شناسهٔ خبر: 62785570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

مقاومت فلسطین در عملیاتی انتقام ۷۰ سال ظلم صهیونیست‌ها را گرفت؛

طوفان قاصم راکت‌های مقاومت به تل‌آویو رسید + فیلم انهدام برجک‌ رژیم صهیونیستی با پهپاد + فیلم «نگران نباش کسی بهت دست نمی‌زنه»+ فیلم

احتمالا جمعه شب خواب به چشمان محمد مصری (محمد ضیف) فرمانده گردان‌های قسام جنبش حماس و نیروهایش، نیامده است. آنها ضیافتی باور‌نکردنی را برای ارتش صهیونیستی تدارک دیده‌ بودند؛ ضیافتی با حداقل ۵ هزار موشک و راکت آن هم در نیم ساعت. این موشکباران همه نقشه‌های از پیش طراحی‌شده برای پایان دادن به آرمان فلسطین و پیگیری روند عادی‌سازی را بر باد داد.

صاحب‌خبر -
طوفان قاصم

فرهیختگان: احتمالا جمعه شب خواب به چشمان محمد مصری (محمد ضیف) فرمانده گردان‌های قسام جنبش حماس و نیروهایش، نیامده است. آنها ضیافتی باور‌نکردنی را برای ارتش صهیونیستی تدارک دیده‌ بودند؛ ضیافتی با حداقل ۵ هزار موشک و راکت آن هم در نیم ساعت. این موشکباران همه نقشه‌های از پیش طراحی‌شده برای پایان دادن به آرمان فلسطین و پیگیری روند عادی‌سازی را بر باد داد. ساعت 7 صبح شنبه، عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شد و بلافاصله پس از آن آژیرهای خطر در تل‌آویو و عسقلان به صدا در‌آمدند. 20 دقیقه بعد، حدود هزار مبارز فلسطینی وارد شهرک‌های اطراف نوار غزه شدند و کمی بعد نیز تصاویر این ورود در رسانه‌ها منتشر شد. یک ساعت و نیم پس از آغاز عملیات پیام صوتی محمد ضیف درباره آغاز عملیات «طوفان الاقصی» منتشر شد؛ پیامی که نشان می‌داد دلیل اصلی این عملیات غافلگیرانه علیه صهیونیست‌ها، تعرض مداوم آنها به مسجدالاقصی و برنامه‌ریزی‌شان برای از بین بردن مظاهر اسلامی در آن بود. سرعت اجرای این عملیات به نحوی بود که روزنامه هاآرتص مدعی شد «حماس، این عملیات را در طول ماه‌ها طراحی کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت، در حالی که ارتش اسرائیل، با شکستی توصیف‌ناپذیر مواجه شد.» کمتر از پنج ساعت بعد، رادیو رژیم‌صهیونیستی از اسارت بیش از 35 صهیونیست خبر داد. برخی منابع از اسارت ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر دادند. روزنامه معاریو نیز از مفقود شدن ده‌ها اسرائیلی در جنوب در اطراف نوار غزه خبر داد و این حمله را «فراتر از فروپاشی سامانه اطلاعاتی و امنیتی» رژیم خواند. برخی منابع خبری از اسارت ژنرال ‌نمرود آلونی‌، فرمانده سابق واحد جنوب ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده لشکر غزه به‌دست نیروهای مقاومت فلسطین خبر داده‌اند. به جز اسارت، در بین کشته‌ها، فرماندهانی از ارتش هم حضور داشته‌اند که سخنگوی ارتش رژیم، اعلام نام آنها را به «بعدا» موکول کرده است.

همزمان با عملیات، تصاویر آن از سوی بازوی رسانه‌ای گروه‌های مقاومت به سرعت در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کرد. ویدئوهایی که صهیونیست‌ها از این حمله منتشر کرده‌اند، بیش از هر چیز این نبرد را شبیه نبردهای آخرالزمانی کرده است. در ویدئوها، صدها صهیونیست از بیم موشک‌ها و راکت‌های مقاومت، بی‌هدف در حال دویدن در بیابان‌ها هستند. خودروها و منازل در آتش می‌سوزند و شهرها شبیه به شهر ارواح شده‌اند. براساس اخباری که منابع خبری رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند، عملیات مقاومت دست‌کم 200 کشته و 800 زخمی بر جای گذاشته است. از همین رو نیز خبرنگار «یدیعوت آحارونوت» بدون توجه به اینکه پاسخ صهیونیست‌ها به این حملات چه خواهد بود، آن را «شکست بزرگ‌تر از شکست جنگ 1973» خواند چراکه به تعبیر وی «امروز هیچ کس از این حمله دیوانه‌کننده خبر نداشت.»‌ روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داده که حدود ۶۰۰ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده که حال ۱۰۵ نفرشان وخیم است یا برخی در وضعیت مرگ بالینی هستند.

در واکنش به این حملات، رژیم‌صهیونیستی با استفاده از جنگنده‌های خود، به غزه حمله کرد و با هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی و برج فلسطین (بلندترین ساختمان غزه)، ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد. براساس اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین تا لحظه نگارش این گزارش 198 فلسطینی شهید و 1601 نفر مجروح شده‌اند. در واکنش به این حملات حماس بیش از ۱۵۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع اعلام کرده‌اند که حزب‌الله لبنان به مصر اطلاع داده است که در صورتی که اسرائیل تصمیم به حمله زمینی به نوار غزه بگیرد، به جنگ خواهد پیوست. با وجود حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه، درگیری‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای در مورد آخرین تحولات میدان نبرد در اطراف غزه اعلام کرد که رزمندگان این گردان‌ها در حال حاضر در ۲۵ نقطه و پایگاه صهیونیست‌ها در اطراف غزه در حال نبرد با دشمن هستند. عصر دیروز ‌صالح العاروری‌، یکی از سران حماس در اظهاراتی تلویحا گفت که این حمله عملیات پیش‌دستانه مقاومت بوده است. او گفته «اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حال آماده‌شدن برای حمله به غزه و کرانه باختری بعد از ایام تعطیلاتش بود.»

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

نظر شما