شناسهٔ خبر: 62829798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

رزمندگان مقاومت با نفوذ دوباره به اراضی اشغالی، تل‌آویو را غافلگیر کردند

سکته صهیونیست‌ها در نوار غزه

درگیری بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیستی درعملیات بزرگ «طوفان الاقصی» داخل فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.رژیم اشغالگر قدس در تازه‌ترین آمار خود هلاکت 1200 صهیونیست را در عملیات طوفان الاقصی تأیید کرد. روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت یک شنبه‌شب گزارش داد که طبق ارزیابی‌های موجود تعداد اسرائیلی‌های کشته‌شده در این عملیات به 1000 و تعداد اسرا به بیش از 150 تن رسیده است

صاحب‌خبر -

درگیری بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیستی درعملیات بزرگ «طوفان الاقصی» داخل فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.رژیم اشغالگر قدس  در تازه‌ترین آمار خود هلاکت ۱۲۰۰ صهیونیست را در عملیات طوفان الاقصی تأیید کرد. روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت یک شنبه‌شب گزارش داد که طبق ارزیابی‌های موجود تعداد اسرائیلی‌های کشته‌شده در این عملیات به ۱۰۰۰ و تعداد اسرا به بیش از ۱۵۰ تن رسیده است، همچنین شمار زخمی‌ها بیش از ۲۲۰۰ نفر برآورد می‌شود.اما این آمار بار دیگر در ساعات پایانی دیروز تغییر کرد.

 

مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو می‌گویند با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط ممکن مواجه هستند و حتی قدرت توصیف ابتدایی صحنه منازعه را نیز ازدست‌داده‌اند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با اعلام این‌که اسرائیل در وضعیت جنگی قرار دارد، سرتیپ «گال هرش» را مسئول پرونده اسرا و مفقودین قرار داد.ارتش رژیم صهیونیستی همچنین لیستی از ۱۶ نظامی خود را که تا دومین روز عملیات الاقصی به هلاکت رسیده بودند، منتشر کرد که ۵ تن از آن‌ها متعلق به تیپ نخبه گولانی هستند.

 سردرگمی صهیونیست‌ها از تکرار عملیات ویژه حماس  از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: احتمال می‌دهیم عناصر مسلح از طریق تونل به شهرهای اسرائیلی نفوذ کنند. ارتش اسرائیل طبق هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با ارتش آمریکا عمل می‌کند.
ارتش رژیم اشغالگر همچنین اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ هدف راهبردی را در نوار غزه بمباران کرده و همچنان درحال درگیری در ۷ یا ۸ نقطه در نزدیکی غزه است.خبرنگار المیادین از حملات جدید رژیم اشغالگر به شرق غزه و افزایش تعداد شهدای فلسطینی خبر داد.بر اساس این گزارش جنگنده‌های صهیونیستی در حملاتی سنگین تعدادی از منازل غیرنظامیان و مساجد غزه را هدف قرار دادند.

در طرف فلسطینی، گردان‌های شهدا الاقصی در کرانه باختری اعلام کردند که رزمندگان این گردان‌ها نظامیان صهیونیست را که به منطقه طولکرم یورش برده بودند مورد هدف قرار دادند.«ابوحمزه» سخنگوی نظامی سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) اعلام کرد که مقاومت در فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد و جنگ با قدرت ادامه خواهد داشت. این نبرد فلسطینی‌ها مداوم و مستمر است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده گسترش می‌یابد.

 ابتکار عمل در دستان مقاومت 
ابوحمزه در یک فایل صوتی تأکید کرد: لازم بود مقاومت ابتکار عمل را به‌دست بگیرد و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کند. از همه فلسطینیان در هرکجا به‌ویژه کرانه باختری می‌خواهیم بخشی از عملیات طوفان الاقصی باشند و پیام وحدت میادین را با قدرت مخابره کنند.

وی ضمن ستودن اقدام شجاعانه همه کسانی که پشت مقاومت ایستاده‌اند تأکید کرد که وحدت عرصه‌ها در کل منطقه در مقابله با دشمن صهیونیستی وجود دارد. دستاوردهای مقاومت دائماً دشمن را شکست می‌دهد و فلسطینی‌ها بیش از گذشته به آزادی نزدیک شده‌اند.

 احتمال انفجار اوضاع کرانه باختری مقابل اشغالگران
«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی با قدرت ادامه دارد اعلام کرد، احتمال شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری مقابل رژیم اشغالگر وجود دارد و پروژه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اشغالگران در این منطقه بیهوده است.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت همه اطلاعات درباره مزدوران و نقشه‌های دشمن را به دست آورده‌اند تأکید کرد: رزمندگان ما طبق دستورات رهبری مقاومت در ۷ نقطه با نظامیان رژیم اشغالگر درگیر شده‌اند. نیروهای مقاومت توانستند بر موضع «ایرز» رژیم صهیونیستی مسلط شوند و همه اطلاعات موجود درباره جاسوسان و برنامه‌های این رژیم را به دست بیاورند.

حمدان تأکید کرد: در مسیری حرکت می‌کنیم که می‌تواند اوضاع کرانه باختری را مقابل رژیم اشغالگر شعله‌ور کند واحتمال آن زیاد است. ما امکان آزادی فلسطین را در نبرد طوفان الاقصی که شکنندگی ارتش اسرائیل را به نمایش گذاشت، می‌بینیم. این عملیات ثابت کرد که آرمان فلسطین همچنان پابرجاست. 
این مسئول حماس در ادامه تصریح کرد: صحنه عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد اسرائیل نمی‌تواند از خودش دفاع کند و این پیامی آشکار است برای همه طرف‌هایی که در پی عادی‌سازی با این رژیم هستند. اکنون اصلاً زمان صحبت درباره میانجی‌گری‌های سیاسی نیست و ما تماس‌هایی در این زمینه دریافت کرده‌ایم اما وقتی برای پرداختن به آن‌ها نداریم. 

 هشدار حماس به آمریکا 
از سوی دیگر، سخنگوی حماس نسبت به ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه با اعزام ناوهواپیمابر جهت حمایت از رژیم صهیونیستی هشدار داد. به گزارش شبکه خبری «الجزیره» سخنگوی حماس گفت که آمریکا متوجه پیامدهای اعزام ناو هواپیمابر خود نزدیک  اسرائیل باشد و اعلام آمریکا مبنی بر استقرار ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، مشارکت واقعی در تجاوز به مردم ماست.»

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرد که دستور حرکت ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به شرق مدیترانه را صادر کرده است.  منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند  که هم‌زمان با تشدید تنش بین نیروهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی، ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه قصد تحرکاتی را دارد. ارتش آمریکا قصد دارد کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیماهای نظامی خود را به‌عنوان حمایت از   تل‌آویو به فلسطین اشغالی نزدیک‌تر کند.در رویدادی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته، تلفنی با یکدیگر درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد طرفین( نتانیاهو و بایدن ) حتی در صورت تجمیع توان محاسباتی و تاکتیکی واشنگتن و تل‌آویو قدرت مدیریت صحنه نبرد علیه حماس را از دست بدهند. شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگ‌ترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. صبح شنبه، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دوساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.اکنون دامنه این عملیات تشدید شده و مسیر تنفس مسموم رژیم اشغالگر قدس را مسدود ساخته است. 

نظر شما