شناسهٔ خبر: 62680971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

پیش‌بینی ترسناک: چین 191 طلا می‌گیرد!

انتظار می رود تعداد کل مدال های طلا برای تیم چین از 180 مدال فراتر رود و به 191 نیز برسد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، مدیر هیئت چینی حاضر در بازی های آسیایی، درباره چشم انداز مدال های احتمالی این کشور صحبت کرده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو در آستانه گذراندن نیمه راه است و ژانگ شین، دبیرکل هیئت ورزشی چین، دیروز گفت که عملکرد ورزشکاران چینی در نیمه اول بازی‌های آسیایی می‌تواند امتیاز 90 از 100 باشد. عملکرد کلی و تعداد کل مدال‌های طلا فراتر از انتظارات قبل از بازی بود و رکوردی را ایجاد کرده است. نتایج ارزشمند و خوبی وجود دارد، اما هنوز در برخی پروژه‌ها پشیمانی وجود دارد تا مشخص شود راه زیادی تا آمادگی برای المپیک پاریس وجود دارد. در آخرین بازی های آسیایی جاکارتا، تیم چین در مجموع ۱۳۲ مدال طلا کسب کرد. 

ژانگ شین گفت: «پیش بینی می شود مجموع مدال های طلای این هیئت بازی های آسیایی از 180 مدال فراتر رود.»

عملکرد هیئت ورزشی چین فراتر از حد انتظار بود

هیئت چین از روز اول این رقابت ها در صدر فهرست مدال های طلا قرار دارد و تاکنون موفق به کسب 120 مدال طلا شده است. 

ژانگ شین در خصوص عملکرد تیم چین معتقد است که شروع خوبی بوده و چین شتاب خوب برای کسب مدال طلا را حفظ کرده است: «مجموع مدال های طلا از بالاترین حد پیش بینی شده قبل از بازی ها فراتر رفت و عملکرد کلی بهتر از آنی بود که انتظار می رفت.»

علاوه بر مجموع مدال‌های طلا، هیئت چینی در رشته‌های شنا، تیراندازی، ژیمناستیک، اسکیت‌برد و سایر مسابقات پیشرفت‌های زیادی داشته و در بسیاری از مسابقات عملکرد خوبی داشته است. 

ژانگ شین گفت: «تیم چین در نیمه اول این رقابت ها با شکستن 2 رکورد جهانی، 7 رکورد آسیایی و 16 رکورد بازی های آسیایی (به استثنای رکوردهای شکسته شده در مرحله مقدماتی) به نتایج بسیار ارزشمندی دست یافت و بهترین نتایج را به دست آورد. امسال در چندین رویداد به استاندارد کسب مدال طلا در مسابقات جهانی یا بازی های المپیک رسیده ایم.»

علاوه بر این، ژانگ شین معتقد است که تعامل بین پیشکسوتان و تازه واردان نیز از نکات برجسته چین در نیمه اول بازی های آسیایی است. پیشکسوتانی مانند ما لانگ قهرمان سه دوره المپیک و وانگ شون که مدال طلای 200 متر مختلط مردان را در المپیک توکیو کسب کرد، همگی شرایط رقابتی خوبی را حفظ کردند و مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کردند. یه شیون، قهرمان المپیک 2012 لندن، پس از 9 سال به بازی های آسیایی بازگشت و در ماده 200 متر قورباغه زنان قهرمان شد. ژانگ لیانگ قایقران 36 ساله در چهار بازی متوالی آسیایی مدال طلا کسب کرده است.

ژانگ شین گفت: «تحت رهبری و تشویق پیشکسوتان، گروهی از ورزشکاران جوان ظهور کردند، شجاعانه مسئولیت های سنگین را بر دوش گرفتند و عملکرد درخشانی داشتند.»

