شناسهٔ خبر: 62816856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

بازتاب جنگ مقاومت و رژیم صهیونیستی در خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان؛

سانسور دلاور مردی‌های رزمندگان مقاومت و تلفات رژیم صهیونیستی

در عرف رسانه‌های فلسطینی نتیجه رشادت و دلاورمردی‌های مبارزان فلسطینی در صدر خبرها قرار می گیرد، اما شیوه پوشش اخبار از سوی خبرگزاری تشکیلات خودگردان قابل توجه و تأمل است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) "محمد الضیف"، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس روز  شنبه(15 مهر 1402) شروع عملیات "طوفان الاقصی" در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 

عملیات طوفان الاقصی به قدری موفقیت آمیز بود که جهان را شوکه کرد و در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفت.

 

موفقیت حمله برق‌آسا مقاومت فلسطین و تحقیر صهیونیست‌ها در صدر اخبار  رسانه‌های فلسطینی،  و رسانه های محور مقاومت و همچنین اغلب رسانه‌های منطقه و جهان  قرار دارد اما گویا خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردانِ محمود عباس مشی متفاوتی دارد و از این قاعده مستثنی است.

 

میزان غافلگیری و موفقیت این عملیات به اندازه‌ای بود که مقامات اسرائیلی را واردار کرد به توان بالای نیروهای مقاومت لب به اعتراف بگشایند.

 

سانسور دلاورمردی های رزمندگان مقاومت

رزمندگان مقاومت فلسطین صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.  خبرگزاری تشکیلات خودگردان فلسطین حملات همه جانبه رزمندگان مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را پوشش نداده است.

 

در گزارشات خبرگزاری وفا از نفوذ مبارزان مقاومت به داخل اراضی اشغالی و تسلط مقاومت فلسطین بر ۷ شهرک صهیونیست‌نشین خبری نیست! حتی رسانه‌های صهیونیستی از تسلط نیروهای مقاومت فلسطین بر هفت شهرک در اطراف غزه خبر داده و گفته‌اند نیروهای ویژه این رژیم در تلاش برای کنترل بر این مناطق هستند.

 

در خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان از عبور موشک‌های حماس از پدافند هوایی غیرقابل نفوذ اسرائیل خبری نیست! در همان دقایق نخست آغاز عملیات بیش از پنج هزار موشک از نوار به سمت اسرائیل شلیک شد، و پدافند هوایی اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین نتوانست این حملات را خنثی کند.

 

سانسور دلاورمردی های رزمندگان مقاومت در حالی است که آنها پس از تصرف بخش‌هایی از اراضی اشغالی، اکنون تنها چند کیلومتر با کرانه باختری فاصله دارند، و رژیبم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشروی آنها دست به دامان همپیمنان سنتی خود (آمریکا) شده است. این پیروزی بزرگ باعث شد اشخاص سرشناس از جمله ایلان ماسک تا دیروز دربرابر جنایات اشغالگران در سکوت به سر می بردند، زبان بگشایند و از لزوم ایجاد راه حل عادلانه برای دو طرف سخن به میان آورد! هدف نیز مشخص است:

 

سانسور تلفات رژیم صهیونیستی

میزان تلفات رژیم اشغالگر به حدی بالا بود که به گفته منابع صهونیستی اشغالگران برای توقف حملات حماس به اراضی اشغالی دست به دامن مصر شده و از این کشور خواسته با حماس وارد مذاکره شود. در خبرگزاری وفا اما خبری از عجز صهیوینست ها در مواجهه با رزمندگان مقاومت دیده نمی شود.

 

درحالی که تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی به بیش از هزار کشته و بیش از 2 هزار مجروح رسیده، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان خبری در این خصوص منتشر نکرده است. ارتش رژیم صهیونیستی تصاویری از نظامیان کشته شده خود در عملیات طوفان الاقصی را منتشر کرد که خبرگزاری وفا به آن بی توجه بوده است.

 

اسارت زنان، سربازان و فرماندهان اسرائیلی توسط نیروهای فلسطینی نیز در خبرگزاری وفا پوشش داده نشده است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بر اساس برآوردها تعداد اسرای صهیونیست نزد جنبش حماس به 150 نفر می‌رسد.

 

تصاویری از نظامیان و شهرک نشینانی که از سوی شبه‌نظامیان فلسطینی به گروگان گرفته شده‌اند در اغلب رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

 

شبکه سی ان ان نیز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد صهیونیست‌هایی که حماس اسیر کرده بی‌سابقه است.

 

رسانه تشکیلات خودگردان همچنین از تلفات و خسارت های اقتصادی رژیم صهیوینستی اشاره ای نداشته است.

 

کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی از خسارت‌های سنگین عملیات نظامی طوفان الأقصی ضد رژیم صهیونیستی خبر داده و آن را برای اقتصاد بحران‌زده اسرائیل غیر قابل تحمل ارزیابی کردند.

بنابر اعلام جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، با آغاز جنگ در سرزمین‌های اشغالی تحصیل دانش آموزان از تل‌آویو گرفته تا مناطق مرزی نوار غزه متوقف شده و صدها منطقه صنعتی و تاسیسات تجاری و بازار نیز که شریان اقتصادی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، تعطیل شده است.

 

خبرگزاری تشکیلات خودگردان همچنین شکست اطلاعات و رژیم اشغالگر را سانسور کرده و به آن نپرداخته است. درحالیکه بیشتر تحلیلگران و صاحب‌نظران بین‌المللی رسانه‌ها نسبت به غافل‌گیری و شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی متفق‌القول بوده‌اند.

 

حملات غافلگیر کننده اخیر نیروهای مقاومت دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار داد؛ به گونه‌ای که در روزها و ساعات گذشته هیج نشانه‌ای از طرف رژیم صهیونیستی دال بر پیش بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود نداشته است.

 

وزیر دفاع اسبق آمریکا عملیات برق آسای فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را یک شکست اطلاعاتی خوانده و پیش‌بینی کرد که این اتفاق پیامدهای دامنه دار پایداری خواهد داشت.

 

اکتفا به پوشش اخبار حملات ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی

خبرگزاری وفا تنها به پوشش اخبار مربوط به بمباران منازل مسکونی و شهادت ده‌ها شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه اکتفا کرده است.

 

جنگنده های اسرائیلی همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه به ویژه خانه ها و ساختمان های مسکونی ادامه می دهند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه 510 فلسطینی در حملات دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده و 2750  نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

نتیجه

غربی‌ها با عملیات روانی معکوس قصد دارند شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها را سانسور کنند و نگذارند تا آن تصویرسازی‌های جعلی از هیمنه ساختگی نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها، نزد افکارعمومی شکسته شود و خبرگزاری وابسته به تشکیلات خودگردان نیز این خط خبری را دنبال می کند و پیروزی جبهه مقاومت را سانسور می‌کند.

 

در خبرگزاری وفا از حمله به دومین نیروگاه بزرگ رژیم صهیونیستی، اعلام وضعیت فوق‌العاده در سرزمین‌های اشغالی، اصابت موشک به قلب تل‌آویو، اسارات ده‌ها صهیونیست، هلاکت صدها صهیونیست، خسارت‌های سنگین اقتصاد رژیم صهیوینیستی، شکست خانه عنکبوت و هیمنه ساختگی نظامی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبری نیست. حتی یک تصویر از موشک های مقاومت، فرار صهیونیست ها، آثار خسارت های وارد شده به مناطق صهیونیست نشین بر اثر شلیک موشک در خبرگزاری وفا دیده نمی شود. شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان را بیمناک و نگران کرده است.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما