شناسهٔ خبر: 62787325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد:

آنچه رخ داد، سراسر شگفتی و ناگهانی بود

رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد در گفت‌وگو با CNN: پیش از آغاز درگیری، هیچ گونه هشداری دریافت نکرده بودیم و آنچه رخ داد، سراسر شگفتی و ناگهانی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی خبرگزاری بسیج، افرایم هالیوی با اذعان به قدرت نظامی مقاومت گفت: ما نمی‌دانستیم که آنها این تعداد موشک دارند و انتظار نداشتیم به اندازه امروزموشک‌ها کارآمد و مؤثر باشند.


این مقام اطلاعاتی تصریح کرد که تا این لحظه از درگیری، بیش از ۳ هزار موشک و راکت از سوی غزه به «اسرائیل» شلیک شده است و این فراتر از تصور ما بود.


بنیامین نتانیاهو در جدیدترین موضع‌گیری خود درباره عملیات موشک باران مقاومت گفت: «ما در این نبرد کنار هم می‌ایستیم و این جنگ طولانی و سخت خواهد بود.ِ»


وی همچنین افزود: «ما به سمت یک جنگ طولانی و دشوار می‌رویم که در نتیجه حمله مرگبار حماس به ما تحمیل شده است. ما حمله را آغاز کرده‌ایم و بدون استراحت ادامه خواهیم داد.»
به گفته نخست‌وزیر رژیم تروریست صهیونیستی، کابینه تل‌آویو تصمیم گرفت ورود برق، سوخت و کالاهای نوار غزه را قطع کند.


مقامات رژیم صهیونیستی نگران تعداد بالای اسرا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به سوالات در مورد سرنوشت حملات مقاومت گفت: تعداد نظامیان و غیر نظامیان به اسارت گرفته شده از سوی حماس، سرنوشت و معادله افق درگیری در روزهای آینده را تعیین خواهد کرد.


وی اضافه کرد: همچنان نیروهای جنبش حماس در داخل «اسرائیل» و شهرک‌ها حضور دارند و درگیری کماکان در جنوب «اسرائیل» با نظامیان حماس ادامه دارد.


گفتنی است منابع عبری زبان بامداد یکشنبه از خروج ارتش لبنان و صلح بانان سازمان ملل از خط حائل مرزی میان رژیم صهیونیستی و لبنان خبر دادند.


دست‌کم ۱۰۰ اسرائیلی در اسارت نیروهای فلسطینی هستند


روزنامه یدیعوت آحارونوت: ارزیابی اولیه مقامات تل آویو حاکیست دست‌کم ۱۰۰ اسرائیلی که در میان آنان افسران ارشد نظامی، سربازان و غیرنظامیان نیز هستند در غزه در اسارت نیروهای فلسطینی هستند.


درخواست آمریکا از محمود عباس در میانه جنگ در فلسطین
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده و از او خواسته است تا برای آرام کردن اوضاع گام بردارد.


به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن از رهبری تشکیلات خودگردان خواسته است تا حملات حماس به اسرائیل را محکوم کنند و همچنین از تشکیلات خودگردان می‌خواهد که گام‌های خود را برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانه باختری افزایش دهد.


شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جریان (جنگ طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر افزایش یافت)
در همین ارتباط نیز، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۰ نفر خبر داد.

نظر شما