در بازی های آسیایی، هوانگ یوتینگ تیرانداز زیر 18 سال موفق به کسب سه مدال طلا در ماده 10 متر تفنگ بادی، انفرادی، تیمی و ترکیبی شد. کوی چنشی، جوان ترین عضو هیئت، مدال طلای اسکیت بورد خیابانی زنان را از آن خود کرد. یوان لیینگ دوچرخه سوار 18 ساله پیست به همراه هم تیمی هایش در مسابقات مقدماتی و فینال مسابقات تیمی زنان سه بار پیاپی رکورد بازی های آسیایی و رکورد آسیا را شکست.

آماده شدن برای المپیک پاریس راه زیادی در پیش دارد

بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس کمتر از یک سال با یکدیگر فاصله دارند. بنابراین این بازی های آسیایی تمرین مهمی برای ورزشکاران چینی برای آماده شدن برای المپیک پاریس است.عملکرد آنها حتی به بلیت آنها برای المپیک مربوط می شود.

ژانگ شین فاش کرد که از بین 9 مسابقه تکمیل شده که مستقیماً به المپیک پاریس راه یافته اند، هیئت ورزشی چین برای 7 رویداد از جمله 3 رویداد در قایقرانی و 2 رویداد در پنج گانه مدرن واجد شرایط شده است. 

علاوه بر این، 11 رشته شنا به تازگی به استاندارد A المپیک در بازی‌های آسیایی هانگژو رسیده‌اند (به استثنای رویدادهایی که قبلاً به استاندارد رسیده‌اند و مجدداً در بازی‌های آسیایی استاندارد را کسب کرده‌اند).

در 29 سپتامبر، ژنگ کینوین قهرمانی در تنیس را جشن گرفت. در آن روز در فینال انفرادی تنیس بانوان بازی های آسیایی هانگژو، او هم تیمی خود ژو لین را ۲ بر صفر شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

ژانگ شین به صراحت گفت که در حالی که هیئت به طور کلی به نتایج عالی دست یافت، در پروژه های فردی تا حدی ناامیدکننده بود. بیشتر برندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی هنوز از بالاترین سطح جهانی عقب‌تر هستند و همچنین در مواجهه با محیط‌ها و فرمت‌های مختلف مسابقات و فشار زیاد المپیک پاریس با چالش‌هایی روبرو خواهیم بود. برای کسب نتایج خوب در المپیک پاریس، هنوز باید سخت کار کرده و بیشتر تلاش کنیم.

ورزشکاران چینی در نیمه دوم مسابقه روحیه بالایی خواهند داشت

تیم وزنه برداری و شیرجه چین که در نیمه دوم بازی های آسیایی در جدول قرار خواهند گرفت، همیشه پر مدال بوده اند و عملکرد آنها در نیمه دوم بازی های آسیایی مورد توجه نمایندگان چین خواهد بود. 

ژانگ شین گفت که عملکرد نمایندگان چین در نیمه دوم قابل انتظار است: «فینال دوومیدانی به طور رسمی از دیروز آغاز شد. هیئت ورزشی چین در 5 ماده شرکت کرد و 4 مدال طلا کسب کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا رتبه نخست را در فهرست مدال‌های دوومیدانی حفظ کنیم.»

 ژانگ شین گفت: «تنیس روی میز انفرادی و دو نفره و رویدادهای بدمینتون دوئل های کلاس جهانی خواهند بود.»

در بازی های آسیایی جاکارتا 2018، تیم چین در مجموع 132 مدال طلا کسب کرد. ژانگ شین گفت که تعداد مدال های طلای هیئت ورزشی چین در بازی های آسیایی هانگژو از مدال های قبلی بیشتر خواهد شد. تیم‌های شرکت‌کننده به حفظ روحیه بالا و تداوم کسب نتایج عالی و مدال‌های طلای باکیفیت‌تر ادامه خواهند داد. انتظار می‌رود تعداد مدال‌های طلای هیئت از 180 نفر فراتر رود. در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو، نمایندگان  چین 199 مدال طلا کسب کردند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما