شناسهٔ خبر: 62778686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش مقامات روسیه به عملیات «طوفان الاقصی»

مقامات روسیه به عملیات امروز «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای در واکنش به انجام عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» اعلام کرد: مسکو جدی‌ترین نگرانی خود از وخامت اوضاع در منطقه و درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل را ابراز می دارد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: روسیه از طرف‌ ها می‌ خواهد تا آتش‌ بس برقرار کنند، خشونت را کنار بگذارند و روند مذاکره را با کمک جامعه بین‌ المللی برقرار کنند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: مسکو تشدید تنش در منطقه درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل را نتیجه عدم پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت می داند.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این ارتباط اعلام کرد که این درگیری با توسل به زور حل نشده و می تواند منحصراً از راه های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد که مسکو خواستار آتش بس فوری میان فلسطین و اسرائیل است.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم در این خصوص به اسپوتنیک گفت، که روسیه در تماس با اسرائیل و فلسطین خواستار آتش بس فوری بین طرفین شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: تشدید تنش های کنونی وضعیت بسیار خطرناکی است. طرفین باید به میز مذاکره بازگردند.

امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌ های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌ های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌ های اسرائیلی در پاسگاه‌ های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ ها دارد.

نظر شما