شناسهٔ خبر: 62711607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

انواری: گرانی و حجاب را کنار هم نگذارید

حسین انواری عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی می‌گوید: گروهی می‌گویند مناقشه حجاب باعث می‌شود مردم در انتخابات انگیزه‌ای برای رای دادن نداشته باشد، پس بهتر است کوتاه بیاییم. این اظهارنظر در حالی است که مردم ما از نظام تحت هیچ شرایطی زده نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: حسین انواری فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی معتقد است نباید به خاطر گرانی، با بی‌حجابی مماشات کرد. او در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: نباید گرانی و بی‌حجابی را کنار هم بگذاریم. بخش‌های مهم این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

*‌ لایحه حجاب هم مخالفان جدی دارد و هم عده‌ای مُصِرانه از آن دفاع می‌کنند به همین دلیل باید طوری در مذاکرات غیرعلنی درباره آن صحبت می‌شد تا مشکلی بر مشکلات افزوده نشود زیرا بحث حجاب بحثی حساس است و افکار عمومی نسبت به این موضوع نظرات متناقضی دارد.

*‌ نمایندگان مجلس و همه آن‌هایی که به نوعی با این لایحه مرتبط هستند، باید بیشتر مراقب آمران به مهروف و ناهیان منکر باشند؛ ضمن اینکه دستگاه نظارتی و انتظامی در صورت تعدی به آمر به معروف و ناهی از منکر ، حتما با متخلفان برخورد لازم را داشته باشند.

*‌ قانون اساسی و مبانی دینی امر به معروف و نهی منکر را واجب می‌داند و به همین دلیل، دستگاه‌های نظارتی و انتظامی باید فضا را برای این فریضه دینی آماده کنند. البته این اصلاً به معنای هرج و مرج و برخورد‌های سخیف نیست. باید در این باره آموزش لازم داده شود و و مخصوصاً صداوسیما به میدان بیاید و چگونگی هدایت صحیح را به مردم یاد بدهند. گاهی اوقات با یک لبخند و اشاره کوچک اصلاح انجام می‌شود و نیازی نیست که برخورد شدید صورت گیرد. باید به این فکر کنیم که در کسی تفکر غلطی نهادینه شده و به خودش اجازه بی‌حجابی می‌دهد که اگر بلد باشیم، می‌توانیم او را اقناع کنیم.

*‌ به کرات گفته شده است و من و شما شنیده‌ایم که می‌گویند «قانون شرعی را قبول ندارم» این به خودی خود نمی‌تواند دلیلی بر برخورد با شخص باشد. این موضوع وقتی صدق می‌کند که مردم فرقی بین حریم خصوصی و حریم اجتماعی را در رفتارشان لحاظ کنند. نمی‌شود منِ نوعی هر طور که می‌خواهم رانندگی کنم و برای دیگران خطر به وجود بیاورم. اگر همه با تشخیص خود به معابر بیایند، قانون جنگل می‌شود.

*‌ همه می‌دانیم، گرانی نگران‌کننده است و مردم را اذیت می‌کند. اما نباید گرانی و بی‌حجابی را کنار هم بگذاریم. این درست که گرانی دردساز است. اما حجاب و عفاف امری قانونی و شرعی است. همه ملزم هستیم در حکومت جمهوری اسلامی موزاین شرعی را رعایت کنیم. همچنان که نباید کم‌فروشی کنیم و از کار‌های که با اجتماع ضرر می‌زند، دوری کنیم. در واقع اینکه چرا گوشت و ماشین گران است هم باید حساسیت مسئولان را برانگیزد. اما اینکه مشکلات معیشتی را با بی‌حجابی یکی بدانیم، مثل این است که طلا را با آب قاطی کنیم.

*‌ لازم است در همه حرکات اجتماعی خیلی جدی مراقب باشیم که التهاب به وجود نیاید. اما این به هیچ وجه دلیل خوبی برای کنار آمدن با مقوله بی‌حجابی است. گروهی می‌گویند مناقشه حجاب باعث می‌شود مردم در انتخابات انگیزه‌ای برای رای دادن نداشته باشد، پس بهتر است کوتاه بیاییم. این اظهارنظر در حالی است که مردم ما از نظام تحت هیچ شرایطی زده نمی‌شوند و این قبیل برداشت‌ها حاصل عده‌ای معدود بی‌انصاف است که هیچ ربطی به مردم ندارند.

نظر شما