شناسهٔ خبر: 62751085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پاشینیان بیانیه‌ای را با اتحادیه اروپا در مورد به رسمیت شناختن مرزهای آذربایجان امضا کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در حاشیه نشست گروه سیاسی اروپا در گرانادای اسپانیا بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن مساحت آذربایجان شاملِ قره باغ را به رسمیت شناخت.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: در بیانیه این نشست که با حضور «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان برگزار شد، آمده است: «طرفین متعهد به تمام تلاش‌ها با هدف عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان، مبتنی بر به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت، احترام به مرزها و تمامیت ارضی ارمنستان (29800 کیلومتر مربع) و آذربایجان (86600 کیلومتر مربع) هستند که قبلاً در بیانیه‌های چارلز میشل، رئیس شورای اروپا ذکر شده است.

به این ترتیب پاشینیان مرزهای آذربایجان 86.6 هزار کیلومتر مربع از جمله قره باغ را به رسمیت شناخت، در مقابل، مساحت ارمنستان 29.8 هزار کیلومتر مربع است.

پایشینیان پیش از این تاکید کرد من آماده ارائه استعفای خود هستم اگر این کار به ثبات کشور کمک کند.

آذربایجان در 19 سپتامبر آغاز «اقدامات محلی ضد تروریسم: را برای بازگرداندن نظم قانون اساسی در منطقه قره باغ را اعلام کرد و افزود طی این حمله به مواضع نیروهای مسلح ارمنستان حمله کرده و جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها آسیبی نخواهد دید.

متن این خبر در آرتی

نظر شما