شناسهٔ خبر: 62810461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«ناامیدی» آمریکا از بیانیه چین درباره «طوفان الاقصی»

صاحب‌خبر -
«ناامیدی» آمریکا از بیانیه چین درباره «طوفان الاقصی»
خبرگزاری آریا-چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، روز دوشنبه اعلام کرد که از بیانیه وزارت خارجه چین که هیچ گونه همدردی یا حمایتی از اسرائیل در «در این دوران سخت» نشان نداده است، ناامید شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛اظهارات شومر در جریان دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه چین بیان شد.

شومر که در پکن به سر می برد، با اشاره به عملیات گسترده (طوفان الاقصی) که توسط حماس فلسطین راه‌اندازی شد، گفت: من از شما و مردم چین می خواهم که در کنار مردم اسرائیل بایستید و این حملات وحشیانه و بزدلانه را محکوم کنید.

دیروز یکشنبه، چین نگرانی خود را از تشدید تنش بین اشغالگران اسرائیل و فلسطینی ها ابراز کرد و از همه طرف ها خواست تا خویشتن داری کنند.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن عمیقاً نگران تشدید تنش و خشونت بین فلسطین و اسرائیل است و از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد آرامش و خویشتن‌داری را حفظ کنند، فورا آتش‌بس کنند، از غیرنظامیان محافظت کنند و از وقوع جنگ بیشتر جلوگیری کنند. »

پکن در بیانیه خود «درگیری‌های مکرر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد که رکود طولانی در روند صلح دیگر پایدار نیست» و تنها راه برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل اجرای راه حل دو دولتی و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

چین همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌ها برای حل مناقشه، از سرگیری مذاکرات صلح بین دو طرف و تلاش برای دستیابی به صلح پایدار را تشدید کند و بر تلاش خود برای دستیابی به این هدف با جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

نظر شما