدراسیون کشتی نیز دفاعیه خود از عضو تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت‌ها را به اتحادیه جهانی (UWW) ارسال خواهد کرد و باید دید کمیته انضباطی این اتحادیه چه تصمیمی در این‌باره خواهد گرفت و آیا این موضوع محرومیتی برای محمدعلی گرایی در پی خواهد داشت یا نه.
واکنش رنگرز به تعلیق گرایی
در واکنش به انتشار این خبر، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به خبرگزاری فارس گفت: هنوز اطلاع دقیقی از ماجرا ندارم؛ بحث‌هایی اتفاق افتاد اما اجازه دهید اطلاعات بیشتری کسب کنم. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره مسابقات جهانی صربستان و اینکه تیم با تغییراتی به بازی‌های آسیایی اعزام شد، خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی جهان با توجه به حضور روسیه، بلاروس و کوبا و اینکه یک سال قبل از المپیک بود، سطح کیفی بالایی داشت. ما یکی از بهترین نتایج سال‌های ماقبل المپیک را کسب کردیم. شرایط کشتی فرنگی مناسب بود و از نظر عملکردی رشد محسوسی داشتیم، ۴ سهمیه المپیک هم کسب کردیم.
رنگرز ادامه داد: برای حضور در بازی‌های آسیایی زمان کوتاهی برای ریکاوری وجود داشت به همین دلیل تاثیر این موضوع را در وزن ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم دیدیم اما کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز اتفاق خوبی بود که در سه دوره اخیر بهترین عملکرد محسوب می‌شود، هرچند ما انتظار چهار مدال طلا داشتیم. در این خصوص باید بگویم هرچه مورد نیاز ما بود از نظر زیرساختی و حمایت از نظر برنامه فدراسیون کشتی همه‌چیز را فراهم کرده بود.
وی در ادامه صحبت‌هایش درخصوص حضور تیم فرنگی کشورمان در رقابت‌های امیدهای جهان، تصریح کرد: یکی دو روز آینده اردوی امیدها را آغاز خواهیم کرد اما زمان کوتاهی برای حضور در این مسابقات داریم، امیدوارم بتوانیم قهرمانی سال قبل را تکرار کنیم.
تیم‌های ملی امید کشتی آزاد و فرنگی ایران با ترکیب زیر در مسابقات زیر 23 سال جهان شرکت می‌کنند:
کشتی آزاد: ۵۷ کیلوگرم: میلاد والی‌زاده‌، ۶۱ کیلوگرم: علی خسروی، ۶۵ کیلوگرم: یاسین رضایی، ۷۰ کیلوگرم: محمد رمضانعلی، ۷۴ کیلوگرم: سالار حبیبی، ۷۴ کیلوگرم: علی خرمدل، ۸۶ کیلوگرم: علی‌عباس رضایی، ۹۲ کیلوگرم: محمدمبین عظیمی، ۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا‌، ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی.
کشتی فرنگی: ۵۵ کیلوگرم: مهدی احدی، ۶۰ کیلوگرم: امید آرامی، ۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی، ۶۷ کیلوگرم: سید دانیال سهرابی‌، ۷۲ کیلوگرم: امیرعلی عبدی، ۷۷ کیلوگرم: محمد ناقوسی‌، ۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی‌، ۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی‌، ۹۷ کیلوگرم: وحید دادخواه‌، ۱۳۰ کیلوگرم: فردین هدایتی.
۴ ستاره آزاد و فرنگی ایران در لیست شرکت‌کنندگان
آخرین مرحله از مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (اول تا ۷ آبان) در آلبانی برگزار می‌شود که ۵۸۷ کشتی‌گیر از ۵۸ کشور در آن شرکت می‌کنند. در این مسابقات ۱۰ کشتی‌گیر حضور دارند که به‌دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند. ۴ ستاره بزرگ کشتی آزاد عبارتند از: ولادیمری گامکرلیدزه (گرجستان)، تاتسویا شیرآی (ژاپن)، امیرعلی آذرپیرا (ایران) و امیررضا معصومی (ایران).
اتحادیه جهانی کشتی در ادامه گزارش خود نوشت: آذرپیرا که نماینده وزن 92 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی بزرگسالان بود، در مسابقات زیر 23 سال در وزن 97 کیلوگرم رقابت خواهد کرد. او در بلگراد به‌دلیل مصدومیت کامران قاسم‌پور جایگزین وی شد. بزرگ‌ترین رقیب آذرپیرا اسلام ایلیاسوف از آذربایجان و دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان خواهد بود. برای اینکه ایران سنگر خود را در فوق‌سنگین حفظ کند هم معصومی برای رسیدن به قهرمانی باید برای دومین سال متوالی از سلیمان مناشویلی عبور کند.
در کشتی فرنگی ۴ ستاره مطرح عبارتند از: ایمان محمدی (ایران)، سید دانیال سهرابی(ایران)، استیون تاکاس (مجارستان)، الکس زوکه (مجارستان). سهرابی پس از رقابت در وزن 72 کیلوگرم برای مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان، به وزن دلخواه خود یعنی 67 کیلوگرم می‌رود. در بلگراد سهرابی در اولین مبارزه خود مقابل آرتور پولیتایف از اوکراین پیروز شد اما مقابل علی ارسلان قهرمان جهان از صربستان شکست خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما