شناسهٔ خبر: 62834210 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و سکه امروز 18 مهر 1402/ بازگشت سکه به کانال 30 میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز هم روند متفاوتی دارند، طلا افزایشی و قطعات سکه کاهشی هستند. امروز دلار و طلای جهانی نزولی هستند. به نظر می‌رسد اندکی از هیجانات بازارها که از جنگ حماس و اسرائیل ناشی شده بود، تخلیه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، سه‌شنبه 18 مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه همچون روز گذشته راه جداگانه‌ای می‌روند؛ اما رون آنها بر عکس دیروز است. امروز قیمت طلا صعودی و قیمت سکه نزولی است. همچنین قیمت دلار و انس جهانی نیز روند کاهشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر  افزایشی است و دو میلیون و 462 هزار و 600 تومان معامله می‌شود که حدود 9 هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 30 میلیون و 689 هزار تومان است؛ حدود 312 هزار تومان کمتر از دیروز. روز گذشته سکه امامی در کانال 31 میلیون تومانی نوسان داشت.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود 95 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 26 میلیون و 696 هزار تومان رسیده است. دیروز سکه بهار آزادی در ساعاتی از روز در کانال 27 میلیون تومانی نوسان داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 417 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به هفت میلیون و 609 هزار تومان رسیده است. این رقم در ساعاتی از دیروز از هشت میلیون تومان فراتر رفته بود.

حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 126 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود سه میلیون و 704 هزار تومان رسیده است. روز گذشته در برخی از ساعات، این رقم بیش از چهار میلیون تومان ثبت شده بود.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز
قیمت سکه و طلا قیمت سکه و طلا 18 مهر 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 16 میلیون و 190 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 200 هزار تومان کاهش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه نیز با 59 هزار تومان کاهش، روی چهار میلیون و 847 هزار تومان ایستاده است.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت دلار 20 مهر 1402 / مسیر صعودی دلار با کدام سیگنال مسدود شد؟

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 11 میلیون و 393 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. حباب آن نیز 130 هزار تومان کاهش یافته و روی رقم پنج میلیون و 719 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با حدود 200 هزار تومان کاهش، با قیمت شش میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود 14 هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 658 هزار تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر:
ورود بازارساز به بازار ارز/ قیمت دلار نزولی شد

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در 30 روز گذشته حدود 3.07 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,858.46 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.21 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی دو هفته اخیر، قیمت طلای جهانی متاثر از تداوم داده‌های اقتصادی قوی ایالات متحده و نیز ضعف اقتصادی چین، به شدت تحت فشار قرار گرفته و تا حوالی قیمت 1810 دلار سقوط کرده است. تحلیل شرایط حال و آینده طلا را در گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی بخوانید.

مطالعه بیشتر: قیمت طلا و سکه 19 مهر 1402 / سکه امامی ۲۹ میلیونی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در روزهای اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی نداشته است و هر یک روند جداگانه‌ای را رفته‌اند. اما در کل به نظر می‌رسد اندکی از هیجانات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی کاسته شده باشد. قیمت دلار امروز در ایران کاهشی است. نرخ ارز روز گذشته به مرز 53 هزار تومان هم رسید اما امروز بازار روند نزولی داشت و قیمت دلار حدود 300 تومان کاهش داشت. معامله‌گران معتقدند کاهش احتمال ورود ایران به جنگ و دخالت بازارساز، روند بازار ارز را نزولی کرده است.

در بازارهای جهانی نیز قیمت انس بر خلاف روز گذشته کاهشی است. در این شرایط، قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخلی نزولی شده. برخی معامله‌گران بازارهای مالی معتقدند تنش صورت گرفته میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، دوام چندانی نخواهد داشت. گروهی از فعالان بازار طلا چشم به نوسانات قیمت دلار در پی افزایش تنش میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی دارند. به اعتقاد آنها با فروکش‌ کردن تب جنگ درگرفته در منطقه روند قیمت‌ها در بازار طلا به صورت پلکانی کاهشی خواهد شد. آنها می‌گویند روند تقاضا با وجود رشد شارپی قیمت طلا و سکه تغییری نکرده است و مبادلات این بازار در تعادل قرار دارند. برای اطلاعات بیشتر، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 مهر 1402 را بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و  قیمت طلا و سکه 18 مهر 1402 را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 مهر 1402 / ریزش قیمت و تخلیه حباب در بازار طلا

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مطالعه بیشتر:
بازدهی بازارها در هفته دوم مهر 1402/ بازدهی منفی طلا پس از افت ۵۳ دلاری انس جهانی

نظر شما