شناسهٔ خبر: 62697489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

۵۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق امحا شد

 ۱۳۰۰ تن کالای قاچاق به ارزش ۵۲۰۰ میلیارد تومان روز دوشنبه در آیینی با حضور فرمانده انتظامی جمهوری، معاونت پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهی مرزبانی امحا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، آیین امحای کالای قاچاق کشف شده شامل انواع دخانیات، اوازم الکترونیکی، مواد غذایی و مکمل‌های ورزشی و مواد بهداشتی روز دوشنبه امروز دوشنبه از سوی پلیس امنیت اقتصادی در آستانه هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

در آیین امروز یکهزار و ۳۰۰ تن از انواع کالاهای قاچاق که طی ۴۵ مرحله طرح مبارزه کالا کشف شده در معرض رسانه ها و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور امحا شد.از این میزان ۸۰۰ تن کالای قاچاق در تهران بزرگ و ۵۰۰ تن در ۲۵ استان دیگر طعمه آتش شدند.

مبارزه با قاچاق کالا جنگ پنجه در پنجه با استکبار است

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در آیین امروز گفت: مبارزه با قاچاق تنها مبارزه با افراد خاص و قاچاقچیان نیست بلکه پشت پرده این قاچاق همان جنگ ترکیبی و ضربه به اقتصاد کشور و معیشت مردم است. پس در مبارزه با قاچاق کالا پنجه در پنجه استکبار قرار دادیم.

سردار احمدرضا رادان افزود: جنگ با استکبار سازوکار خود و جهاد سنگین لازم دارد. از طرف دیگر برای انگیزه دادن به اصحاب تولید و سرمایه گذاران و حمایت از فعالان اقتصادی داخلی مبارزه با قاچاق کالا ضروری است.

وی با تاکید بر ممانعت بازگشت کالاهای قاچاق به چرخه مصرف افزود: باید قاطعانه گفت که بازار داخل و تولید داخلی با دو بال عرضه و تقاضا باید خود را تنظیم کند و باید ساده پاسخ داد که حتی استفاده مجانی از کالاهای قاچاق ضربه به تقاضا و اقتصاد و معیشت مردم است.

سردار رادان ناامیدی سرمایه گذاران و فعالان تولید را نخستین پیامد استفاده از کالای قاچاق یا بازگشت قاچاق کالا به مصرف دانست و گفت: اقدام و امحای امروز سرآغازی جدید برای مقابله همه جانبه با کالای قاچاق است. اجازه نخواهیم داد که یک برگ از کالا در چرخه مصرف قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود و برای سال های آینده نیز در حوزه مبارزه با قاچاق فصل جدیدی خواهیم بود.

توزیع دوباره کالای قاچاق مبارزه را بی اثر می‌کند

نماینده رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم گفت: شاید از لحاظ فردی بتوان کالاهای قاچاق اکتشافی را در اخیار نیازمندان قرار داد اما در نگاه کلان توزیع این اقلام در عرصه عمومی مبارزه را بی اثر می کند.

مجید رضوی اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز پدیده شومی است که به سرعت تاثیر منفی بر سرمایه‌گذاری و تجارت سالم دارد.

وی گفت: امروزه حتی کشورهای اروپایی نیز موضوع امحا را در دستور خود دارند و نباید به این موضوع به عنوان اقدامی خاص ایران نگاه کرد چون نابودی کالای قاچاق گامی مهم بر نابودی این تجارت است.

رضوی تاکیدکرد: امروزه بیش از ۹۵ درصد مبارزه با کالای قاچاق بر دوش سربازان انتظامی است و باید در این مسیر به پلیس کمک کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما