شناسهٔ خبر: 62709131 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ قهرمانان و جام ملت ها

بیانیه باشگاه الاتحاد درخصوص حواشی بازی با سپاهان؛ ناظر AFC گفت ورزشگاه را ترک کنید

باشگاه الاتحاد عربستان پس از لغو دیدارش برابر سپاهان، بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیدار تیم های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته قرار بود برگزار شود اما در نهایت این دیدار لغو شد.

حالا باشگاه عربستانی پس از این اتفاق بینیه ای در این خصوص صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

پس از ورود به ورزشگاهی که بازی با سپاهان ایران در آن برگزار می‌شود، ناظر AFC اعلام کرد که این بازی برگزار نخواهد شد که با توجه به همین موضوع، کاروان تیم ورزشگاه را به مقصد فرودگاه ترک کرد.

باشگاه الاتحاد صحت این تصمیم را پیگیری کرده و از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد که حقوق باشگاه را طبق قوانین و مقررات تضمین شده حفظ کند.

در این زمینه باشگاه از توجه و پیگیری‌های سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عربستان تشکر می‌کند.

واکنش رسمی فدراسیون فوتبال عربستان به لغو بازی الاتحاد با سپاهان

فدراسیون فوتبال عربستان در بیانیه‌ای از تصمیم الاتحاد برای ترک زمین برابر سپاهان حمایت کرد.

فدراسیون فوتبال عربستان نوشت: «آنچه را در دیدار الاتحاد برابر سپاهان که قرار بود دوشنبه‌شب برگزار شود، رخ داد، دنبال کردیم. ما به ستایش از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری بازی در شرایط مناسب می‌پردازیم. AFC چنین تصمیمی را با کمک گزارش‌های نمایندگانش که در ورزشگاه بودند، گرفت.»

در ادامه بیانیه فدراسیون فوتبال عربستان آمده است: «ما حمایت کامل خود را از باشگاه الاتحاد اعلام می‌کنیم و همه راه‌های قانونی را برای حفظ حقوق این باشگاه در پیش خواهیم گرفت.»

الریاضیه مدعی شد؛ سه امتیاز برای الاتحاد و سه جریمه برای سپاهان

روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا سه امتیاز بازی با سپاهان را به الاتحاد خواهد داد.

طبق اعلام این روزنامه عربستانی در صورتی که سپاهان مقصر شناخته شود علاوه سه بر صفر شدن این باشگاه جریمه مالی خواهد شد و حتی از میزبانی هم محروم می شود.

البته دکتر ایمن الرفاعی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان، در واکنش به تصمیم باشگاه الاتحاد و لغو بازی با سپاهان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌گیرنده نهایی است و همه چیز به دست این نهاد است. اگر ثابت شود الاتحاد اشتباه کرده است جریمه خواهد شد. اگر  جریمه خفیف باشد بازی پنج بر صفر به سود سپاهان اعلام و الاتحاد ۱۰ هزار دلار جریمه می‌شود و البته می‌تواند در این رقابت باقی بماند و دیگر بازی‌هایش را انجام دهد.

او ادامه داد: اگر جریمه سنگین باشد الاتحاد از ادامه رقابت‌ها محروم خواهد شد و شاید حتی فصل بعد هم نتواند در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و البته جریمه مالی هم خواهد شد. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تشخیص دهد که هیچکدام از دو تیم مقصر نیستند شاید بازی در زمان دیگری برگزار شود

نظر شما