شناسهٔ خبر: 62706535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

آخرین جزئیات از لغو بازی از سوی الاتحاد

صاحب‌خبر -

ورزش سه نوشت: در فاصله کمتر از سی دقیقه تا شروع بازی دو تیم سپاهان و الاتحاد، تیم میهمان در زمین حاضر نشد. طبق برنامه قبلی دو تیم سپاهان و الاتحاد باید از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر بروند.

با این حال در شرایطی در جو مملو از تماشاگر ورزشگاه نقش جهان همه در انتظار ورود تیم پرستاره عربستانی برای گرم کردن بودند، در فاصله سی دقیقه تا شروع بازی خبری از بازیکنان آنها در زمین نشد. جالب اینکه حتی گلرها نیز که معمولا زودتر از باقی نفرات به زمین می‌آیند هم وارد زمین نشدند تا در نقش جهان همه با تعجب در مورد این قضیه صحبت کنند.

این اتفاق بسیار نادر و عجیب است و دلیل آن مشخص نیست. در حال حاضر سپاهانی‌ها که پس از گرم کردن به رختکن رفته بودند آماده ورود به زمین و اجرای مراسم پیش از بازی می‌شدند اما و رقیب‌شان اصلا در زمین گرم نکرد. تیم فوتبال الاتحاد عربستان که با سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشت بدون بازی ورزشگاه را ترک کرد.
الاتحاد هنوز دلیلی برای این تصمیم خود مشخص نکرده است اما باشگاه سپاهان گفته است که از این تیم عربستانی شکایت خواهد کرد.
AFC هم در واکنشی از ارجاع پرونده این بازی به کمیته‌های مربوطه خبر داده است.

بیانیه فوری ای‌اف‌سی در خصوص سپاهان – الاتحاد

پس از این اقدام عجیب و باورنکردنی ای‌اف‌سی در بیانیه‌ای رسمی در خصوص این دیدار نوشت:

دیدار تیم های سپاهان و الاتحاد از گروه C لیگ قهرمانان آسیا فصل 2023/24 که قرار بود امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، به دلیل اتفاقات غیرقابل پیشبینی لغو شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد خود را مبنی بر تضمین ایمنی و امنیت بازیکنان، داوران، هواداران و همه ذینفعان در مسابقات را تاکید می‌کند.

این موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تصمیمی در خصوص این دیدار خواهد گرفته شد و رای کمیته انضباطی و مسابقات ای‌اف‌سی به سود کدام تیم داده می‌شود.

واکنش یک مقام امنیتی به لغو بازی سپاهان – الاتحاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نسبت به لغو بازی سپاهان – الاتحاد واکنش نشان داد که همشهری آنلاین منتشر کرده است.

محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قرار بود ساعت ۱۹:۳٠ امروز دو تیم سپاهان و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم بروند که علیرغم حضور سپاهان در زمین بازی تیم عربستانی با دلایل بی‌مورد حاضر به حضور در زمین بازی نشده و ورزشگاه را ترک کرد.

وی افزود: ضمن عذرخواهی از مردم و هواداران تیم سپاهان هزینه بازی به کسانی که بلیط تهیه کرده بودند عودت خواهد شد.

جان نثاری تصریح کرد:‌ لازم به ذکر است ورزشگاه نقش‌جهان که برای میزبانی سپاهان به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده بود، مورد تایید ناظران AFCقرار گرفته بود.

صحبت کارشناس داوری درباره بازی سپاهان – الاتحاد و رای AFC

فارس نوشت: کارشناس داوری فوتبال گفت: با توجه به اینکه تیم الاتحاد ورزشگاه را به دلیل واهی ترک کرده این بازی نه تنها 3 بر صفر باید به سود سپاهان اعلام شود بلکه برای تیم عربستانی هم باید جرایمی در نظر بگیرند.

نوذر رودنیل در مورد برگزار نشدن مسابقه سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان به دلیل ترک ورزشگاه از سوی تیم عربستانی اظهار داشت: در چنین شرایطی داور، بازیکنان و مربیان دو تیم و حتی نیمکت‌نشینان کاره‌ای نیستند و حق دخالت در این مسایل را ندارند. تنها کسی که می‌تواند برای برگزاری یا عدم برگزاری یک مسابقه تصمیم‌گیری کند فقط نماینده AFC و ناظر بازی است. او تنها فردی است که حق دارد بگوید مسابقه مثلاً به دلیل امنیت پزشکی یا امنیت انتظامی لغو شود.

وی افزود: در مورد بازی امروز هم فقط نماینده AFC می‌توانسته بگوید مثلاً زمین یا ورزشگاه شرایط برگزاری مسابقه را ندارد نه اینکه بازیکنان الاتحاد یا مسئولان تیم عربستانی بخواهند موضوعات دیگر را بهانه کنند و بگویند به میدان نمی‌آیند. نه تنها بازیکنان و مسئولان الاتحاد بلکه حتی نماینده AFC هم حق اظهارنظر در مورد وجود تندیس یک قهرمان ملی را ندارد.

این کارشناس داوری تأکید کرد: مسئول برگزاری مسابقه صبح بازی به ورزشگاه می‌رود و همه چیز را کنترل می‌کند. او حتی آب سرد و گرم ورزشگاه را هم کنترل می‌کند. همچنین دو ساعت قبل از مسابقه هم به ورزشگاه می‌آید. بنابراین نباید به خاطر اینکه بازیکنان الاتحاد یا مسئولی از این تیم اظهار نظر کرده بخواهد بازی را لغو کند. چون تیم میهمان حقی در مورد این مسئله ندارد.

رودنیل در مور اینکه نتیجه بازی چه خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه تیم الاتحاد ورزشگاه را به دلیل واهی ترک کرده این بازی نه تنها 3 بر صفر باید به سود سپاهان اعلام شود بلکه برای تیم عربستانی هم باید جرایمی در نظر بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما