شناسهٔ خبر: 62767173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساماندهی دستفروشان منطقه ۱۶ در خیابان دشتبان‌زاده

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از ساماندهی و استقرار دستفروشان و بساط‌گستران خیابان‌های صابونیان، جندقی و گشتگاه در منطقه ۱۶ و محدوده بلورفروشان در خیابان دشتبان‌زاده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید بیگی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه دستفروشان و بساط‌گستران این محدوده سال‌ها در این مناطق با ایجاد سد معبر مشکلات ترافیکی و مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده بودند، افزود: طرح ساماندهی دستفروشان این منطقه از یک هفته قبل از اجرا با انجام تبلیغات محیطی وسیع در سطح منطقه اطلاع‌رسانی شده بود و از روز شنبه با همکاری شهرداری منطقه16، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌‌بان، یگان امداد فراجا و با حضور ناظرین و نمایندگانی از اتحادیه و اصناف آغاز شد. 

وی تشریح کرد: پیش از این، طرح‌هایی برای ممانعت از فعالیت بساط‌گستران خیابان‌های صابونیان، دشتبان‌زاده، جندقی و گشتگاه انجام شده بود اما برای نخستین بار است که فرصتی برای ساماندهی کامل دستفروشان و استقرار آنان در محل مناسب فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که این بازار با بیش از 100 غرفه در خیابان دشتبان‌زاده برای انتقال دستفروشان و بساط‌گستران تهیه شده است، افزود: این بازار با سازه‌های سبک برای توزیع عادلانه بین دستفروشان آماده شده است و‌ امکاناتی نظیر روشنایی و سرویس بهداشتی برای آن پیش‌بینی شده است. 

وی در ادامه افزود: برپایی این بازارچه در یکی از نقاط بی‌دفاع شهری بوده که این امر باعث پراکندگی معتادان متجاهر و ایمن شدن این مکان برای حضور شهروندان شده است. 

بیگی بر تناسب تعداد غرفه‌های بازار خیابان دشتبان‌زاده با تعداد متقاضیان تاکید کرد و گفت: از مدت‌ها قبل دستفروشان شناسایی و متناسب با تعداد آن ها غرفه‌های مناسب آماده شده است و متقاضیان پس از ثبت‌نام و احراز هویت می‌توانند در این بازار مستقر شوند. 

وی تصریح کرد: بازار خیابان دشتبان‌زاده با نگاه حمایتی به دستفروشان راه‌اندازی شده است تا این افراد بتوانند بدون ایجاد سد معبر و مزاحمت برای سایرین به کار خود ادامه دهند، قیمت‌گذاری این غرفه ها براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و محیطی منطقه بطور میانگین برای هر متر مربع 15 هزار تومان تعیین شده که این مبلغ توسط پیمانکار برای نظافت، نگهداشت و تامین نیروی انسانی لازم برای حفظ امنیت و نظم بخشی و همچنین جلوگیری از بساط گستری خارج از محدوده بازار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر همچنین با اشاره به استقرار 60 درصد از دستفروشان و بساط‌گستران تا امروز در بازار مذکور عنوان کرد: این بازار تاکنون با 100 غرفه کار‌خود را آغاز کرده است و به‌زودی تعداد آن‌ها به 120 غرفه خواهد رسید. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی این محور توسط شرکت ساماندهی ارایه شده و طی جلساتی که با حضور شهردار و معاون خدمات شهری منطقه 16، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان و شرکت ساماندهی برگزار شد، موضوع مطرح و به تصویب همه اعضای حاضر رسید.

بیگی با بیان اینکه ثبت نام دستفروشان قبل از اجرای طرح توسط پیمانکار معرفی شده توسط شرکت ساماندهی به همراه شهردار ناحیه در محل دستفروشان و به صورت چهره به چهره انجام شده افزود: شرکت ساماندهی چند پیمانکار واجد شرایط را به منطقه معرفی و در نهایت منطقه شرکت تعاونی مشاغل سیار را به عنوان پیمانکار انتخاب کرد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن طرح‌های ساماندهی نیازمند استمرار و همکاری همه جانبه تمامی نهادهای متولی در این حوزه به خصوص عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی است و امیدواریم با تحقق این مهم شاهد موفقیت هرچه بیشتر این چنین طرح‌ها در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما