شناسهٔ خبر: 62731689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه:

هنوز تعریف درستی از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن وجود ندارد

رئیس دستگاه قضا گفت: تعریف دقیقی از آزادی ‌های مشروع و چگونگی حمایت از آن‌ها وجود ندارد. در قوانین به این موضوع اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز در ابلاغ به بنده، یکی از مواردی که از من خواستند، حمایت از آزادی‌های مشروع است.

صاحب‌خبر -
هنوز تعریف درستی از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن وجود ندارد
کد خبر: 634629
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۵:۰۱:۲۴

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه چهارشنبه، ۱۲ مهرماه در جمع دانشجویان آذربایجان شرقی، با اشاره به صحبت‌های دانشجویان و اساتید در این مراسم، اظهار کرد: مطالبی که فرمودید حقیقتا استفاده کردم. هر کدام به جای خود بسیار درست و قابل استفاده بود. 

به گزارش ایسنا در ادامه بخش هایی از صحبت های رئیس قوه قضاییه را بخوانید:

 

  • فکر نکنید که در همه دوره‌ها به این سرعتی که امروز به همه مسائل دسترسی می‌یابیم، زمینه ارتقا و شکوفایی فراهم بوده است. یکی از مسائل مهم و زیربنایی استقلال کامل نظام، اقتدار نظام، پیشرفت و آرامش و رفاه مردم، علم و تربیت است. اگر در مسائل علمی پیشرفت نکنیم در سایر موضوعات نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. همه این پیشرفت‌ها علاوه بر فضل پروردگار، عنایت خون شهدا و ایثارگران، مسئله علم است.
  • بالاخره همه ما گناه می‌کنیم و لغزش داریم و معصوم نیستیم. افرادی مرتکب جرم می‌شوند و یکی از وظایف قوه قضاییه نیز اصلاح مجرمان است و باید بستری فراهم شود تا این افراد از گذشته به زندگی عادی در اجتماع برگردند و به خانواده آن‌ها لطمه وارد نشود.
  • گاهی یک جوان در یک مجرایی مرتکب جرمی می‌شود مثلا در شرایط خاص دست به سرقت می‌زند و یا وارد اغتشاشات می‌شود و با وسوسه‌های شیطان‌ صفت‌ها در مسیر مواد مخدر قدم برمی‌دارد، اما آیا نباید برگردد و توبه داشته باشد؟ ما چگونه بستری فراهم کنیم که افراد قابل اصلاح، اصلاح شوند و بتواند توبه کنند و حقوق مردم را جبران کنند و وارد جامعه شوند؟ 
  • تعریف دقیقی از آزادی ‌های مشروع و چگونگی حمایت از آن‌ها وجود ندارد. در قوانین به این موضوع اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز در ابلاغ به بنده، یکی از مواردی که از من خواستند، حمایت از آزادی‌های مشروع است اما با کمال تاسف هنوز تعریف درست از آزادی‌های مشروع و مصادیق آن کاملا مشص نیست البته این موضوع در دستورکار قرار دارد.

نظر شما